+ Svar på diskusjon
Side 2 av 6
FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 109
    Tidligere bruker
    Gjest

Sv: Middagsstafett sortert etter innhold: KYLLING

grillet kyllingfilet med risotto. (Konsulenten)

Og dødsgod saus av sjalottløk, kyllingkraft, hvitvin, fløte, usaltet smør og masse frisk estragon

Melding til konsulenten: Kunne du utdype denne?

Tidligere bruker
    Gjest

Flygande Jacob(Idefix)
    kjøtt fra en grillet kylling
    2 bananer
    sopp (så mye / lite man vil)
    2 dl. kremfløte
    1/4 flaske chilisaus (vi brukte en halv vi da, liker det sterkt)
    karripulver
    1 hvitløksfedd, knust og hakket
    100 gr. bacon
    salte peanøtter

Kyllingkjøttet nederst i ildfast form. Stekt sopp over dette, deretter oppkuttede bananer. Strø karri over. Steik i 10 minutter ved 175 grader. I mellomtiden pisker man fløten til myk krem og blander med chilisaus. Sprøsteik bacon. Ta retten ut av ovnet og hell sausen over. Legg på bacon, hakket hvitløk og hakkede peanøtter (så mye som du syns passer ) Steik i 10 minutter ved 200 grader.

Link til oppskrift

Tidligere bruker
    Gjest

KYLLING I ØSTERSAUS (Princess)

I går laget jeg dette og det er supergodt:

Stek kyllingfilet i biter (ikke for kald, men litt romtemperert for da får du fin stekeskorpe)
    og ta i paprika, gulrøtter, løk, babymais, broccoli og stangselleri i biter,
    så blander du i østersaus og litt kyllingbuljong, litt kayennepepper og en ts malt ingefær Vil du ha sausen litt tykkere så ta i litt brun maisenamel
    La det stå til grønnsakene blir kanpt møre, kun noen få minutter og server med jasmin ris til.

Tidligere bruker
    Gjest

Sitronpepret kyllingfilet med villris og kyllingsaus m/sjalottløk og oregano.

(Pokemona)

Tidligere bruker
    Gjest

Kylling i form (Dragen)

Kyllingfiléter,
    Løk, hvitløk, stangselleri, rød og grønn paprika surres i stekepanne. Hell over 1 boks hermetiske tomater og 1/3 boks fløte. Krydre med en teskje ingefær, litt salt og litt pepper.
    Legges i ildfast form og gratineres, ca 25 min på 200 grader.

Serveres med ris og loff.

Tidligere bruker
    Gjest

Kyllingpai med lokk! (SMBR)

Kylling (jeg brukte 2 pakker med salat-kylling)
    1 stor purre
    1-2 syrlige epler
    4 ss smør/olje
    3 ts karri (eller mer)
    8 ferske champignonger
    3 ss hvetemel
    3-4 dl matfløte
    1,5 dl creme fraiche
    1 terning hønsebuljong
    1 ts soyasaus
    1,5 ts curry-paste
    2 ss tomatketchup
    salt, pepper

3-4 plater butterdeig

Skjær purren i ringer, soppen i skiver og eple i terninger. Varm oljen. Fres karri, purre og eple til det er gyllent. Tilsett sopp, dryss mel over. Bland inn resten. La sausen putre ca. 10 min. Legg kylling i paiform, hell sausen over. Kjevle ut butterdeigen og legg som et lokk over. Dekk kantene. Pensle lokket med egg.

Steikes midt i ovnen til den er gyllen; 200 grader ca. ½ time.

Tidligere bruker
    Gjest

Salat (Konsulenten)

båndspaghetti
    grillet kylling
    spekeskinke
    grønn paprika
    purre
    ananas
    appelsin

Dressing av:
    majones
    rømme
    karry
    paprikapulver
    kajennepepper

Tidligere bruker
    Gjest

marinerte kyllingfileter (store), gratinerte poteter og løk, eple og brokkoli stekt sammen. (Kristin)

Tidligere bruker
    Gjest

Kålrulletter med kyllingkjøttfarse(Mim)

Kyllingkjøttdeig ispedd 2 ss creme fraiche, 1/2 hakket paprika, 2 ss hakket persille, 1/2 hakket purre, 1 hakket vårløk, 1 ts hakket timian, salt og pepper.

Forvellet 10 savoykålblader (økosavoy), i lettsaltet vann.
    Skar vekk den kraftige midtstilken nederst, la 2 ss farse på kålbladet og brettet kålbladet som en konvolutt rundt farsen. En hyssing rundt. Alle rullettene ble lagt i en stor jernpanne med litt smør/olje, svak varme, la på lokk. Gjennomdampet%stekt etter ca 10-15 min. Da kjennes de faste ut.

Serverte med varm tomatsalat (masse tomater i skiver, stekt i olje/balsamico, salt, pepper og sukker) og poteter.

Tidligere bruker
    Gjest

Thaiwok:(mim)

kyllingkjøttdeig
    rødløk
    vårløk
    gulrøtter i tynne skiver
    sukkererter
    thaicurrysaus
    1 boks kokosmelk
    eggnudler

Kokte nudlene mens jeg woket alt det andre, rørte i hop og serverte.

Tidligere bruker
    Gjest

Kalkunfilet

stekt i ovnen på 180 C, penslet med 1 ss smeltet honning, 1 ss smeltet smør, 1 ss olive grove rub- krydder (i boks fra ICA), en ts hel koriander og 1 ts hel pepper ristet i panne knust i morter med 5 kvister timian. penslet med jevne mellomrom til kjernetemperaturen var 75 C

Tilbehør: ørsmå mandelpoteter kokt i 5 min med skall, deretter hekte jeg av vannet og stekte potetene i en stor jerngryte på middels varme med 5 hele hvitløksfedd, timiankviser og litt grovt havsalt til de ble møre

salat:finhakket hodekål, 3 skrellede oppdelte epler, 6 hakkede tørkede aprikoser, 4 ss kesam, litt sukker, litt presset sitron, litt salt og pepper, alt rørt sammen.

saus: en neve skogsopp og en neve champignon, 1/2 løk, stekt i kjele, helte over fløte og litt kraft, persille, pepper og smakte til med salt

Tidligere bruker
    Gjest

Kyllingfileter, stekte.(Kristin)

1 hel sellerirot og 4 gulrøtter skjæres i tynne strimler. Stekes i godt med smør til de begynner å få farge og bli myke. Jeg brukte bare brokkolibukettene, og bare det helt ytterste, slik at de ble veldig små. Stekte dette sammen med det andre, og hadde i 2 fedd hvitløk. Det må steke en god stund. Bruk høy varme. Rør/ vend ofte.
    Tilsatte så salt, pepper og litt sukker, samt ørlite soyasaus.

Eplesaus: Kokte opp 3 dl eplejuice (hardangerepler). Tilsatte 2 skrelte epler i biter. Lot det trekke 2 minutter og tok deretter eplene ut. Kokte sausen inn til det halve. Tilsatte et lite beger (1,25 l) rømme og litt maizennajevner. Tilsatte salt, pepper og sukker. Hadde i eplebitene rett før servering.

Danderte fint på tallerkene med kyllingfiletene på toppen og nøt måltidet. Enten var jeg sinnsykt sulten, eller så var dette utrolig godt. Men nå er jeg veldig glad i sellerirot da, og det får en fantastisk smak av å stekes.

Tidligere bruker
    Gjest

steikte kyllingfileter med følgende saus:

2 dl kremfløte
    1 dl vann
    1 terning hønsebuljong
    1 paprika hakket i biter
    2 ts maisennamel
    2 ss soyasaus
    1 ts sennep

Serveres med ris og broccoli.

(Smbr)

Tidligere bruker
    Gjest

gryte med kyllingkjøttdeig, rødløk, skorsonerrot, persillerot, tomater, hvitløk, fløte, bladpersille, buljong og villris. (mim)

Tidligere bruker
    Gjest

Hot kyllingsuppe:(Kristin)

2-3 kyllingfileter, i biter
    1 løk, hakket
    1 eple, i terninger
    Karri (1 ss i oppskriften, jeg bruker mye mer)
    2 bokser tomater
    1 dl vann
    2 buljongterninger
    3 dl fløte (jeg bruker mye mindre, synes det er bedre, og dessuten blir det magrere. Ofte bruker jeg melk også)
    Litt sukker
    Persille

Stek kylling, løk og eple i karri og ha oppi det andre. Kok i 5-10 min. Ha hakket persille over til slutt. Jeg pleier forøvrig å droppe persillen.

Dette er en god, hjemmelaget tomatsuppe som tar mindre tid en en posesuppe

Tidligere bruker
    Gjest

Helstekt kylling. (Blå)
    Jeg hadde smør blandet med estragon og persille inni, men det ble litt for mye estragonsmak så jeg skal være mer forsiktig neste gang.

Tilbehøret var poteter som ble stekt i ovnen under kyllingen slik at kraften fra kyllingen dryppet ned på dem. Og så hadde vi en enkel ratatouille til, løk, paprika, squash og tomater surret sammen.

Tidligere bruker
    Gjest

kylling i rømmesaus.(lil'c)
    Steker kyllingfileter, og skjærer de opp.
    Samtidig varmer jeg en boks med campbells kyllingsuppe i en kjele, har oppi en boks rømme og en boks ananas, når det har putret litt hellerdet over i en ildfast form, putter kyllingen også i den ildfaste forma, og strør som regel noen cashew nøtter over, før jeg strør litt ost over, steker det i en halvtimes tid på 200 grader, serveres med ris til.

Tidligere bruker
    Gjest

Kyllingbryst stekt i smør med hele hvitløksfedd og hele timiankvister, salt og pepper, etterstekt i ovnen. Portvinssaus av 3 deler god kjøttkraft, 1 del portvin, reduseres til det halve, smak til med salt og pepper, og blank sausen med en ss smør. Potet- og sellerimos: 400 g sellerirot, 800 g mandelpoteter kokes møre. (selleriroten må enten legges i en god stund før, eller deles i små biter, ettersom den trenger lenger koketid). salt, pepper og fløte. En lett spansk rødvin til.
    (mim)

Tidligere bruker
    Gjest

gryte av kyllingkjøttdeig, hvitløk, hakket løk, gulrøtter i biter, en persillerot i småbiter, hermetiske tomater og en boks økomais. Vi hadde mandelpoteter til, men jeg ville nok heller valgt ris. (mim)

Tidligere bruker
    Gjest

Stekte kyllingfileter i kryddersmør.(Vimsen)
    Delte mandelpoteter i to, hadde på olje, havsalt, pepper og paprika og grillet i oven.
    Laget saus av cafe de Paris, rømme og hakket oliven

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine