+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Sommerferie!

  1. #1
    Lenemor79
    Gjest

    Sommerferie!

    Jeg vil først si at jeg ELSKER stebarna mine - kan være jeg ikke får formulert meg helt klart her, men det er 's x jeg er sint på, ikke på barna!

    og jeg har to herlige gutter sammen, og fra tidligere har han en datter og en sønn, kjempefine barn. Siden pendler til Stavanger ser vi dem bare annenhver uke, om det.... Hun har ofte en eller anne unnskyldning til å "måtte" ha barna ekstra, i "våre" helger - enten det er bursdagsbesøk, dåp el. Sier ikke at det ikke går an å "gi og ta" litt, men vi får aldri "tilbake" den tiden hun tar ekstra, for da har hun alltid planlagt helgene langt frem i tid. Var bare på nåde vi fikk ha dem her da deres yngste bror ble døpt!!! Virker som om det bare er på hennes side ting er viktig.

    Det som har skjedd nå er at ikke får ferie før 11. august og to uker fremover, så da han vi bestemt at vi skal over å besøke hans familie i England. Vi har hatt kjempelyst til å ta alle barna med over, men det har ikke vært aktuelt med de to eldste siden de begynner på skolen en uke før vi kommer hjem.

    Nå ringte x'en til han i dag og sa at han var en skikkelig dårlig far fordi han ikke tok de to eldste mer med på ferie enn det vi gjør (hører og med til historien at vi ikke får lov til å ta de med på helgeturer - anser det litt som ferie også jeg). Han sa tilbake at han synes det var utrolig dårlig av henne å ikke "gi tilbake" tiden hun hadde tatt med barna. Det endte ihvertfall i en skikkelig krangel (såvidt jeg forstod) og hun KREVER at vi skal ta de to eldste med til England også.

    Jeg er prinsipielt imot å ta barn ut av skolen for å resie på ferie - og det er enig i. Ferie er noe man reiser på når man har ferie (sorry hvis jeg tråkker noen på tærene - dette er MIN mening - trenger ikke være alle andres). Og nå bestemmer denne DAMEN at vi skal gå mot våre prinsipper og ta de med?!! Jeg er sint nå - SINT!!

    Blir kjempegøy å ha de med - det blir det, men jeg synes likevel det er feil at HUN skal bestemme.

    Sorry, måtte bare blåse ut litt......

  2.  
  3. #2

    Sv: Sommerferie!

    Hei!
    Forstår godt at du er sint. Her i huset har vi hatt en lignende situasjon. min mann og jeg er også motstander av å ta gutten ut av skolen når han har så lang sommerferie som han har. Men vi måtte gi oss nok engang. Moren kunne kun ha han 1 uke i ferien og da måtte hun ha han den siste uka han gikk på skolen grrrr.
    Vi sa først nei, men følte vi måtte gi oss. Gutten må jo få være litt med moren og hennes familie også... Det er fryktelig kjipt at den andre parten får gjøre akkurat som hun vil og vi må bare godta det. (Moren har visst sommerferie fra gutten sin nå hun. Hun har ferie men kunne ikke ha han ........??????? Vi vet ikke når hun skal ha han igjen...etter skolen har begynt igjen kanskje?)

    Håper dere får en fin ferie
    xJuliane og jentene.
    feb -03
    ,mars -07, mai-09

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine