+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 11 av 11

Diskusjon: Storfamilien

  1. #1
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carpe Diem sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,533

    Storfamilien

    Så godt å lese historier der dere får det til å fungere med "dine","mine" og våre barn. Hos oss har vi mine og dine barn, der mine barn fungerer flott i både mammas og pappas nye forhold, mens hans barn har lagt meg for hat. Vi bor ikke sammen enda og slik det går nå kommer vi nok til å vente ganske lenge med å gjøre det.

    Hans barns mor har proppet barnet full med usannheter om faren og fått det til å tro jeg er en grusom person som har tatt bort alle muligheter for at foreldrene finner sammen igjen.
    De har vært skilt i 3 år der mor først sendte skilsmisse papirene i posten til han mens hun fremdeles bodde der uten å ha nevnt noe i den retning engang, og deretter flyttet ut fordi hun hadde truffet en annen 1 år tidligere..... Jeg kom inn i bildet 2 år etter skilsmissen,visste ikke hvem min kjære var engang før dette og har således ingenting med bruddet å gjøre.
    Nå har da moren fått barnet til å ikke ville ha noe med faren å gjøre, han er helt fra seg og står rådvill tilbake. Vi skjønner vi må ta tiden til hjelp og jeg trekker meg helt tilbake så far og sønn skal finne tilbake tilliten og få det til å fungere.En eller annen gang på veien vil han vel finne ut at jeg ikke er farlig,men det er ikke det viktigste-vil bare han skal få lov å få pappan sin tilbake.Moren syns det viktigste er å lage livet til faren et helvete(skjønn det den som kan-det var hun som gikk FRIVILLIG) og tenker ikke på at hun skader sin sønn på veien.
    Hva i all verden er det som får en mor til å gjøre sitt barn så vondt?
    En dag i fremtiden vil jo gutten oppdage sannheten om moren og jeg vil tro det blir en grusom dag. Uff jeg syns så synd i han,får så vondt av både gutten og min kjæres situasjon.
    Noen som har erfaringer?

  2.  
  3. #2
    Kirsebær
    Gjest

    Sv: Storfamilien


    Jeg har ikke tid til å svare på innlegget ditt nå. Er på tur ut. Ville bare gi deg en klem og si at jeg føler med deg og dere.

    Skriver mer senere. (hvis ikke NM er så veldig tregt i kveld så logger jeg vel inn da tenker jeg )

  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kazama sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Byen
    Meldinger
    1,576

    Sv: Storfamilien

    dere!!
    Høres ut som en vanskelig situasjon!!
    Dessverre er enkelte så egoistiske at de lar sin egen sjalusi gå utover barnet sitt!! Jeg forstår ikke at noen kan være så slemme!!

    Håper det ordner seg mellom far og sønn snart, og at han etterhvert vil bli trygg på deg også!!
    okt 05 okt 07

  5. #4
    Kirsebær
    Gjest

    Sv: Storfamilien

    Heisann.

    Da har jeg litt bedre tid, men når jeg tenker meg om så har jeg ikke noe fornuftig å si

    De4t forundrer meg alltid at en forelder kan sette barnet opp mot den andre foreldren. Det er ikke den andre foredren som lider mest. Det er jo barnet.
    Håper ting går seg til, og pass på at dere aldri omtaler mamman til barnet på en negativ måte ihvertfall.

    Håper barn og far får rydda opp i forholdet seg i mellom

  6. #5
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carpe Diem sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,533

    Sv: Storfamilien

    Nei det er ingen lett situasjon dette.
    Min kjære har aldri snakket stygt om barnets mor til gutten og det er en bragd i seg selv da hun har sabotert alt han vil gjøre i forhold til gutten. Hver eneste ferie fra det ble slutt har hun greidd å ødelegge for dem allerede før jeg kom inn i bildet,ofte kommer ikke gutten fordi hun ikke kjører han. Jada han kan kanskje hente gutten selv men han har måttet takle så mange stygge situasjoner med henne og han vet hun blir å lage styr om han tropper opp. Vet han er redd han ikke greier la være si noen sannhetens ord som gutten da kommer til å høre og det vil han unngå for enhver pris.

    Det ordner seg nok med tiden, er tenåringshormoner også inni bildet så jeg skjønner jo godt at det sikkert er kaos i guttens hode...men det er ikke godt å se hvordan de lider. Føler meg så hjelpeløs!


    Forresten:
    Et fint forum dette
    er ingen nybakt mamma jeg men var det eneste jeg fant ang steforeldre så jeg håper dere nybakte og småbarnsforeldre bærer over med en inntrenger som meg!

  7. #6
    tammen
    Gjest

    Sv: Storfamilien

    huff... dette hørtes ikke bra ut. Lykke til!!
    skjønner ikke hvordan en mor kan gjøre sånn,.... er jo ikke lett å bli satt imellom foreldrene, hvertfall ikke når man er tenåring

    SENDER DEG EN KJEMPE KLEM


    ps. er ingen nybaktmamma jeg heller... ( hvertfall ikke biologisk)....Tror vi blir akseptert for det

  8. #7
    Kirsebær
    Gjest

    Sv: Storfamilien

    Om man ikke har egne biologiske barn, så fungerer man jo som forelder likevel når det er stebarn inn i bildet, så jeg ser ingen grunn til at dere uten egne barn skal slutte å henge på et mammaforum

  9. #8
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carpe Diem sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,533

    Sv: Storfamilien

    Takk for varme tanker

    Jeg er mamma, Kirsebær, til mine to på 11 og 12 år (de kom med 355 dagers mellomrom) så de er ikke så små lengre, derfor jeg ikke føler meg nybakt!!!

  10. #9
    Kirsebær
    Gjest

    Sv: Storfamilien

    Å, sånn ja

    Jeg vil vel tro at de fleste her inne ikke er nybakte lenger.

  11. #10
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carpe Diem sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,533

    Sv: Storfamilien

    Da har vi kommet et lite skritt videre i vår lille store familie. Gutten er hos pappaen sin endelig.

  12. #11
    tammen
    Gjest

    Sv: Storfamilien

    Sitat Opprinnelig postet av Carpe Diem
    Da har vi kommet et lite skritt videre i vår lille store familie. Gutten er hos pappaen sin endelig.
    Så bra!! Nå ble jeg glad for dere !!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine