+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49

Diskusjon: Presentasjonstråd

  1. #1
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,154

    kidoki Presentasjonstråd

    Så flott at vi "prøverørs-mammaer" kan ha en plass vi kan snakke litt. Savner det litt. Har allerede mange tanker om fremtiden. Kommer jeg til å få flere barn. Må jeg slite like mye etc.

    Litt om meg:

    26 år gammel jente. Fått Simone etter fryseforsøk i januar. Har mild grad av PCO, veldig uregelmessig menstruasjon, milelange sykluser og spotting. Har også hormonforstyrrelser. Alt dette kan bli borte etter ett svangerskap så jeg er nå veldig spent. Har faktisk satt inn en spiral tilfelle det faktisk skulle klaffe på egen hånd. Litt lite med 1 års mellomrom.

    Vi har forsøkt å få barn siden okt 2000. Hatt en MA i uke 12. Da gravid på vanlig måte. Hatt noen pergokurer som ikke hjalp. Første IVF januar 05 var negativ. Fikk fryst ned 5 egg og jeg satt inn to av disse. Da ble jeg gravid med min lille Simone. Etter dette har alt vært så mye lysere. Alle tankene om å leve barnløs var borte..

    Fantastisk!!
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

  2.  
  3. #2
    Katlibo
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Blir sååå utrolig glad når jeg leser om noen som har fått det til med prøverør!!! Det gjør meg så glad!!!

    Gratulerer såååå masse med lille Simone!!!!

  4. #3
    Tidligere bruker
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei! Icsi-mamma til to her!

    Jeg er 26 år og har vært så heldig å få to skjønne barn via icsi-metoden. Diagnosene våre er PCOS på meg og nedsatt sædkvalitet på mannen min. Jenta mi, Mari, på 17 måneder kom til verden på 6.forsøk (4 icsi + 2 fryseforsøk). Gutten min, Terje, på 2 måneder kom til verden på 1.søskenforsøk (fryseforsøk). Så nå har vi to tette mirakelunger og kan endelig legge den tunge barnløse tiden bak oss og bare nyte hverdagen!
    Også er vi så heldige å fortsatt ha 4 gode befruktede egg liggende i fryseskapet på St.Olavs... så kanskje blir det en tredjemann også??

  5. #4
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,567

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei

    Drua her . Mamma til Kristine på 6 mndr. Jeg er 29 år. Kristine ble til på 2 ICSI-forsøk. Jeg har endo og har ingen levende sædceller. Dette visste vi heldigvis, så vi slapp lange prøveperioder med nedslående resultater. Vi har 2 embryo til på fryser i Sverige, har så vidt begynt å snakke om å starte søskenprøving til høsten.

    Snakkes!
    Fra Drua

    Storesøster Oktober 05
    Lillesøster 16 januar 09

  6. #5
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    emma-80 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Meldinger
    1,245

    Sv: Presentasjonstråd

    Jeg er Emma Blir 26 år i år. Mista mens da jeg slutta med p-pillen i 03. Fikk etter laaang tid diagnosen lett grad av PCOS. Har fått flere pergotimekurer, både doble og triple. Men uten effekt. Mannen er det ingenting feil med. Vi lyktes tilslutt på 2. IVF. Fikk vårt lille mirakel 20.o2.06. Nå koser vi oss masse med vårt lille mirakel, men han sliter fælt med magen sin, stakkar, så vi blir litt slitne alle sammen av lite søvn. Men det er jo masse kos likevel. Bare så fælt når de små har vondt...vi har 3 egg i fryseren. Men nå tør jeg ikke bruke mer prevansjon, og det er bare kjempepositivt hvis vi klarer det tilfeldig med nestemann selv. Men skal være litt forsiktig da, for vil gjerne vente litt. Kan en bli bedre med PCOS etter fødsel, Muggi? Eller gjelder det bare PCO? Jeg blør enda 8 uker etter fødsel, og blør mer nå, så tror jammen jeg har mens. Håper det forsetter, og at det blir regelmessig, for jeg har jo ikke hatt mens på maaange år!

    Koselig med IVF-formum
    fra Emma
    06, 08 des-10







  7. #6
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,154

    Sv: Presentasjonstråd

    Sitat Opprinnelig postet av emma-80
    Kan en bli bedre med PCOS etter fødsel, Muggi? Eller gjelder det bare PCO?
    Jeg har fått beskjed av flere leger at mine problemer" kan bli løst ved en evt. graviditet. Jeg har kun fått påvist for mange eggposer. Ble stimulert ved 75 IE under hele forsøket og jeg fikk ut 12 egg. Det iseg selv var vist nok for å si at jeg har en lett grad av PCO. Satser på at alt er iorden nå jeg da. Har fortsatt 2 i frysen så det kan jo være at man slipper hele opplegget på nytt. Hadde vært flott! Meeen nå satser vi på å kooose oss med Simone en stund, så gifter vi oss i oktober, etter det begynner vi nok å tenke så smått på søsken (kanskje??)

    Ojj... spora av litt jeg..
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

  8. #7
    sofia
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Sitat Opprinnelig postet av emma-80
    Kan en bli bedre med PCOS etter fødsel, Muggi?
    Begge deler ligger vel litt i 'dvale' etter en fødsel slik at sjansene for naturlig klaff er litt større det første året. Bare å henge i nå!

  9. #8

    :) Sv: Presentasjonstråd

    :------------------------
    Sist endret av Endelig; 18-01-2009 kl 18:36
    E n d e l i g - mamma etter 11 ivf
    - to herlige julimirakler 03 og 05
    og tvillinggutter med termin 18.10, født 28.08.08, 33+0

  10. #9
    Ekorn
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Så koselig med et eget IVF/ICSI forum her!

    Vi fikk vår skjønne fryseprinsesse 17. mars. Hun kom etter 10 års venting for min del, men ca 4.5 reelle prøveår. Vi hadde et mislykket IVF forsøk og et avbrutt fryseforsøk før vi lykkes.

    Nå nyter vi hver dag med vår lille frøken. Det er så utrolig herlig å endelig være mamma!

  11. #10
    Mikke
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Så koselig med ett eget forum for eks-slitere.

    Tipp og Topp ble til på 5. ICSI-forsøk. Det var 5 lange år å vente med mange nedturer. Ved utredning fant de ingen feil. Hadde først ett IVF forsøk med dårlig befruktning derfor ble det ICSI. En spontan graviditet som endte i SA, flere pergokurer siden vi jo kunne klare det på egenhånd. Og først på 5 forsøk ble det altså full klaff.

    Topp og Topp er nå snart 7 måneder, men jeg synes fortsatt det er litt uvirkelig at jeg er mamma. Vi koser oss masse og kommer nok ikke til å prøve på flere barn. Vi er utrolig heldige som har fått to friske og flotte barn og ser oss fornøyd med det.

  12. #11
    Zianta
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei!

    Så koselig at vi fikk vår egen lille krok.
    Zianta "heter" jeg og er 33 år.
    Mannen (dårlig sædkvalitet) og jeg prøvde i 5,5 år før lille Henning ble til på 3 icsi forsøk.
    Lille gullet er 14 mnd i dag
    Jeg har så vidt begynt å tenke tanken på søskenforsøk, men vet ennå ikke om vi er klare for det.
    Regner med at den beslutningen blir tatt i løpet av høsten.

  13. #12
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    :.....................
    Sist endret av Tidl. bruker; 21-12-2013 kl 23:48

  14. #13
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pusa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    6,719

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei jenter

    Vi fikk vår svært ønskede datter for 7 mnd siden. Det klaffet på første forsøk. Hos oss ligger "feilen" hos Hun ble laget ved hjelp av TESA og ICSI på Ciconia i Århus.

    Jeg har savnet et slik forum her inne. Det er mange tanker som surrer rundt oppe i hodet ang. flere barn, økonomi (det koster å gjøre det privat ja ) og for ikke å snakke om hvordan man kan fortelle ungen på en naturlig måte at hun ikke er unnfanget på "vanlig" måte.
    Så jeg håper vi kan møtes litt her vi IVF/ICSI-mammaer!
    -Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet

  15. #14
    me2
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei! Vi var så heldige å få "Pompel & Pilt" på 1 ICSI forsøk. I forkant hadde jeg fått påvist PCOS og sambo dårlig sædkvalitet. Jeg hadde også en kikkehullsoperasjon ca 1 år før prøverørsforsøket. Vi har 9 egg på frys, men jeg føler vi har fått de barna vi ville ha jeg nå... (Kan jo hende det kan endre seg etterhvert!) Gutta er nå 1 år gamle og verdens herligste!!

  16. #15
    Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ise sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    På bygde!
    Meldinger
    22,018

    Sv: Presentasjonstråd

    Vi fikk Preben ved IVF forsøk i 2003,vi trengte heldigvis bare 1 forsøk,jeg hadde også kikkhullsoperasjon før IVF i mai 2000,vi prøvde å bli gravide i 5 år før vi tok forsøket.

    Så ble vi gravide ved egen hjelp nå,og fødte en velskapt gutt i feb 06 jeg har pco og veldig uregelmessig sykluser,men den ble regelmessig etter jeg slanket meg 10 kg på GR kurs.

    Dette var litt om meg
    Mamma til 3 gutter.

  17. #16
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Eliin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    1,593

    Sv: Presentasjonstråd

    Amanda ble til på 3. ICSI-forsøk ved Omnia i Oslo. Hos oss var det mannens sædkvalitet som ikke var helt tipp topp.
    Det var en tung tid mens det pågikk. Fra håp til fortvilelse til håp osv. så jeg er så utrolig takknemlig for at vi har fått vår skjønne lille datter, som ble født i mai 2005.

    Vi har ingen planer om søsken foreløbig, men hvem vet hva fremtiden vil bringe....
    Mamma til Amanda , født 26.mai 2005


  18. #17
    Tryll-Tryll
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei.

    Kanskje jeg kan være med her?
    Jeg er 28 år og har ei lita tulle som jeg fikk på den vanlige måten, men skal inn for å foreta prøverørs i år, skal inn i mai for å sjekke om det går.
    Grunnen er at jeg har en kromosom feil (3x istedet for 2x som de fleste andre jenter/kvinner har).
    Denne feilen gjør at eggproduksjonen eldres med 20+/- år. Jeg har et underliv tilsvaret 40 åring.

    Dette var kort fortalt om meg.

  19. #18
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pusa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    6,719

    Sv: Presentasjonstråd

    Sitat Opprinnelig postet av Caroline's mamma
    Hei.

    Kanskje jeg kan være med her?
    Jeg er 28 år og har ei lita tulle som jeg fikk på den vanlige måten, men skal inn for å foreta prøverørs i år, skal inn i mai for å sjekke om det går.
    Grunnen er at jeg har en kromosom feil (3x istedet for 2x som de fleste andre jenter/kvinner har).
    Denne feilen gjør at eggproduksjonen eldres med 20+/- år. Jeg har et underliv tilsvaret 40 åring.

    Dette var kort fortalt om meg.
    Selvsagt er du velkommen her!
    -Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet

  20. #19
    Tryll-Tryll
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Sitat Opprinnelig postet av Pusa
    Selvsagt er du velkommen her!
    Takk

  21. #20
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vava sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Follo
    Meldinger
    229

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei alle kjente og ukjente!

    Det var jammen fint at vi har fått vårt eget lille sted ja!!

    Jeg er 30 år og er mamma'n til Kamilla (HURRA)!! Hun ble unnfanget på Omnia 28. februar ifjor på første ICSI. Vi mangler noen fotsoldater, derfor ICSI men håper allikevel på at vi skal få flere barn. Skulle vi ikke det så har vi nå fått en liten keiserinne og er utrolig glade for det. Vi startet prøvingen på høsten 2003 og da det ikke hadde båret frukter et år sener satte vi igang utredning. Deretter har det gått slag i slag.
    Klem Vava

    med Storeloppa 09/12-05
    Småloppene 09/06-08

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 3
    1 2 3 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine