+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Sultana
    Gjest

hm Flere gutter som tisser utenfor?

Jeg finner aldri den perfekte bleien for Leon...
    Først brukte han Libero, fordi jeg ikke trodde det var så stor forskjell på bleiemerker, og jeg ville helst at han skulle ha noe uten lotion i. Så en dag, oppdaget jeg Pampers aktive fit, og den virker så mye deiligere å ha på, myk og veldig tøyelig. Tenkte at den måtte være perfekt...
    Men samme hvilken av disse to han brukte, kom det med jevne mellomrom tiss ut på siden; kommer ut på siden av ryggen. Det må være i overlappingen det skjer noe. Alltid på samme side... Muligens litt sjeldnere med Pampers aktive fit.
    Tissen peker kanskje litt til ene siden, og derfor prøver jeg å være oppmerksom på det når jeg tar på bleie.
    Så tenkte jeg: Pampers baby dry må jo være bleien for Leon, det sier jo navnet!! Den var en stor skuffelse... Den er jo ikke tøyelig i det hele tatt, og idag har han tisset utenfor 4 ganger allerede!

Er det flere her med samme problem?
    Noen tips?
    Han er like over 5 kilo og slank.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    arwen1 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    røyken
    Meldinger
    904

Sv: Flere gutter som tisser utenfor?

Thomas gjør akkurat det samme, han er også ganske så slank, tror kanskje det er årsaken i overlappingen der det lekker. har også prøvd pampers, men det hjelper ikke så fortsetter med libero jeg.

natta er værst her, går ikke en natt uten at han er gjennomvåt, så det blir mye sengeskift her
    Thomas 30.05.05, Therese 10.09.06
    03.05.08

Sultana
    Gjest

Her er morgenen verst, siden han ikke tisser om natta (sover...), og dermed skal ta igjen mye...
    Han ligger på lammeskinn, både i seng og vogn, og det vaskes sjelden. Det er et eller annet med urin og naturlig skinn...husker ikke helt hva, men ihvertfall trenger man ikke vaske så ofte. Lufter det tørt, og det tørker utrolig fort.

vonca
    Gjest

Vi bruker libero og det lekker ikke hos oss. Men synes å huske å ha hørt at man skal gå opp en bleie størrelse når det lekker?? Kan det stemme Men kroppene er jo forskjellige så bleier sitter nok litt forskjellig også..

bolla pinsvin
    Gjest

Har akkurat samme problemet ja! Det skjer bare om natta. Kjempekjedelig å måtte skifte både bleie og body midt på natta fordi bleien lekker!!

Bruker libero fordi de er uten lotion, men har også prøvd et annet merke Coop sine bleier) uten at det hjalp det spor.

Men det som hjelper er å gå opp en størrelse i bleier. Emil bruker nå de som er for 7 kg og oppover, og vi har nesten aldri lekkasje lenger. Men de må festes fryktelig nøye i sidene.

Supermedlem
    Sofie35 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Hadeland
    Meldinger
    1,492

Er det flere her med samme problem? Ja, vi!!!!
    Noen tips? Nei dessverre.
    Har prøvd å gå opp en bleiestørrelse, men det hjalp ikke.
    Storesøster, 7.november 03, 1196g, 37,5cm, 29+5
    Lillebror, 13. juni 05, 2140g, 44,5cm, 35+3

Seniormedlem
    'Liten' sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    1,755

Vi slet også mye med lekkasjer en periode. Prøvde å skifte til Pampers, men da ble det bare enda værre! Nå har vi gått tilbake til Libero igjen, har fortsatt noen lekkasjer, men ikke så mye lenger.
    Liten
    Stolt mamma til Klatremus'05 og Lillebror juni'07

Veteranmedlem
    veslamor sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hedmark
    Meldinger
    3,385

vi bruker libero. gjort det hele tiden.
    har hatt 2 lekkasjer. men det var for at jeg noen morgener var så trøtt at jeg glemte å sjekke bleien før han fikk mat.....og da var den ganske full....
    så jeg ga mat uten å skifte først....og da ble det mer tiss...også "rant" det over!

leste på libero:

Så når du velger bleie, begynn med å velge etter vekt. Hvis den ikke sitter godt, føles den for stor? Prøv størrelsen under. Sitter den godt, men lekker? Prøv en større. (sitat fra libero siden http://www.libero.no/Pages/Products/...e.aspx?id=7904)
    veslamorveslamannen2005l2009

rigets_smølf
    Gjest

Nå har ikke jeg gutt, men prøver meg likevel. Jeg leste nemlig på nettet (kanskje det var på Libero-siden) for et par-tre år siden at man IKKE skal brette ut eller inn kantene på siden langs bena. Altså de kantene som ser ut som de må ordnes på, skal være som de er, skrukkete. Bretting og ordning gir lekkasje. Jeg bretter ikke og Anna har lekkasje også

Lærte dette dengang bort til ei venninne med tre bleiebarn og følte meg mektig stolt. Sett fram til en passende anledning her inne også. Nå kom den.

Idefix
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av rikssmurf
    Nå har ikke jeg gutt, men prøver meg likevel. Jeg leste nemlig på nettet (kanskje det var på Libero-siden) for et par-tre år siden at man IKKE skal brette ut eller inn kantene på siden langs bena. Altså de kantene som ser ut som de må ordnes på, skal være som de er, skrukkete. Bretting og ordning gir lekkasje. Jeg bretter ikke og Anna har lekkasje også

Lærte dette dengang bort til ei venninne med tre bleiebarn og følte meg mektig stolt. Sett fram til en passende anledning her inne også. Nå kom den.
    Mener du "rysjekanten" på en måte? Jeg retter den alltid jeg. Blir det noe bedre om den er brettet innover da?

Her har vi også lekasjer av og til. Hadde det ALDRI med storesøster noen gang whatsoever. Så ble litt overrasket. Tisser gutter mer? Eller er de bare feilkonstruerte?

Penny77
    Gjest

Sjelden han tisser gjennom,men det kommer nesten alltid litt bæsj på bodyen,det kommer gjennom litt under på sidene.Så d blir endel bodyskift.

rigets_smølf
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Idefix
    Mener du "rysjekanten" på en måte? Jeg retter den alltid jeg. Blir det noe bedre om den er brettet innover da?

Her har vi også lekasjer av og til. Hadde det ALDRI med storesøster noen gang whatsoever. Så ble litt overrasket. Tisser gutter mer? Eller er de bare feilkonstruerte?
    Det er den kanten ja. Husker bare at jeg leste det og synesdet var litt rart. Likevel følger jeg regelen, bretter ikke inn eller ut, men lar det være litt inn og litt ut . Og likevel skjer det lekkasjer her. Tror grunnen er ganske enkel: bleia passer ikkeved lårene. Var "rysjekanten" jeg skulle snakke om her. Har jo jente.

Sultana
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av bolla pinsvin
    Men det som hjelper er å gå opp en størrelse i bleier. Emil bruker nå de som er for 7 kg og oppover, og vi har nesten aldri lekkasje lenger. Men de må festes fryktelig nøye i sidene.
    Hvor stor er Emil?

Jeg synes nesten de Leon bruker nå er for store jeg - for kroppen hans, ikke for mengde urin...

Sitat Opprinnelig postet av Idefix
    Tisser gutter mer? Eller er de bare feilkonstruerte?
    En vesentlig feil, nemlig utover-tiss...
    Og her foretrekker tissen også den ene siden litt, så jeg er veldig nøye på å "legge den til" når jeg tar på bleie.

Det er IKKE rysjekanten som er problemet her, men skjøten - urinen kommer jo ut oppe på siden.
    Tror han bare skal bruke Pampers Aktive fit for nå jeg, for den kan strammes mere, siden den er vanvittig tøyelig.
    (Det tøyelige partiet er supersoft materiale - derfor veldig teit at det aller softeste på hele bleien er det ene partiet som ikke er borti huden, for det er til overlappingen... )

Ginger2
    Gjest

Det er VELDIG viktig at tissen ligger nedover i bleien, ellers kommer det utenfor! Dette gjaldt hvertfall for Junior som også er av den slanke sorten. Ellers er det eneste alternativet å gå opp en str.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine