+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Ekkelt i halsen
    Gjest

urk De ekle hvite små klumpene i halsen...

Hva ER de for noe? Og hva gjør de der? Kommer fram på sidene nedi halsen, og jeg må småplukke de bort, ellers gjør de meg gal siden jeg ellers kjenner dem når jeg svelger. Er jeg alene om problemet? Syns dette er så ekkelt Lukter gjør de jo og Kan man bli kvitt sånt? Har hatt dette nå og nå hele livet, ettersom jeg selv kan huske.

Tidl. bruker
    Gjest

Sv: De ekle hvite små klumpene i halsen...

Det er bakterieansamlinger på mandlene, vil jeg tro..

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,631

Jeg har ingen hvite, små klumper i halsen... Ikke som jeg vet om, hvertfall...
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

Aimee83
    Gjest

Etter et søk så kom jeg frem til at det kan være groper i mandlene dine (som følge av tidligere betennelser) hvor det kan samle seg døde celler og matrester som etterhvert løsner i form av gule klomper.

Tror jeg ville ha tatt en tur til legen gitt.

Det er "betennelse-klumper". Jeg har slitt med de i flere år, hadde veldig mange og derav skikkelig dårlig ånde Hadde kun på mandlene, og fikk de fjernet. Nå er det frisk pust igjen

Fridamor
    Gjest

:) Sv: De ekle hvite små klumpene i halsen...

Hvis du har store mandler, så kan det danne seg slike hvite klumper i sprekker bak mandlene. Det er ikke farlig, men tror ikke det er lurt å pirke etter dem da det nok vil skape ytterligere irritasjon og flere klumper...

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    4,603

Høres ikke noe godt ut Jeg har bare slike når jeg har streptokokkhalsbetennelse jeg, så om du har hatt det lenge ville jeg absolutt tatt kontakt med lege ja!

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,173
    Blogginnlegg
    18

Sitat Opprinnelig postet av *Mariell*
    Høres ikke noe godt ut Jeg har bare slike når jeg har streptokokkhalsbetennelse jeg, så om du har hatt det lenge ville jeg absolutt tatt kontakt med lege ja!
    Ja, legen så hvite saker i halsen min når jeg hadde streptokokker i halsen - aldri hørt om noe slikt du nevner her HI.
    Bitteliten kom Januar 2010

Lille skatt 2006

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,010

Jeg hadde dette også, ble bare mer og mer helt frem til jeg fjernet mandlene. Hadde visst kommet ut masse sånt når de fjernet mandlene. Det kan være et tegn på kronisk betennelse i mandlene!
    Har ikke sett eller hatt en klump etter det
    Kom deg til lege/øre/nese/hals og be de søke om operasjon til deg.
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

Hovedinnlegger
    Gjest

Kanskje jeg tar en prat med legen rett og slett. Men må ikke kravene for å få fjerna mandlene være relativt høye?

Iallefall skikkelig ekkelt, dette her.

Fridamor
    Gjest

Det pleier å være en ganske høy terskel for å fjerne mandlene,ja. Mandlene har jo sin funksjon , og man skal ha ganske mange og kraftige halsbetennelser på en sesong før legen anbefaler å fjerne dem har jeg fått beskjed om.( jeg har veldig store mandler, og har også hatt noen heftige runder med halsbetennelser)
    Strepptokokkinfeksjoner pleier å være veldig smertefulle og da har man som regel høy feber også, så du har nok ikke det hvis du føler deg fin i almenntilstanden....
    Hvor store er disse klumpene som du får opp?

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ~Lilla~ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Meldinger
    1,685

Det er puss som sitter på mandlene ja.. pjuuk. Jeg er også plaget med sånne, men jeg pirker de bort. Tannlegen har en slags skrape man kan bruke.. Jeg har nevnt dette for legen min, men hun sa ingenting om fjerning av mandler?? Ikke har jeg vært plaget med halsbetennelser heller...
    ~Lilla~
    3 barns mamma

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,010

Jeg var heller ikke plaget av halsbetennelser, overhodet ikke... Men fikk allikevel operasjon. Det jeg merket i ettertid var at immunforsvaret mitt generelt ble bedre, og formen mye kvikkere. Det tar på kroppen å gå med en kronisk infeksjon i kroppen!
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

Tidl. bruker
    Gjest

Jeg trodde også at en slik operasjon var nøye vudert

Jeg var til vurdering hos spesialist som ganske umiddelbart anbefalte å fjerne mandlene. Hadde MYE klumper, og det gikk ikke å fjerne alle på annen måte. Hadde i tillegg et par halsbetennelser i året, men det i seg selv er ikke nok til å fjerne mandlene.

Det er skikkelig plagsomt med disse klumpene, altså! Så "høy terskel" eller ei - jeg er i alle fall veldig glad for å være kvitt dette!

Coco Chanel
    Gjest

Jeg har det sånn, og står på vent for operasjon. Fikk høre at det tysdet på kronisk betennelse i mandlene, og at de er ganske godt brukte, har nemlig slitt med halsbetennelse, og streptokokkinf. i halsen helt siden jeg var liten. Jeg pirker i også bort med q-tips, neglefil, hva enn jeg kommer over. Orker bare ikke å gå med de i halsen. Men gå til lege for han vet jo litt mer om dette

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Simba77 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,416

jeg hadde dette ofte, før jeg fjernet mandlene,som var store!!
    Klumpene kom ut av hull i mandleneluktet veldig ille av dem

Fikk foresten fjernet mandlene pga snorking som gikk på helsa løs,våknet av det selv!
    Sist endret av Simba77; 21-11-2006 kl 16:59
    november-05 februar-09

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine