Er det noen mammaer her inne som har oppskriften på børek?? Det er en type tyrkiskbrød med fyll. Synes dette er knall godt også er ungene så kjempe glad i det. Hadde vært morro å prøve å lage det
Er det noen mammaer her inne som har oppskriften på børek?? Det er en type tyrkiskbrød med fyll. Synes dette er knall godt også er ungene så kjempe glad i det. Hadde vært morro å prøve å lage det
Hm tyrkiske börek kan jeg ikke lage, bare algeriske, men det er ikke helt det samme, tror jeg. For det er vårrull-blader fylt med kjøttdeig, potet, ost og løk. Og oliven.
Ja, børek er godt og veldig enkelt å lage også.............Jeg lager det ofte, fryser ned også. Vet ikke om det er helt riktig oppskrift, men det blir iallefall kjempe godt. Verdt å prøve.....
Børek
7-8 dl mel
2.5 dl yoghurt naturell
1 egg
0.5 dl olje
2 ts bakepulver
2 ts salt
50 g mykt smør
Bland det tørre. Bland det \"våte\" Bland dette godt sammen, kna i smørret, som er myke klumper, kna dette godt inn i deigen.
Kjevl ut små ovale rund rundinger, som fylles med f. eks. fetaost, spinat, oliven, løk,skinke, soltørket tomat...man kan egentlig fylle de med hva som helst...
Legg fylle på den ene siden og pakk den andre siden over. Klem godt på kantene....(gud så flink jeg er å beskrive oppskrift)
Pensle med egg.
Stek i ca 20 min på 225 grader....
Dette høres kjempegodt ut. Hvor mange brød tror du oppskriften din holder til?
Opprinnelig postet av mimmi
Vel..........jeg er ikke helt sikker. Bør vel holde til ca.15 - 20 stk
Ok, greit å ha en viss anelse om hvor store de skal være. Skal prøve meg på disse!
Vet at denne oppskriften er skrevet for lenge siden, men dette er den beste og enkleste oppskriften på børek jeg har kommet over!!!
very nice
muffins Oppskrift - brownies Oppskrift - pannekake oppskrift - pavlova Oppskrift
Sosiale Bokmerker