+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 1 av 1

Diskusjon: Trenger tips fra noen med erfaring!

  1. #1
    IOA
    Gjest

    Trenger tips fra noen med erfaring!

    Saken er den at om 1,5 måneder reiser vi til utlandet. Min samboer (og Snuppas pappa) er ikke norsk, og har hele familien sin i hjemlandet. Det inkluderer også to barn fra et tidligere forhold. Verken jeg eller Snuppa har vært der før eller truffet dem, så det blir veldig spennende.

    Men selvfølgelig også litt skummelt. Det er to gutter, som er 7 og 13 år. De har jevnlig kontakt med pappaen på telefon, men de bor så langt unna at vi ikke bare kan ta oss en tur dit helt uten videre. Kulturen i hjemlandet deres er (ut fra hva jeg har forstått) annerledes ift familie, det er feks mange barn som bor med bare mor og hennes familie, og som ikke har kontakt i det hele tatt med far og hans nye familie. Det kan jo være en fordel. Sambos familie har mye kontakt med guttene, og de er ofte på besøk hos foreldrene hans.

    Sambo er flink til å følge dem opp på den måten han kan herfra, han ringer dem, sender brev og bilder av Snuppa, og betaler selvfølgelig bidrag. Men selvfølgelig er det vanskelig når de bor så langt unna. Dessuten har han vært mye mer tilstede i Snuppas liv, og han kjenner henne bedre.

    Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan forberede meg? Jeg både gleder og gruer meg til å treffe dem. Jeg håper ikke de legger meg for hat, og jeg håper de syns det er stas med Snuppa (det virker sånn på telefonen, men det er jo annerledes i RL kanskje?). Vi skal bare være der i 3 uker, men vi ønsker selvfølgelig å være mest mulig sammen med guttene, sånn at de kan være med faren sin og bli kjent med Snuppa og meg.
    Sist endret av IOA; 16-09-2006 kl 23:39

  2.  
 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine