+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 11 av 11

Diskusjon: Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

  1. #1
    Tjomsa
    Gjest

    hm Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

    Hei.

    Jeg har brukt Cipralex ca 8 måneder og skal nå seponere. Har brukt 10 mg per dag, og har nå seponert til 5 mg per dag. Lurer på om noen vet bivrikningene når en seponerer Cipralex

    Veldig takknemlig for svar

  2.  
  3. #2
    Uregistrert
    Gjest

    :) Sv: Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

    bivirkninger som kvalme,urolighet,svimmelhet kan forekomme..Lykke til! bruker det selv

  4. #3
    Uregistrert
    Gjest

    uff Sv: Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

    Sitat Opprinnelig postet av Tjomsa
    Hei.

    Jeg har brukt Cipralex ca 8 måneder og skal nå seponere. Har brukt 10 mg per dag, og har nå seponert til 5 mg per dag. Lurer på om noen vet bivrikningene når en seponerer Cipralex

    Veldig takknemlig for svar
    Hei. Holder på å trappe ned på Cipralex selv nå, håper jeg kan få spørre deg hvordan din nedtrapping gikk for seg...? Lurer på om du merket noen bivirkninger når du trappa ned? Jeg er på 4. dagen nå, etter å ha gått fra 10 til 5 mg, å føler meg veldig svimmel. Lurer på om jeg skal gå opp til 10 mg igjen, eller holde ut. Hvor lang tid tok det til de evt. bivirkningene dine gikk over? Veldig takknemlig om du gidder svare meg.

  5. #4
    Tjomsa
    Gjest

    Sv: Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

    Hei.
    Det er nå ca 4-5 uker siden jeg sluttet. Og det er vel nå jeg begynner å føle at bivirkningene gir seg. Jeg hadde helt i begynnelsen et par tre dager hvor jeg ikke hadde matlyst i det hele tatt (men den kom tilbake den ).Jeg hadde også slike svimleanfall ofte, men jeg holdt meg til 5 mg i to uker , også kutta jeg helt ut. Da ble selvfølgelig disse svimleanfallene litt værre, men ikke sånn at jeg vurderte å begynne igjen.( Jeg snakka ikke med legen min om dette, jeg bare bestemte meg selv for å slutte. Men visste jo at det var lurt å trappe ned oer to uker). Ellers så syns jeg det har gått over all forvenrning å slutte Og har ingen problemer rundt det. Ellers har jeg ikke hatt noen andre bivirkninger.

    Håper dette var til hjelp, og lykke til. Du må bare spørr hvis det er noe mer du lurer på

  6. #5
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

    Heisann

    Jeg har prata med ei terapeut som vet mye om dette, og det er viktig at livet generelt er stabilt når man skal trappe ned. Hvis man f.eks. skal flytte til et nytt sted, begynne i ny jobb eller nettopp har vært igjennom en skillsmisse, så er det lurt å vente til man har vært igjennom det innledende stresset før man trapper ned.

  7. #6
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

    Hei,

    Jeg er i siste fasen av nedtrappingen av Cipralex, d.v.s. 5mg annen hver dag. Den siste uken har jeg blitt
    veldig nummen i høyre armen spesielt i hånden. Har nesten ikke følelse i lillefingeren.
    Jeg lurer på om det er en kjent bivirking i forbindelse med nedtrapping?

  8. #7
    Medlem Rykte
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Internett!
    Meldinger
    107

    Sv: Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

    med seroxat er nattesvette et hellvete ivertfall, samt "strøm" i armen, kansje noe ala det du mener med din arm...

  9. #8
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

    Hei, Jeg har gått på 20mg Cipralex i 2 år nå, mot angst og panikkanfall. Jeg har i samråd med psykriater valgt å trappe ned, pga sterke indikasjoner på at jeg gikk på for høy dose. Jeg begynte med å trappe ned 5 mg (til 15mg) men fikk veldig sterke reaksjoner da. I form av sterk angst og humørsvingninger, og svimmelhet. Jeg har etter at det stabiliserte seg valgt å trappe ned 2,5mg hver andre uke. Når jeg begynte med det har jeg ikke hatt noe problemer med det i det hele tatt. Jeg valgte også den ene gangen å vente hele 4 uker før jeg fortsatte å trappe ned pga jeg følte jeg trengte det jeg gikk på. Lytt til kroppen din og ikke bli for ivrig Lykke til

  10. #9
    Uregistrert
    Gjest

    :( Sv: Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

    Etter en mnd uten Cipralex er jeg fortsatt svimmel, kvalm og uvel,,tung i hodet og føler meg utarmet. Trappa ned veldig sakte, men har gått på antidepresiva i 20 år.. Er det andre som har den erfaringen?

  11. #10
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

    Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Hei, Jeg har gått på 20mg Cipralex i 2 år nå, mot angst og panikkanfall. Jeg har i samråd med psykriater valgt å trappe ned, pga sterke indikasjoner på at jeg gikk på for høy dose. Jeg begynte med å trappe ned 5 mg (til 15mg) men fikk veldig sterke reaksjoner da. I form av sterk angst og humørsvingninger, og svimmelhet. Jeg har etter at det stabiliserte seg valgt å trappe ned 2,5mg hver andre uke. Når jeg begynte med det har jeg ikke hatt noe problemer med det i det hele tatt. Jeg valgte også den ene gangen å vente hele 4 uker før jeg fortsatte å trappe ned pga jeg følte jeg trengte det jeg gikk på. Lytt til kroppen din og ikke bli for ivrig Lykke til
    Så godt du fant en måte som gjorde det lettere, Jeg trappa ned over halvanna mnd, men var kansje for raskt uansett, Godt å se at det ER bivirkningene , for en føler seg jo ikke akkurat i form,, lykke til til deg å

  12. #11
    Uregistrert
    Gjest

    :( Sv: Bivirkninger ved seponering abv Cipralex.

    Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Hei,

    Jeg er i siste fasen av nedtrappingen av Cipralex, d.v.s. 5mg annen hver dag. Den siste uken har jeg blitt
    veldig nummen i høyre armen spesielt i hånden. Har nesten ikke følelse i lillefingeren.
    Jeg lurer på om det er en kjent bivirking i forbindelse med nedtrapping?
    Ja!! Har det også i høyre armen, hånden og lillefingeren. Svimmel,litt kvalm og hodepine. Tidvis prikking i tungen og støtfornemmelser.
    Satser på at det er normal og at det går over😊

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine