Vi er inne i en liten diskusjon der jeg jobber, synes vi har for dårlig betalt. Så da lurer jeg på om noen butikkansatte her inne kan fortelle om sin lønn?
Gjerne skriv hva slags type butikk du jobber i og da
Vi er inne i en liten diskusjon der jeg jobber, synes vi har for dårlig betalt. Så da lurer jeg på om noen butikkansatte her inne kan fortelle om sin lønn?
Gjerne skriv hva slags type butikk du jobber i og da
jeg har 109kr i timen,jobber nesten alltid alene uten mulighet til pause(arb.dagen er på 6 timer da) har altså alt ansvaret(åpne,kasseoppgjør,stenge, gå i nattsafen).
glemte nesten å si at jeg jobber i en nille butikk.
Jobber i kiosk, 116 kr pr time frå 0600-1400 eller 1400-2200 dårlig med pause her også. ingen tillegg annet enn søndag og helligdag.
Har men åpning, stenging, varebestilling, varemottak, blad mottak og returer kasseoppgjør, vaske kiosken før jeg går og penger i nattsafe.
&
Jeg har 128kr timen, men dag har jeg jobbet på samme plass i 8 år å da. Begynte på 89kr timen. Jobber ut i butikken med vareinnfylling, kundeservice ol
skal si du har stigt godt i forhold til meg i hvertfall, har jobbet på samme sted i nesten 6 år og begynte på 91,50 i timen.Opprinnelig postet av Lillebik
Jeg startet på 91,50 da jeg begynte i 2001. Nå da jeg sluttet, hadde jeg 108 og noen ører. Synes ikke det var så mye å skryte av. Vi hadde gode tillegg da. Fra 1800-2100 på hverdager 21 kr ekstra pr time, fra 2100 og utover 42 kr ekstra pr time, samme på lørdag mellom 1300 og 1600, og etter 1600 hadde vi 84 kr ekstra pr time.
Snuppa 04Lillemann 07
Jeg trodde ikke jeg hadde steget mer enn hva som var normalt jeg.. Vanlig oppgang etter handel og kontor-reglene + ett stor hopp når jeg har jobbet i 5 år + ett stor hopp når jeg fylte 25 år.Opprinnelig postet av arleen23
131 kroner timen med 6 års ansinnitet. I tillegg har jeg ubekvemstillegg for kveld og i helger (samme som Bente83), pluss et personlig tillegg på 300 kroner i måneden. Har gått litt opp i lønn, men vet ikke hva det utgjør i kroner enda, det er et lokalt tillegg på 1000 kroner måneden. Går også opp i lønn når jeg tar fagbrev i juni, tror det er 6 kroner timen.
Husker ikke helt hva jeg begynte med, men det var rundt 90-95 kroner timen.
Jobber i et varehus, med dagligvare, parfymeri, vinmonopol,gave og interiør, og elektrisk avdeling. Jeg arbeider på dagligvare, parfymeri og gaveavd.
Sist endret av Susi; 24-02-2006 kl 01:23
Har en kamerat på ica, og han har 130 og noen kroner i timen. husker ikke akkurat hvor mye det var. 136 kr timen kanskje. deromkring.
Han har vært der noen år, 4-5 år kanskje, og er den alle ringer til når de ikke forstår det ene eller det andre.
Virker som han er den eneste som faktisk vet hvordan ting fungerer der..
- ignorance is bliss -
Søsteren min jobber i et parfymeri gjennom vikarbyrå. Hun får 125 kr per time pluss tillegg for ubekvem arbeidstid.
Klem fra Beverly, stolt mamma til 3 jenter
Syns ikke det var så forferdelig dårlig jeg. Hvor mye tror du folk i kiosk og butikk har i timen egentlig?
- ignorance is bliss -
Jeg jobber i en butikk som selger klær og annet ting. Har kr 128,- pr time.
Har jobbet fer siden 17. januar i år. Vi har ingen tillegg.
Hallo, det er ikke dårlig altså! Jeg har jobbet i flere år på butikk og hadde 108 og noen ører da jeg slutta. Topplønna hos oss var 128 kr timen, og det var også tariffen til HK.Opprinnelig postet av scoop
Snuppa 04Lillemann 07
Hvorfor i all verden tror du at det er forferdelig dårlig betalt? Ser jo ut som du ligger høyere eller likt i lønn som andre butikk-, kiosk- og bensinstasjonansatte.. Sammenlignet med helsesektoren som jeg jobber i; jeg har bare 107 kr timen.. 128 kr timen begynner å nærme seg lønn for nyutdannede syke- og vernepleiere der jeg jobber..Opprinnelig postet av scoop
november 2004
16. oktober 2008
jobber i sportsbutikk, har vært der i 3,5 år. Nå har de gått opp til 118 kr timen. Ingen tillegg, ikke lørdag eller de søndagene de må telle varer heller. Ikke lønn på helligdager heller, ikke noe ekstra på kveldstid.
Har ansvar for å åpne, stenge, telle kassen, gå i nattsafen, ta i mot varer, sette ut varer, han er den enste som kan sykkel, trim og ski, så han har ansvar for det for tre butikker
Hender de får matpause, men det er sjelden. Jobber fra 9- nesten 21 på hverdager (vanligvis ikke fra morgen til kveld da) og 10 til nesten 19 på lørdager.
Han er vel ikke organisert da? For dette er jo strengt tatt ikke lov engang.Opprinnelig postet av Silav
Sånn er det med også. De ringer når han har ferie til og med. Og det verste av alt er at de forventer at han skal være tilgjengelig 24 timer i døgnet, året rundt!Opprinnelig postet av OwO
De har nettopp organisert seg. De ble truet av sjefen hvis de gjorde detOpprinnelig postet av Susi
Sosiale Bokmerker