+ Svar på diskusjon
Side 1 av 4
1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 65

Diskusjon: Jeg er 3 mnd på vei...

  1. #1
    kaisa76
    Gjest

    Jeg er 3 mnd på vei...

    Jeg er gravid nå, 3 mnd på vei..
    Er så lei meg idag.. For jeg vil det skal være fantastisk og spesielt like mye for han, men han har en sønn fra før... Blir så lei meg når jeg begynner å tenke på at han opplever alt og har opplevd alt med sønnen allerede..
    Jeg vet han gleder seg, men vil dette skal være helt nytt og spesielt for HAN også, ikke bare for meg,,,, Uhh..

  2.  
  3. #2

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Ett hvert barn og svangerskap er like spesiellt Gled dere over den nye babyen, fortiden kan man ikke gjøre noe med. Lykke til i svangerskapet.
    19/7-04 19971987

  4. #3
    S_i_A
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Det amo sier her, er helt sant.

    Jeg er sammen med en som har 3 barn fra før, og hadde noen av de samme tankene i starten (hormonell, usikker etc). Selv om han har barn fra før, har han aldri hatt barn med deg som mor - det er en vesentlig forskjell. Husk på at det er grunn til at han er sammen med deg, og ikke sin eks.

    Uten å være for bombastisk, vil jeg bare si at menn generelt ikke engasjerer seg på lik linje som oss i svangerskap. Sånn er det bare for de som ikke har babyen i magen hele tiden. Bare vent til nurket kommer, til dere virkelig kan bygge opp et samliv, og til dere er foreldre. Det blir annerledes.

    For min del kan jeg jo bare si at min mann ikke hadde vært med på fødsel før J ble født. Han lever enda på den opplevelsen, som i hans øyne var: "Det grusomste, verste, men likevel mest fantastiske" han har vært med på.

    Lykke til med svangerskap og babytid - husk på å inkludere eldstemann (dersom h*n ønsker det), og for all del, kos dere!

  5. #4

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Som jeg har sagt til deg før: Jeg ville vært mye mer bekymret over å få barn med noen som ikke brydde seg om de barna han hadde fra før.
    Du kan uansett ikke forandre på det at han har opplevd å få barn før, så prøv å leve med det og tenke positivt istedet for bare negativt.


  6. #5
    kaisa76
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Sant det.. Føler bare han opplever såmye nå...

    Men... det som blir annerledes denne gangen, er at han blir familiefar 24/7..
    Håper det har litt å si..

  7. #6
    Tidligere bruker
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Uansett så har han jo en erfaring og ro som han ikke ville hatt ellers.
    Det er positivt. Pappan til sønnen min hadde en fra før...det var veldig deilig å slippe å måtte be han om alt når han var nyfødt og jeg hadde tatt keisersnitt.

  8. #7
    ida_snuppa
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Gratulerer så mye med babyen i magen
    Jeg følte det også sånn i begynnelsen da jeg var gravid
    Jeg er veldig enig med det S_I_A har skrevet

  9. #8
    kaisa76
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Takk ida_snuppa!

    Gleder meg veldig til UL

    Tror kanskje jeg skal få til møte med en terapeut eller psykolog.
    Men er vel ganske dyrt?
    Jeg har slitt med vonde følelser i flere år nå, omkring dette å være stemor..
    Ser ikke ut til at det blir bedre..
    Men håper bare det hjelper å snakke med noen proffesjonelle.

  10. #9
    ida_snuppa
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Kjempegøy med UL Stort å se lille babyen for første gang
    Hjelper sikkert å snakke med noen profesjonelle
    Har du giftet deg nå?

  11. #10
    kaisa76
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Jeg skal til lege og få henvisning til psykolog.
    leste et sted at det kan være pga forholdet til far min at jeg sliter med dette..

  12. #11
    kaisa76
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Vi har giftet oss ja.. En fantastisk dag..
    Jeg ble nettopp tante forresten! Gleder meg til det er min tur....
    Klarer nesten ikke vente til UL i juni...

  13. #12
    Mayamor
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Gratulerer med giftemål og baby i magen.
    Lykke til med det nye livet som mor og stemor.
    Det går nok bra skal du se.
    Hvert barn er et helt fantastisk og spesielt vidunder.

  14. #13

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    GRATULERER MED BABY I MAGEN!!
    Og med frue-status!

    Jeg har ikke orka å være her på lange tider, for jeg har vært så mye syk, men det her var gøy å lese. Jeg skjønner at du er usikker, men tro meg... Alt blir annerledes når dere blir en egen liten familie! Selv om han har en fra før, så er det bare positivt, syns jeg. Jeg syntes hvertfall jeg hadde god trygghet og og styrke i at min mann har to fra før. (han hadde da allerede vært igjennom stresset med førstegangsfar-rollen og å kjøre fra den meget vordende mor som lå oppe i senga etter at vannet hadde gått, for han skulle på sykehuset og bli pappa! )
    Som jeg har sagt til deg tidligere... å bli pappa til Maiken var helt annerledes enn å bli pappa til A&M (selv om han selvfølgelig også elsker de over alt på jord), for Maiken var VÅRT kjærlighetsbarn! En start på VÅR lille familie. A&M er en enorm bonus og jeg er kjempeglad i dem jeg også. Ikke misforstå meg der, men Maiken er selvfølgelig det aller mest dyrebare jeg har. A&M kommer på en solid andreplass. Jeg ville nok gått gjennom ild og vann for dem også!

    Gled deg til UL! Og jeg forventer rapport!

    Og det er helt normalt at du føler deg usikker og sånn. Du skal jo ut på en reise du aldri kan dra hjem ifra. Nå skal du bli MAMMA! Er det ikke stort??

  15. #14
    kaisa76
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Takk takk Mayamor & Kali- *klem*

    Trenger å høre det ofte tror jeg, for å bli overbevist...
    Jeg gleder meg sinnsykt mye til å bli mamma...
    Og det BLIR fantastisk å bli en liten familie, ha barn sammen med mannen min.
    Jeg tror faktisk det vil bli bedre, at jeg ikke blir på samme måte utenfor, for da er det VI som har barnet vårt hos oss hver eneste dag, og det er mer at stesønn kommer inn i vårt familieliv annehver helg.
    Det skal helst gå bra. Stesønn er en god gutt, og aksepterer meg.
    Jeg tror vi vil få et bedre forhold etterhvert som tiden går.

    Blir deilig å komme seg på UL, akkuratt 2 uker til idag!!

  16. #15
    kaisa76
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    GRATTIS MED VEL OVERSTÅTT BRYLLUP Kali_!! *klem*

    Leste litt fra referat, men fikk ikke opp bilder..
    Høres ut som en perfekt dag!

    Hvordan var det, skulle dere også starte prøvinga etter bryllupet? ...

  17. #16
    Kirsebær
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...



    Alle andre har sagt masse av det jeg ville si, så jeg bare gir deg en klem.

    Forresten har jeg ikke sett før nå at det er et forum for folk med stebarn.
    Veldig kjekt

  18. #17
    kaisa76
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...



    Deilig at du også mener det...
    Alltid godt å høre fra dere som har fått barn.
    Er gravid i 4 mnd og får av og til vonde stikk.. At dette blir nr. 2..
    Men på en måte blir det jo hans første.. som er med meg, som skal bo hos oss hver dag.

    Hvor gammel/gamle er dine barn & stebarn?

  19. #18
    Kirsebær
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Sitat Opprinnelig postet av kaisa76


    Deilig at du også mener det...
    Alltid godt å høre fra dere som har fått barn.
    Er gravid i 4 mnd og får av og til vonde stikk.. At dette blir nr. 2..
    Men på en måte blir det jo hans første.. som er med meg, som skal bo hos oss hver dag.

    Hvor gammel/gamle er dine barn & stebarn?
    Sambos datter er 8 år også har vi en gutt som blir 1 år nå i juni.
    Jeg har vært sammen Sambo siden jenta var 2 år, så jeg har liksom vært med på henne hele veien. Med både de gleder og frustrasjoner det fører med seg

  20. #19
    Kirsebær
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Jeg følte også litt på det der at vår baby var nr 2 for sambo, men jeg måtte bare legge fra meg de tankene, for jeg kunne jo ikke gjøre noe med det uansett. Prøvde å prate litt med sambo om det, men han er vel som mannfolk flest, så han forsto nok ikke helt hva jeg snakket om.
    Men Sambo var ikke så veldig innvolvert i dattera si da hun var nyfødt og fram til hun var 2 år, så det var litt nytt for han likevel.

    Og det blir det jo for din samboer/mann også Det blir noe helt nytt som han får ta 100% del i og slike ting.

  21. #20
    kaisa76
    Gjest

    Sv: Jeg er 3 mnd på vei...

    Ja, det er nok sant som du sier...



    Trenger å høre at det BLIR mer spesielt, og ikke bare føle at alt med meg er nr. 2...

    Jeg er sikker på at de fleste blir mer knyttet til de barna som de har hver eneste dag, og som man oppdrar sammen - med den man elsker.
    Er ikke det alt egentlig dreier seg om, at det spesielle er å få en familie?

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 4
    1 2 3 4 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine