+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: om det å slå barna sine....

  1. #1
    tammen
    Gjest

    om det å slå barna sine....

    Huff nå ble jeg skikkelig bekymra og frustrert her!!
    Var inne på "barnetmitt 3-5" og leste en diskusjon startet av mor til ei 3åring..
    Mora fortalte at jenta var en engel til vanlig , men at hun nå var blitt litt trassig og de kunne bruke LANG tid på morgenstellet etc. Uansett, moren hadde så dårlig samvittighet fordi hun hadde slått til dattera slik at hun begynnte å grine...

    Greit tenkte jeg, fint du har dårlig samvittighet MEN!! Det der skal IKKE skje!! Skaff hjelp , gjør noe som forhindrer at sånn skjer igjen!!!

    Sjokket mitt kom når jeg så de svarene hun hadde fått: du er bare menneskelig, det kunne skjedd den beste, skjønner hva du mener osv..

    Jeg ble fullstendig sjokkert!!! Selv er jeg stemor til et vidunder av et barn.. som har opplevd å bli slått hjemme ( hos moren), og vi har henne nå på fulltid..
    Dette har nå blitt en politisak, da det er snakk om alvorlig barnemisshandling/forsømming på flere plan, så jeg skal ikke ukritisk sammenlikne disse sakene, MEN jeg har selv sett hva det gjør med et barn å bli undertrykt på den måten..Uansett, jeg ville aldri i min villeste fantasi slå et barn!! Jeg synes alt som skjer rundt et barn er foreldrenes oppgave å løse, og man kan ikke sette en 3åring ansvarlig for at morgenstellet går galt!! Vær kreativ, snakk med noen, få hjelp, bruk utradisjonelle måter MEN ikke slå eller undertrykk barnet!!

    Dette er det som plager meg:

    Er dette en vanlig holdning? synes folk enerellt at det er greit å slå/klappe til barna sine i frustrasjon? Eller er det jeg som er for idealistisk??

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Venna sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,109

    Sv: om det å slå barna sine....

    Nei!! Jeg er 100% enig med deg.
    Det er ikke greit å klappe til/slå hverken ens eget, eller stebarn.
    Jeg blir så forbanna når jeg hører om sånt, at jeg skal slutte innlegget mitt omtrent HER.

    Mamma til 2 jenter født
    190205 & 020209



  4. #3
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: om det å slå barna sine....

    det er ikke lov å slå barna sine eller stebarn. eller andres barn. folk som slår unger skulle blitt behansdlet på samme vis,,
    er ikke lov å dra de i øra helelr syns jeg,, har sett mange unger m blå flekker p åøra, med tydlig merker etter en tommel..fy skam er det..
    skjønner emg ikke på slike folk..

  5. #4
    tammen
    Gjest

    Sv: om det å slå barna sine....

    TAKK!
    Da er vi enige!!

  6. #5
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: om det å slå barna sine....

    Sorry at jeg sniker her -
    men jeg klarer bare ikke å holde meg unna...

    Å slå barn - om det er ens eget, et stebarn - eller naboungen for den saks skyld -
    er ikke bare ulovlig etter Norges lover -
    det er fullstendig lavmål - og skal ikke forekomme!

    Man kan ikke synke lavere i mine øyne
    enn at man slår/skader et barn -
    uansett hvor ufyselig dette barnet måtte ha oppført seg!

  7. #6
    tammen
    Gjest

    Sv: om det å slå barna sine....

    Sitat Opprinnelig postet av Inagh
    Sorry at jeg sniker her -
    men jeg klarer bare ikke å holde meg unna...

    Å slå barn - om det er ens eget, et stebarn - eller naboungen for den saks skyld -
    er ikke bare ulovlig etter Norges lover -
    det er fullstendig lavmål - og skal ikke forekomme!

    Man kan ikke synke lavere i mine øyne
    enn at man slår/skader et barn -
    uansett hvor ufyselig dette barnet måtte ha oppført seg!
    Så sant, så sant!!
    Vold er IKKE en løsning på noe!

  8. #7
    Kirsebær
    Gjest

    Sv: om det å slå barna sine....

    Å slå er helt forkastelig. Uansett om man snakker om barn eller voksne.
    Andre fysiske maktdemonstrasjoner bør også unngås i det lengste.

    Det skal da være ganske unødvendig å vise et lite barn at "jeg er sterkere enn deg"

    Jeg skjønner at noen ganger må man holde fast barnet for å få kontakt, eller for å markere at "det jeg sier nå er viktig og du SKAL høre på meg", men utenom slike situasjoner er jeg totalt imot fysiske "straffer" eller "reaksjoner".

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine