+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Tidligere bruker
    Gjest

Julegavetips- spesielle og fine gaver til de som har mye/alt

Jeg har lyst til å lage en tråd med tips for julegaver. I forbindelse med jul (men også foreldre/besteforeldrebursdager) er det tråder som går igjen: hva gir man de som har alt?

Jeg fant en flott link i dag fra
    Kaupa

Her fins pakker med norske kvalitetsprodukter i ulike prisklasser. Helt klart en fin gave.

Jeg synes det er et poeng at tråden skal ha mest netthandletips. Jeg handlet selv 90% av gavene på nett i fjor, og det var superdeilig for en travel studentmor.
    Sist endret av Tidligere bruker; 17-10-2004 kl 17:49

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Teofelia sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    6,412

Sv: Julegavetips- spesielle og fine gaver til de som har mye/alt

Ja, jeg har et fantastisk bra tips!

Bruk julen til å gjøre noe for de som trenger det mere enn din familie og dine venner, og kjøp julegavene på Unicefs nettbutikk. Se spesielt linken Kort og gaveartikler. Én ting er at man støtter en god sak ved å handle her. En annen sak er at mye av det de hadde faktisk ser brukbart pent ut også.

Alle mine venner står i fare for å få presanger fra denne siden i år.
    Teofelia, Frøkna juni 2002 og Blobben oktober 2006

Tidligere bruker
    Gjest

Sally Ann og Sally Ann produkter
    Dette er en videreføring av teofelias gode sak. Her kan man kjøpe rettferdige produkter, og mange av dem er riktig fine, julerelaterte og sikrer produsentene en ålreit lønn for strevet!

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    skilpadda sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7,079

Hos Amazon (både http://www.amazon.com og http://www.amazon.co.uk/) kan man kjøpe gavekort, som er en måte å ikke bare kjøpe, men også levere gaver på nettet. Kjempelurt til venner i USA som man plutselig kommer på dagen før bursdagen deres (eller får gave i posten fra på lillejulaften).
    Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bergensis sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Ikkje i Bergen
    Meldinger
    4,715

Eg har kjøpt fleire gaver inne på www.kreft.no Du går inn på "støtt kreftsaken", og vidare inn på "gavebutikken" i menyen på sida.

Flotte produkt! Eg likar særleg dei såkalla kreftkrusa. Dyre, men flotte. Dessutan går det til ei veldig god sak.
    Bergensis
    Storesøster 2002
    Lillebror 2007

Tidl. bruker
    Gjest

Jeg så en gang en debatt på TV der temaet var julegavegavejag og kommersialisering av julen og alt det der. En representant fra Fremtiden i våre hender foreslo litt alternative julegaver, som man ikke trengte å kjøpe i butikken. Man kunne f.eks. gi bort 30 min med kløing på ryggen. Sambo fikk skikkelig stjerner i øynene og sa med lengsel i stemmen: "Åååh, det ønsker jeg meg mest av alt!" (Han fikk selvfølgelig ønsket sitt oppfylt)

VIP-Medlem
    Teofelia sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    6,412

Sitat Opprinnelig postet av konsulenten
    Man kunne f.eks. gi bort 30 min med kløing på ryggen. Sambo fikk skikkelig stjerner i øynene og sa med lengsel i stemmen: "Åååh, det ønsker jeg meg mest av alt!" (Han fikk selvfølgelig ønsket sitt oppfylt)
    Jeg tror jeg skal være temmelig i beit for penger, tid og ideer før det kommer under treet til min mormor eller svigerfar.

Derimot ser jeg ikke bort fra at de begge kan komme til å få hjemmeproduserte julegaver signert Frøkna, så jeg er ikke borte for prinsippet om alternativer til kjøpepresanger, altså.
    Teofelia, Frøkna juni 2002 og Blobben oktober 2006

Princess
    Gjest

Hva med en pent pyntet kurv med masse julegodt, frukt og litt snadder mat oppi.. Har ikke noe link til det men, fri fantasi..

Sitat Opprinnelig postet av Bergensis
    Eg likar særleg dei såkalla kreftkrusa.
    Sikkert fine, men navnet virket ikke forlokkende på meg. KREFTKRUS!?!?

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    skilpadda sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7,079

Ut fra et miljøståsted er forresten både mat og tjenester mye "riktigere" gaver enn ting. (Og da tenker jeg ikke bare på "private" tjenester som ryggkløing eller barnepass, men også på teaterbilletter, gavekort på kino og lignende.) Dessuten er denslags mer egnet å gi til dem som "har alt", ettersom de blir brukt opp etterhvert.

Abonnementer er også fine gaver, da får mottageren glede av det gjennom hele året. Ekstra morsomt er det jo å overraske mer et tidsskrift som mottageren vil like, men ikke vet om fra før - men en bestemor som har all nipsen og fuktighetskremen hun får plass til i huset, blir sikkert glad for et abonnement på Familien så hun slipper å anstrenge seg for å huske det hver tirsdag...
    Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)

Tidligere bruker
    Gjest

De heter heldigvis ikke kreftkrus, og takk for det. De heter livskraftkrus.

Dragen
    Gjest

Jeg pleier å gi penger til en god sak, og gi mottageren kvitteringen. Det lar seg gjøre over nett.

Det blir ekstra hyggelig hvis man skreddersyr valget av godt formål, slik at pengene går til noe mottaker er opptatt av.

Veteranmedlem
    Bergensis sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Ikkje i Bergen
    Meldinger
    4,715

Sitat Opprinnelig postet av Maximillia
    Sikkert fine, men navnet virket ikke forlokkende på meg. KREFTKRUS!?!?
    Det er sikkert berre eg som kallar dei det
    Bergensis
    Storesøster 2002
    Lillebror 2007

Veteranmedlem
    Bergensis sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Ikkje i Bergen
    Meldinger
    4,715

Her kan du kjøpe mykje rart: http://www.crossroads.se/rodekors.fordelsbutikk/
    Bergensis
    Storesøster 2002
    Lillebror 2007

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Teofelia
    Jeg tror jeg skal være temmelig i beit for penger, tid og ideer før det kommer under treet til min mormor eller svigerfar.
    SVIGERFAR?!! Nei, er du spinn vill, det kommer selvsagt ikke på tale!

Zoë
    Gjest

Var akkurat inne på www.plan-norge.no for å sende gave til fadderbarnet vårt, og der har de en link til nettbutikken til Sprell.
    Masse fine ting til barn! Noe litt dyrt - men masse til fine priser.

Tidl. bruker
    Gjest

Snop og snadder man kan lage selv på kjøkkenet synes jeg er fine julegaver. Hvert år får jeg et stort glass hjemmelaget solbærsyltetøy av tanta mi, det er snadder og kult å få. Jeg har gitt bort hjemmelaget konfekt, hjemmelaget gravlaks, likør av kirsebær fra hagen og litt av hvert. I år lurer jeg på om jeg skal prøve å lage brunost til faren min, han elsker brunost

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ~Lykke~ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    6,590

Her er et tips til de som har alt
    Jeg er blodgiver og reg.beinmargsdonor - er du?
    www.giblod.no

Vi glemmer deg aldri Minstemann!

*Pia*
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Renate
    Her er et tips til de som har alt
    Jeg har handlet masse med monogramservice og produktene er kjempe bra og super kvalitet Så der kan jeg anbefale dere å handle !

Dory
    Gjest

Ikke akkurat julegavetips, men her er det flotte julekort.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine