+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 17 av 17

Diskusjon: Neglestøping

  1. #1
    Petterine
    Gjest

    Neglestøping

    Har lyst å støpe negler, men kunne tenke meg og høre litt om andres erfaringer
    Noen som vet om det er e n minste grense på egne negler
    Pris? Hvor lenge de holder?

    Håper noen kan svare..

    Evt tips til noen som legger negler i Tromsø?

  2.  
  3. #2
    Aimee83
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    Man kan sette på gele og man kan sette på akryl, mulig det er flere metoder. Jeg har erfaring med begge deler og kommer aldri til å sette på akryl igjen. Jeg har hatt akrylnegler flere ganger og hver gang har de blitt relativt fort stygge. Mulig det er fordi jeg er litt uvørn og bruker hendene mine en del, ikke vet jeg. Men med gelenegler så kan jeg gjøre hva som helst uten at det gjør noenting. Jeg kan sette fingeren nedi skoen til sønnen min for å hjelpe han til å få den på uten at jeg ødelegger neglene mine.. det tåler ikke akryl. De kan ikke få trykk på seg eller bli slått borti ting uten at de tar skade av det.

    Vanligvis bør man tilbake til salongen etter 4 uker for å etterfylle (gjelder både gele og akryl), men det kommer jo litt ann på hvor fort neglene dine vokser. Mine vokser innmari fort og må etterfylles etter 2-3 uker. Akryl koster rundt 500,- og gele (i hvertfall der jeg tar) koster ca 750,-

    Jeg satt på gele for 4 uker siden og har hatt en etterfylling og neste gang jeg er der vil det ikke være noe igjen av den tippen de setter på (de maler på farge (som også er gele) på gjennomsiktig tipp), og da vil jeg kun ha min egen negl med gele på. Det gjør jo også at de blir ennå sterkere (ingen tipp som kan brekke av på samme måten).

    Eneste grunnen til å ikke velge gele er at det sliter på neglene, skal du ikke ha gele lengre så må det slipes vekk. Med akryl så legger du bare neglene i aceton også løsner de. Gele kan også gjøre litt vondt å støpe på, dersom du har litt tynne negler. Det stikker litt i et par sekunder med en gang du legger hånden inn i maskinen, også går det over.

    Er ikke sikker på om det er noen minste grense på egne negler ved påsetting, men ved gele så anbefales det i hverfall å klippe dem relativt korte. Om det går å sette på nedbitte negler vet jeg ikke.. de må jo ha noe feste til å sette tippen på...?

  4. #3
    susanna
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    Bio-negler er genialt
    Dette er gele og veldig skånsomt for neglene

    Har nettopp tatt kurs som negledesigner og legger bio-negler selv så jeg er kanskje litt inhabil her

  5. #4
    Petterine
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    Tusen takk for svar...

    Susanna, hvor korte negler kan man ha i utgangspunktet? (Er desverre STOR neggelbiter(ikke stolt av det...) og har lyst på lange negler...

  6. #5
    susanna
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    Man kan legge negler på helt ned-bitte negler. (i hvetfall med bio-negler)
    Når du får på forlenelse av neglene kan det være at du slutter å bite å etter hvert vil neglene dine vokse ut selv.

    Lykke til

  7. #6
    Petterine
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    Sitat Opprinnelig postet av susanna
    Man kan legge negler på helt ned-bitte negler. (i hvetfall med bio-negler)
    Når du får på forlenelse av neglene kan det være at du slutter å bite å etter hvert vil neglene dine vokse ut selv.

    Lykke til

    Hei

    Har nå tatt kontakt med ei her i Tromsø som legger bio negler, skal få ordnet en time hos henne i neste uke, gleder meg

    Takk for svar

  8. #7
    pusejente
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    [QUOTE=Aimee83]Man kan sette på gele og man kan sette på akryl, mulig det er flere metoder. Jeg har erfaring med begge deler og kommer aldri til å sette på akryl igjen. Jeg har hatt akrylnegler flere ganger og hver gang har de blitt relativt fort stygge. Mulig det er fordi jeg er litt uvørn og bruker hendene mine en del, ikke vet jeg. Men med gelenegler så kan jeg gjøre hva som helst uten at det gjør noenting. Jeg kan sette fingeren nedi skoen til sønnen min for å hjelpe han til å få den på uten at jeg ødelegger neglene mine.. det tåler ikke akryl. De kan ikke få trykk på seg eller bli slått borti ting uten at de tar skade av det.

    Vanligvis bør man tilbake til salongen etter 4 uker for å etterfylle (gjelder både gele og akryl), men det kommer jo litt ann på hvor fort neglene dine vokser. Mine vokser innmari fort og må etterfylles etter 2-3 uker. Akryl koster rundt 500,- og gele (i hvertfall der jeg tar) koster ca 750,-

    Jeg satt på gele for 4 uker siden og har hatt en etterfylling og neste gang jeg er der vil det ikke være noe igjen av den tippen de setter på (de maler på farge (som også er gele) på gjennomsiktig tipp), og da vil jeg kun ha min egen negl med gele på. Det gjør jo også at de blir ennå sterkere (ingen tipp som kan brekke av på samme måten).

    Eneste grunnen til å ikke velge gele er at det sliter på neglene, skal du ikke ha gele lengre så må det slipes vekk. Med akryl så legger du bare neglene i aceton også løsner de. Gele kan også gjøre litt vondt å støpe på, dersom du har litt tynne negler. Det stikker litt i et par sekunder med en gang du legger hånden inn i maskinen, også går det over.
    "
    jeg fikk gele med tipp på og nå har jeg bare 2 igjen måtte ikke slipe av de andre,og ikke inn i maskin med hendene når de ble satt på som du beskriver her fikk beskjed at om jeg ville ha de av så skulle jeg bare bruke neglelakk fjerner med aceton for å løsne de men de løsnet etter 5-6 uker av seg selv(gikk ikke for å fylle på) en etter en, kunne hatt de lenger om jeg hadde fyllt på, men hun anbefalt ikke å ha de på i mer en ca 8 uker sammen hengende.

  9. #8
    Aimee83
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    pusejente: du er sikker på at ikke du har akryl altså? Høres veldig sånn ut.

  10. #9
    susanna
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    Gele må ikke slipes av. I hvertfall ikke bio gele.
    Bio gele er mye mildere for neglene en akryl så det er ikke et argumet for å velge akryl.

    Muligens andre geleer er værre for neglene, jeg kjenner bare til bio gele og den er mild for neglene

  11. #10
    Aimee83
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    Hvis ikke det må files av, hvordan fjerner man det da? Gele løsner jo ikke av aceton.. ikke den jeg har støpt på i hvertfall.

  12. #11
    Petterine
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    Susanna; er det bio sculpture sin du bruker?

    Hvordan fungerer støping med bio?

  13. #12
    susanna
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    Sitat Opprinnelig postet av Aimee83
    Hvis ikke det må files av, hvordan fjerner man det da? Gele løsner jo ikke av aceton.. ikke den jeg har støpt på i hvertfall.
    Den fjernes med gele fjerner. (Bio-sculpture gel removal)

    Sitat Opprinnelig postet av Petterine
    Susanna; er det bio sculpture sin du bruker?

    Hvordan fungerer støping med bio?
    Ja bio-sculpture.

    Man "støper" ikke med bio-gel.

    Men hvis det er forlenging du tenker på så kan det gjøre på forskjellige måter. Man kan bygge neglen ut med en gele eller man kan bruke tip. (mulig det finnes andre metoder også?)
    Alt etter hva negledeigneren du går til har og kan. Jeg bruker bare gele når jeg forlenger negler. (har aldri lagt tipper)

  14. #13
    Kittycat
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    Har funnet en norsk nettbutikk med produkter for negledesignere, som også passer for dem som ikke er utdannet negeldesigner. Du trenger ikke å være medlem eller noe for å handle der. De har startpakker både med gele og akryl. Det ligger også ute bruksanvisninger der, http://www.neglemakeriet.no . Der står det også at det ikke skal stikke når man støper gelenegler, det kan være farlig, og gjøre slik at neglen i værste fall kan løsne. For å unngå at gele skal stikke, skal man pensle tynne lag på, og heller ta flere lag. Etter at jeg begynte med det, har det aldri stukket mer. Liker best gele, fordi det er lettest å få fint. Men det er vel en smakssak hva man foretrekker.

  15. #14
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Neglestøping

    Jeg er også negledesigner og jobber med allessandro sine gelenegler.
    Vi forlenger med tupp enten naturfarget eller hvit, også tar man på evt på de naturfargede tippene hvit gel for å få litt fransk manicure look, også et lag blank gele oppå der igjen.
    Geleneglene kan også løses opp av aceton, og det finnes egne produkter å bruke for å få løsnet de.
    Det stikker litt akkurat i det man tar hånden inn i uv-apparatet, det er fordi geleen blir varm på en måte. Man kan sette på slike negler på alle typer negler, om man er neglebiter, har psoriassis, andre sykdommer sm gjør neglene svake og skjøre, eller om man bare ønsker å få forlenget/freshet opp sine egne.
    Man trenger etterfyll melleom 2-6 uker etter pålegging av negler/gele alt etter hvor fort neglene vokser. Man bør også være flink å file og stelle neglene selv i mellomtiden.
    Prisen hos oss er 790,- for et helt sett med negler.(men holder ikke til i tromsø da)

  16. #15

    kidoki Sv: Neglestøping

    JEG ANBEFALER OBSESSION NEGLESALONG. HUN LEGGER BESTE NEGLER I TROMSø!!! www.negler.eu

  17. #16
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    Noen som har prøvd seg på "eget design"? http://karljohanhudpleie.no/behandlinger/spa-manicure/
    Jeg har jo noen "morsomme" ideer, men lurer på om det blir no bra. Er jo litt dyrere

  18. #17
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Neglestøping

    "Eneste grunnen til å ikke velge gele er at det sliter på neglene, skal du ikke ha gele lengre så må det slipes vekk. Med akryl så legger du bare neglene i aceton også løsner de. Gele kan også gjøre litt vondt å støpe på, dersom du har litt tynne negler. Det stikker litt i et par sekunder med en gang du legger hånden inn i maskinen, også går det over."

    Aceton sliter fryktelig på både huden/neglebåndet og neglene da. Så er ikke bra det heller. Og neglene blir IKKE tynnere av å legge støp. uansett om det er acryl eller gel sålenge det er kvalitets gel og acryl. Det som ødelegger neglene, er selve støperen. Gjør støperen feil under prepp og avtaling av støp, vil naturlig negl ta skade

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine