+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 15 av 15

Diskusjon: Linker om søvn..

  1. #1
    sima1
    Gjest

    Linker om søvn..

    Tenkte vi kunne lage en tråd med linker til forskjellige søvnsider!


    The Sears method (video) - Dr. Sears metode for å lære barn å sove i egen seng. Videoen forklarer ikke så nøye hvordan man skal gå fram for å få babyen til å sovne av seg selv, men dr. Sears har skrevet en egen bok om teamet som man kan kjøpe dersom man finner framgangsmåten interessant! Her ligger det forøvrig mange andre linker om søvn!
    Sist endret av sima1; 14-07-2006 kl 10:19

  2.  
  3. #2

    Sv: Linker om søvn..

    http://www.pantley.com/elizabeth/

    Lenke til Elizabeth Pantleys sider der hun gir råd ut fra "No Cry Sleep Solution"

    www.drjaygordon.com

    Lenke til Dr Gordons side med div råd, bla for søvn.
    Mammaen til Lillegull

  4. #3
    sima1
    Gjest

    Sv: Linker om søvn..

    Pantleys side er fin!

    The ultimate guide to your babys sleep - her kan du velge metode ut i fra barnets alder og hva du har "problemer" med!

    Berkeley parents network - her er det foreldre som gir råd!
    Sist endret av sima1; 14-07-2006 kl 10:18

  5. #4

    Sv: Linker om søvn..

    og først nå ser jeg at du allerede har den med i signaturen din...
    Mammaen til Lillegull

  6. #5
    sima1
    Gjest

    Sv: Linker om søvn..

    Sitat Opprinnelig postet av Mammaen til lillegul
    og først nå ser jeg at du allerede har den med i signaturen din...
    Det er ikke linken til siden hennes da! Det er linken til søvntråden øverst her i forumet! Glemte helt å ta med denne linken så det var fint du fant den fram!

  7. #6
    sima1
    Gjest

    Sv: Linker om søvn..

    Kanskje noen moderatorer kunne være så snille å legge denne som viktig?

  8. #7
    Idril
    Gjest

    Sv: Linker om søvn..

    Ferber metoden (når "no-cry sleep solution" ikke fungerer):

    http://www.sleep-baby-sleep.com/ferber-method.htm

    Finner også en del andre tips inne på denne siden

  9. #8
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Linker om søvn..

    Her kan man få gratis hjelp av to kvinner som er spesialister på blant annet søvn. De har blant annet tid bak seg på Rikshospitalet.

    www.midtimellom.no

    De holder til i Oslo, men bor du på en annen kant av landet kan det la seg løse med telefontimer.

    Du får henvisning av legen din og betaler en mindre sum første gangen (300,- ca) du er der uten barn. (De vil gjerne ha begge foreldrene der første gangen) Deretter er det gratis, siden de får offentlig støtte og du har henvisning.

    Legen trenger bare å skrive hvorfor dere trenger hjelp, og fylle ut MIDT I MELLOM. Det holder og henvisningen tar du med deg dit selv.

    Det er ventetid, så bestill gjerne time i dag. Før du har fått henvisningen, så sparer du tid
    De driver ikke i Ferber's gata, men er heller ikke "enspora" på feks AP eller samsoving. De er åpne for mye, og det er ikke lett å plassere dem i en gate.
    Det er terapi også for foreldrene å ha kontakt med disse to herlige damene!

    De klarte å ro i land 4 år med søvnproblemer hos Krølle pga kollikk og deretter mye sjukdom. Kun med enkle triks og metoder. Til tross for at vi hadde vært hos både helsesøster, lege og barnelege tidligere. Jeg fant fort ut at de jeg hadde vært hos ikke visste en døyt når det kom til virkelige søvnproblemer...

    I tillegg er de spesialister på barn og spiseproblemer, barn eller søsken med sjukdom/premature/funksjonshemmede og hva dette fører med seg av problemer.

    Virkelig å anbefale!!


    http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...84#post6182484
    Sist endret av Tidl. bruker; 24-03-2007 kl 20:41

  10. #9
    expat
    Gjest

    Sv: Linker om søvn..

    Hei. Jeg er helt ny her og vet ikke helt hvordan dette forum fungerer, men ville likevel tipse om søvnsider jeg har hatt mye nytte av.

    www.annawahlgren.com/forum/

    Det er en svensk side (men der vanker også noen nordmenn og man forstår jo svensk...) og der er mye annet bra også. Har lest Anna Wahlgrens Barneboka og fant hennes sider via det. Hun har også skrevet Sove hele natta, som er omdiskutert i Norge, pga sove på mage. Man kan gjennomføre hennes kur uten mageleie om man så vil.

    Klikk og les!

  11. #10
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Linker om søvn..

    Her er min tråd hvor jeg deler av min 4 år lange erfaring med søvnproblemer:

    http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...84#post6182484

  12. #11
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    væren74 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    240

    Sv: Linker om søvn..

    Sitat Opprinnelig postet av expat
    Hei. Jeg er helt ny her og vet ikke helt hvordan dette forum fungerer, men ville likevel tipse om søvnsider jeg har hatt mye nytte av.

    www.annawahlgren.com/forum/

    Det er en svensk side (men der vanker også noen nordmenn og man forstår jo svensk...) og der er mye annet bra også. Har lest Anna Wahlgrens Barneboka og fant hennes sider via det. Hun har også skrevet Sove hele natta, som er omdiskutert i Norge, pga sove på mage. Man kan gjennomføre hennes kur uten mageleie om man så vil.

    Klikk og les!

    Ville bare henge meg på denne linken! Etter 19 måneder med oppvåkning 3-10 ganger sover snuppa hele natta

  13. #12
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

    Sv: Linker om søvn..

    Linken om Sears der oppe i første innlegg funker ikke, HER er den riktige (selve "reportasjen" kommer etter reklamen for badeolje )
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  14. #13
    Hermione
    Gjest
    Sist endret av Hermione; 28-06-2009 kl 23:12

  15. #14

    Sv: Linker om søvn..

    Whatever the explanation, sleep is so important that animal brains "remember" the amount and quality of sleep they get, and compensate for sleep deprivation by failing asleep faster and staying asleep longer.

  16. #15
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    4

    Sv: Linker om søvn..

    Ewan han funker bra hjemme hos oss!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine