+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: Shampoo/forebygging mot lus?

  1. #1
    Cecilie85
    Gjest

    Shampoo/forebygging mot lus?

    Jeg mener å ha lest her inne at det finnes en shampo som skal virke forebyggende mot lus, mener det var en flodhest eller lignende på denne shampoen. Noen som vet hva jeg mener?

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mummitrollet sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Mummidalen
    Meldinger
    9,500

    Sv: Shampoo/forebygging mot lus?

    Den enkleste måten å forebygge på er vel å gre jevnlig med lusekam så eggene ikke fester seg.

    Noen shampo har jeg ikke hørt om
    Kanskje noen andre vet?
    Mummitrollet
    med Knottentotten oktober -04 og Knøttliten juli -10

  4. #3
    Tuppen
    Gjest

    Sv: Shampoo/forebygging mot lus?

    Det er bedre å greie med lusekam ja. Har ikke hørt om den shampoen du nevner, men vanlige lusesjampoer skal IKKE brukes før man har fått påvist lus. Det som har skjedd nå er at lusene er immune mot mange typer lusesjampo fordi så mange har brukt dem for sikkerhets skyld. Dermed varer hver epidemi lengre før man får tatt knekken på dem. (Lusa trives forresten bedre i hår som vaskes veldig ofte)

  5. #4
    dior
    Gjest

    Sv: Shampoo/forebygging mot lus?

    Jeg har hørt at man kan forsøke å unngå å få lus ved å bruke rikelig med balsam. Grunnen skal vist være at håret da blir såpass glatt at ikke lusen får feste.... Det gikk lus på avdelingen til datteren min i barnehagen her for en liten stund siden. Jeg brukte masse balsam på min datter - veldig mange ble smittet, men ikke min datter. Mener selv at det ikke skader å forsøke iallefall.... i tillegg til at man da tar hjem alle klær ol og vasker de - dersom det "går" lus i barnehage eller på skolen.

  6. #5
    Cecilie85
    Gjest

    Sv: Shampoo/forebygging mot lus?

    Sitat Opprinnelig postet av dior
    Jeg har hørt at man kan forsøke å unngå å få lus ved å bruke rikelig med balsam. Grunnen skal vist være at håret da blir såpass glatt at ikke lusen får feste.... Det gikk lus på avdelingen til datteren min i barnehagen her for en liten stund siden. Jeg brukte masse balsam på min datter - veldig mange ble smittet, men ikke min datter. Mener selv at det ikke skader å forsøke iallefall.... i tillegg til at man da tar hjem alle klær ol og vasker de - dersom det "går" lus i barnehage eller på skolen.
    tusen takk for tips, kanskje min kusine slipper unna neste gang da

  7. #6
    Uregistrert
    Gjest

    glis Sv: Shampoo/forebygging mot lus?

    eco.kid er en barneserie med Shampo og balsam som er forebyggende mot lus.

    kjøpte min via denne nettsiden www.hudakutten.no

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine