+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Uregistrert
    Gjest

Dusjing etter solarium?

Stemmer det at man ikke skal dusje etter man har tatt solarium , hvis hvorfor?

Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Dusjing etter solarium?

Det har jeg hørt å.. for fargen må få tid til å "feste" seg. Skal helst ikke dusje før det har gått minst to timer..

VEt ikke hvor sant dette er men... høres ikke helt sant ut!!

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Teofelia sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    6,412

Sitat Opprinnelig postet av ildtopp
    Det har jeg hørt å.. for fargen må få tid til å "feste" seg.
    Det skjønner jeg ikke? Fargen er jo ikke noe som legger seg utenpå?
    Teofelia, Frøkna juni 2002 og Blobben oktober 2006

Annfyk
    Gjest

Om du går inn på denne linken så kan du lese hva det svares på spørsmål 11 - jeg antar de har greie på det http://www.brunogblid.no/tips.asp

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

Det er nok bare tull. Fargen renner ikke akkurat av deg om du dusjer...
    Snuppa 04
    Lillemann 07

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Teofelia sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    6,412

Sitat Opprinnelig postet av Annfyk
    Om du går inn på denne linken så kan du lese hva det svares på spørsmål 11 - jeg antar de har greie på det http://www.brunogblid.no/tips.asp
    Jeg siterer det her jeg.
    Spørsmål 11:

Kan jeg dusje etter soling?

Svar:
    Ja, det er klart du kan det. I den tiden da solariumbruk kom skikkelig i gang her i landet, het det at man skulle vente ca. 4 timer etter soling før man dusjet. Dette er ikke riktig.

Det blir hevdet at påstanden ble til fordi solsenger da ikke inneholdt skikkelige vifter slik at solingen kunne være ubehaglig varm. Solstudioene hadde ikke råd til dusjanlegg, og noen fant ut at det var en god løsning å anbefale dusjing flere timer etter solbehandling. Slik ble det ikke noe merkostnad og kundene følte det ikke som dårlig service. Lurt, hva??

Men som sagt, de fleste tenker aldri at de ikke må dusje etter å ha ligget på stranden i solen, og da gjelder selvfølgelig det samme med solarium. Brunfargen kan ikke vaskes bort.
    Teofelia, Frøkna juni 2002 og Blobben oktober 2006

Uregistrert
    Gjest

Selvfølgelig dusjer man ikke bort fargen, men man tar bort litt av den. Det er jo det samme som skjer når man evt barberer leggene etter solarium, da tar man bort hudceller som har farge, og man blir lysere på leggene...det er samme prinsippet med dusjing, og det har jeg lagt godt merke til selv..

Tidligere bruker
    Gjest

dusje av seg fargen...

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Selvfølgelig dusjer man ikke bort fargen, men man tar bort litt av den. Det er jo det samme som skjer når man evt barberer leggene etter solarium, da tar man bort hudceller som har farge, og man blir lysere på leggene...det er samme prinsippet med dusjing, og det har jeg lagt godt merke til selv..
    De hudcellene som går av når du dusjer barberer eller skrubber, er døde hudceller. De skal jo av uansett! Grunnen til at du ser brunere ut er at du har et grått lag av døde hudceller på kroppen, når de vaskes bort eller barberes bort, blir huden lysere, men med mer glød.

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine