Nå er vi tilbake etter fantastiske dager i New York og ikke minst et uforglemmelig bryllup! Det tar nok litt tid før jeg får sortert alle tankene og minnene for vi har opplevd så mye, men jeg skal prøve å skrive en liten rapport fra bryllupsdagen vår
De første dagene i NYC bodde vi på Milford Plaza, et helt greit hotell ved Times Square. På tirsdagen dro vi innom Ritz-Carlton der vi skulle flytte over på fredagen, og da fikk vi vite at vi ikke fikk rommet før kl 15. Vi fant ut at vi like gjerne kunne booke inn en dag før så vi slapp å stresse på bryllupsdagen. Joda, så på torsdagen sjekket vi inn og du store så utrolig fint det var der! Vi ble hilset med etternavn, dørene ble åpnet for oss og vi hadde en til å bære opp koffertene våre. Da vi kom i vår etasje ble vi møtt av ei som ville vise oss rundt i etasjen osv. Da vi fikk se rommet ble vi helt Det vaqr skikkelig luksus! Vi hadde DEN utsikten rett til Frihetsgudinnen og hele Battery Park, teleskop, TV, DVD, internet osv. Vi var sååå fornøyde. Da vi kom hjem fra shopping senere på dagen ble vi møtt av en liten velkomskomite som ønsket oss velkommen og sa at det hadde oppgradert oss, de håpte vi ikke hadde noe i mot det? Det kom en bellman og flyttet over koffertene våre, og dqa vi fulgte etter ble vi litt skuffet da vi så utsikten, den var mot en annen bygning, men jaja... Men der tok vi feil! For et rom, eller får jeg si for en LEILIGHET! JA, for vi hadde fått suiten! Den hadde to bad, to build-in-robes med digital safe, stue med to sofaer, TV, DVD, Nintendo, internet, minibar, skrivebord og stol, det ene badet med to vasker, dusj, badekar, toalett. Og så var det soverommet da, med TV, DVD, CD/radio, en stooor seng med dyndyne og puter, og en stor lenestol til å nyte utsikten. Ja, for ikke bare hadde vi utsikt mot Frihetsgudinnen, Ellis Island, Staten Island, New Jersey og Battery Park, men også hele Manhattan! Vi hadde til og med egen ringeklokke og ikke mindre enn 5 telefoner (en ved hvert toalett! ). Vi var i himmelen!
Fredag 29. juli våknet vi opp til nydelig vær. Vi hadde vært litt bekymret for at det skulle bli for varmt i og med at det hadde vært mellom 31 og 34 grader dagene før, med en luftfuktighet på 65 %. Men dagen kom med nydelig lett vær! Vi spiste nydelig frokost og nøt eksklusivt vann fra Voss (!), visstnok det beste vannet! Kl 10 dro jeg til frisøren. Jeg ville ha lett fall i håret og hadde tenkt å ha det løst, men jeg burde jo ha skjønt at det ikke er noe som er lett og ledig i Junaiten. Big is more, og jeg gikk der i fra følende som en bløtkake. Jeg hadde fått store krøller, og panneluggen var sprayet til døde. Jeg var IKKE fornøyd! Jaja, ikke noe å gjøre med det. Jeg stakk innom Mac for å kjøpe en vannfast maskara og der fikk betjeningen bakoversveis da de hørte at jeg skulle sminke melg selv! Uhørt! De skulle ha en makeup artist til å gjøre det på bryllupsdagen, ingen tvil om det! Det endte opp med at jeg gikk derifra fullt sminket, og jeg sier bare Junaiten igjen Da jeg kom tilbake til hotellet fikk jeg fjernet sminken og sminket meg selv, og ordnet håret så godt jeg kunne. Jeg hadde ikke tid til å vaske det på nytt, men jeg fikk satt det opp med de 7 fliseklemmene jeg hadde, noen med pynt på og noen uten, men jeg tror ikke det vistes. Brudebuketten kom også. Den var ikke helt som jeg hadde sett for meg, men som sagt er moten litt annerledes i USA. Fargene stemte kanskje ikke helt heller men den var da fin.
Kvart over ett kom limoen og henta og den skulle komme rett tilbake for å hente meg. Den var selvsagt forsinket. Da kjente jeg det kriblet noe voldsomt i magen! Jeg endte opp med å komme 15 min for sent. Da jeg kom til kirken sto min kjære og venta på meg. Han var sååå fin! Så ble brudemarsjen spilte og vielsen begynte. Det var en kjempefin vielse. Presten var veldig fin, han holdt en fin vielse og inkluderte familien hjemme og ikke minst guttene våre som vi også fikk tenne lys for. Endelig fikk jeg min kjære på ordentlig!
Etter vielsen spiste vi kake og drakk kaffe med presten og kona. Det var kjempekoslig. Fikk også noen telefoner fra familien i Norge. Da det var tid for å dra for å ta bilder med fotografen kom ikke limousinen vi hadde bestilt. Den skulle være der kl 15, og da vi ringte de fikk vi beskjed om at de ikke hadde noen bil! De skulle prøve å være der til 1630!! Jeg hadde lyst å steile i taket og kjefte løs, men jeg måtte bare beholde roen i brudestasen. Min kjære var som vanlig litt for høflig og sa at joda, vi skulle vente. Men da tok presten affere og ringte limousineselskapet og gav de beskjed om hva han syns. Han avbestilte hele greia og kjørte fra minibussen selv. Snille presten! Så da fikk vi oss sjåfør og fikk tatt bilder. Vi fikk tatt bilder under Brooklyn Bridge og Manhattan Bridge og etterpå dro vi til takbaren på hotellet og tok flere bilder der. Der var det en fashion stylist fra Bride Magazine som ble såå ivrig! Morsomt! Fikk også tatt noen bilder på hotellrommet. Ja, og da vi kom dit stod det klart sjokolade trukne jordbær og champane til oss fra hotellet!
Senere på kvelden dro vi til Rainbow Room og spiste nyyydelig og eksklusiv middag med utsikt over hele Manhattan fra 65. etasje. Det var sååå fantastisk!
Vi har hatt en uforglemmlig og helt fantastisk tur, og jeg er så glad vi gjorde det på vår måte! Jeg kommer aldri til å glemme det!
Sosiale Bokmerker