Noen som vet hva som er vanlig at en butikksjef har i lønn?
Noen som vet hva som er vanlig at en butikksjef har i lønn?
Aner ikke! Men dersom du går inn på www.ssb.no så finner du oversikt over gjennomsnittslønningene i de fleste yrkesretninger på ulike nivå - leder, mellomleder etc.
Kommer nok alt an på firma, størresle på butikk, omsetning, antall ansatte etc.
Er store variasjoner ute og går her.
Abritta has left the building...
er det matvarebutikk?Opprinnelig postet av Tania
Sambo har topplønn (har fagbrev) og jobber på en Rimibutikk. Sjefen hans har bare utbetalt ca 1000 kr mer enn han har utbetalt i mnd..
fagbrev? jeg jobber selv i en rimi butikkOpprinnelig postet av mamma til Sander
Ja, butikkfaget... Tok det i 2002.. Jeg jobber også i rimibutikk..Opprinnelig postet av regmo
Det er ingen faste satser når det kommer til lederlønn.
Om bedriften har inngått en tariffavtale, vil denne regulere det noe.
Der heter det dog at en leder skal ha en hensiktsmessig høyere lønn enn de som har fagbrev. Dette for at det skal være et visst skille mellom de ansatte og lederne.
En med fagbrev i en tariffbundet bedrift innenfor varehandelen har minimum krav på 260094,- i årslønn, eller 21674,50 i mnd / 133,38 pr time.
Det vil si at en leder skal uansett ha mer enn dette, men en må ofte forhandle frem lønn selv som mellomleder eller leder.
Disse satsene gjelder i varehandelen, dog ikke i Coop, Mega, Obs m.flere, da disse har egne satser.
Er bedriften ikke bundet av tariffavtale, er det ingen minstelønnssatser og en må selv forhandle lønn på alle plan.
En butikksjef ligger ofte minimum 10 % over den som har høyest lønn av de ansatte.
Bør også stige suksessivt slik at avstanden opprettholdes.
Håper dette var til noe hjelp, bare spør om det er noe.
Dette er det jeg jobber med til dagen
Opprinnelig postet av mamma til Sander
Da håper jeg han minimum har 260`
Sjefen hans er da heller underbetalt, forskjellen på dem ligger jo ikke på mer enn 12`pr år.
258..Opprinnelig postet av Anne M
Har de tariffavtale der han jobber?
Da steg han pr 1/2-05 med kr 3,15 i timen
det vet jeg sannelig ikke..Opprinnelig postet av Anne M
Opprinnelig postet av mamma til Sander
Er mannen din organisert?
Om de har tariffavtale innenfor HSH-området, så steg han altså med 3,15 pr 010205
Ja, han er det!Opprinnelig postet av Anne M
er han butikk sjef eller ass?
Bedre sent enn aldri - tusen takk for svarOpprinnelig postet av Anne M
En nær bekjent av meg har mellom 750 000 og 800 000 i årslønn som butikksjef på vinmonopolet.
Sosiale Bokmerker