Min mor fyller 60 år, og jeg aner ikke hva jeg kan kjøpe til henne. Noen gode idèer?
Min mor fyller 60 år, og jeg aner ikke hva jeg kan kjøpe til henne. Noen gode idèer?
Storebror des. 01, og Lillebror jan.07.
Min mor fyller også 60 om en måned, og vi har bestilt fotografering av hele familien.
Vi er mange altså:
2 besteforeldre
6 søsken med mann/kone
8 barnebarn
Vi har altså bestilt fotografering (sånn uformelt i hverdagsklær i studio) i så god tid at vi også rekker fremkalling av et bilde hun selv får velge.
Da blir det jo på en måte i forkant av selve 60-årsdagen det hele, men det tror jeg hun anser som helt greit.
Både mamma og svigermor fikk bøker. Mamma fikk noen hun spesifikt hadde ønsket seg - husker ikke hvilke. Svigermor fikk nytt Norges- og verdensatlas.
Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)
Mamma og pappa fikk time til fotografen med barnebarna til jul. Det var veldig populært.
Ellers har jeg hatt suksess med å kjøpe billetter til teater/musical. Gjerne med påfølgende middag ute, hvis dere virkelig skal slå på stortromma.
Eller hva med en heldagsbehandling på SPA?
Svigers fyller 60 år begge to neste år.
Jeg planlegger å lage et skikkelig flott fotoalbum til dem, med bilder fra hele familien.
De har jo absolutt alt de trenger, og det er et pes hvert år å finne på noe.
Det eneste jeg vet de ikke har, er et fotoalbum.
Da stefaren min fylte 60 kjøpte vi gavekort på en 3-retters meny med vin til både han og mamma på en restaurant (Brimi-meny på Fossheim i Lom, de bor i området). Det ble satt veldig stor pris på, maten hadde vært fantastisk og helt spesiell. Perfekt for han som er av den typen som "ikke skal ha noe".
Slike ting, sånt som konsumeres med en gang, har jeg erfaring med er det beste å kjøpe til de som er "modne" på ordentlig for de har som regel det de trenger likevel. Restaurantbesøk eller andre opplevelser, varierende etter personens interesse og prisklassen man synes er passe. Spa, weekendtur, billetter til operaen, datakurs eller andre kurs (det er ikke så mange år til pensjonisttilværelsen, og da trenger man en hobby), fellestur med DNT etc. Bare fantasien som setter grenser. Ting de aldri vil bruke penger på å unne seg selv.
Og selvfølgelig, bilder av ungene er jo en selvsagt suksess.
Sist endret av Lille*My; 07-09-2006 kl 14:16
Lille*My, stolt mamma til Størsta, juni 2005 og Minstan, oktober 2007
Skikkelige atlas er selvfølgelig en perfekt gave :kartnerd: hvis de ikke har det fra før. Det er noe alle må ha!Opprinnelig postet av skilpadda
Lille*My, stolt mamma til Størsta, juni 2005 og Minstan, oktober 2007
Mamma fikk faktisk Londontur sammen med oss jentene. Litt dyrt, men var virkelig verdt det, ho var overlykkelig!
..........
Sist endret av Miemor; 15-09-2006 kl 15:15
Er du ute etter en virkelig original gave? Kjøp en stjerne! Folk bruker ofte registreringen som en gave for å feire minneverdige anledninger eller en spesiell anledning. Gavepakken er elegant innpakket og består av ett personlig beskjed, attest, gratulatjonsbrev og ett detaljert dreibart stjernekart.
Online star register http://osr.org/no/
Sosiale Bokmerker