+ Reply to Thread
Results 1 to 16 of 16
    Medlem
    Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation
    lillenurket's Avatar

Question Alternativ behandling - kolikk

Jeg tenkte å prøve noe alternativ behandling på Andrea for magesmertene. Er usikker på om det er kolikk eller ikke men hun plages MYE med magen og skriker ofte. Er det noen som har erfaring med akupressur/akupunktur mot dette? Vet ikke hva som funker best av alternative behandlingsformer, har tenkt på kiropraktor også. I tillegg er det vel noen som får hjelp gjennom homøopati og osteopati... Vet sannlig ikke hva vi skal prøve...

Noen som vet om noen flinke i Trondheim?

Supermedlem
    Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation
    Maiaa's Avatar

Sv: Alternativ behandling - kolikk

Jeg har hørt mye bra om kiropraktor. Vi var hos kiropraktor, men det viste seg at gutten vår hadde KISS-syndrom så det hjalp ikke i akkurat vårt tilfelle.

Matheo, 29.juli 2006 og Oliver, 26. juli 2010

Seniormedlem
    Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation
    Akino's Avatar

Prøvde både 4 timer ho kiropraktor, homeopatmedisin og akupunktur... alt dette førte til var tomme kontoer og fortsatt en skrikende unge..
    Snuppa desember 04, Lillemann september 08 & Minsten oktober 12

Mange sier at kiropraktor har hjulpet. Du kan rådføre deg med helsesøster. De vet kanskje om noen flinke også?
    &

annecfm
    Gjest

Etter 3 mnd med kolikk, prøvde vi i desperasjon alternativ behandling på våres lillegutt. Etter 2 behandling hadde vi en helt ny gutt, ved hjelp av soneterapi. I følge behandler var bekkenet til lillegutt låst, og ved hjelp av behandlingen fikk han låst opp det. Så vi anbefaler alternativ behandling for det reddet oss virkelig

Seniormedlem
    Xandra's Avatar

Jeg vil anbefale deg en tur til soneterapeut.
    Min sønn hadde kolikk og vi var til soneterapeut, noe som virkelig hjalp oss. Hun kjente ta han slet mye med magen sin og hadde problemet med å fordøye fett. hun gjorde det hun kunne, gav han et homeopatisk middel, samt at hun anbefalte oss et probiotika-pulver for spedbarn, man får på helsekost.

Så jeg anbefaler deg ihvertfall å gå til soneterapeut.

Her kan du søke etter NNH godkjente naturterapeuter i ditt nærområde(trykk på terapeuter):

http://www.nnh.no/
    Lykkeliten mars 06
    Vesla
    juli 08
    KnirkeKnerten mai 11

smultbolle
    Gjest

Jeg kan trygt anbefale deg å bruke en homeopat!
    Vi fikk en skikkelig aha-opplevelse etter 5 uker med kollikk, snuppa ble merkbart bedre etter bare noen dager, og etter en uke sov hun natten igjennom!

(Nå har jeg brukt den samme homeopaten i over 11 år, så hun visste nok hvor hun skulle begynne, det er ofte samme midler som brukes på mor og spedbarn. Det kan nok ta noe lengre tid om man er fersk da det skal lages en profil på barnet, men jeg vil tippe dere får relativt kjappe resultater likevel.)

Kontakt en MNHL homeopat, de er som regel dyktige, og i alle fall seriøse!

Masse lykke til! Jeg vet veldig godt hvordan dere har det!

Tidl. bruker
    Gjest

Jeg har hatt skikkelig kollikkunge. Samt en middels kollikkunge. Krølle måtte bare modnes (dvs ingenting kunne hjelpe ham), mens Tulla fikk hjelp av Minifom.

Kollikk er kun en betegnelse på magesmerter av ulike årsaker. Derfor hjelper ikke alt på alle, eller noe som helst heller på noen få. Man må bare prøve seg frem. Det er mange årsaker til magesmerter. Noen har rett og slett umodne tarmer som må gå seg til...

Dette kan jeg anbefale deg:
    Osteopat: Trykker lett på hodet for å juster feil etter fødsel

Kiropraktor: Justerer evt klemmer i ryggen som kan hindre nervebeskjeder til og fra tarmen etter en fødsel.

Naturlige tarmflorabakterier på helsekost: For å få en bedre tarmflora

Akupuntur (pass på å gå til en som har 5 års utdannelse og er "skikkelig akupunktør!" registert hos Norsk Forening for Klassisk Akunpunktr, ville aldri gått til noen andre, som ofte kun har noen helgekurs over et år): Som justerer diverse ting som kan være i ubalanse. Nålene skal ikke sitte inne på småbarn, kun stikkes inn og ut igjen. Barnet merker det ikke engang.

Minifom: Fås på apoteket, gis før hvert måltid. Spalter opp luftbobler som skaper forstoppelser og deretter magesmerter. Minifom spalter opp lufta så den kommer lettere ut. Suges ikke opp i kroppen. Gis i dråpeform og er uten smak

Personlig ville jeg først prøvd Minifom, deretter akupunktur og kiropraktor.
    Last edited by Tidl. bruker; 22-12-2006 at 23:59.

kiropraktor behandling hadde god effekt på jenta vår

Supermedlem
    Maiaa's Avatar

Quote Originally Posted by Berta
    Jeg har hatt skikkelig kollikkunge. Samt en middels kollikkunge. Krølle måtte bare modnes (dvs ingenting kunne hjelpe ham), mens Tulla fikk hjelp av Minifom.

Kollikk er kun en betegnelse på magesmerter av ulike årsaker. Derfor hjelper ikke alt på alle, eller noe som helst heller på noen få. Man må bare prøve seg frem. Det er mange årsaker til magesmerter. Noen har rett og slett umodne tarmer som må gå seg til...

Dette kan jeg anbefale deg:
    Osteopat: Trykker lett på hodet for å juster feil etter fødsel

Kiropraktor: Justerer evt klemmer i ryggen som kan hindre nervebeskjeder til og fra tarmen etter en fødsel.

Naturlige tarmflorabakterier på helsekost: For å få en bedre tarmflora

Akupuntur (pass på å gå til en som har 5 års utdannelse og er "skikkelig akupunktør!" registert hos Norsk Forening for Klassisk Akunpunktr, ville aldri gått til noen andre, som ofte kun har noen helgekurs over et år): Som justerer diverse ting som kan være i ubalanse. Nålene skal ikke sitte inne på småbarn, kun stikkes inn og ut igjen. Barnet merker det ikke engang.

Minifom: Fås på apoteket, gis før hvert måltid. Spalter opp luftbobler som skaper forstoppelser og deretter magesmerter. Minifom spalter opp lufta så den kommer lettere ut. Suges ikke opp i kroppen. Gis i dråpeform og er uten smak

Personlig ville jeg først prøvd Minifom, deretter akupunktur og kiropraktor.
    Vil bare legge til

Manuellterapeut: kan løse opp låsninger som påvirker tarmsystemet.

Det er uansett viktig å gå til behandling hos noen som har erfaring/ god kjenskap til babyer, for det er forskjell mellom hvordan voksne og barn skal behandles.

Matheo, 29.juli 2006 og Oliver, 26. juli 2010

Supermedlem
    Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation
    Kastina's Avatar

Minstejenta vår skreik også mye og var våken fra morgen til langt på natt. Minifom hjalp litt, men etter 3 timer hos kiropraktor ble hun veldig rolig. Da var hun under 2 mnd. Gikk noen ganger til homeopat også siden hun sov så utrolig lite. Etter 3 ganger der også hadde vi plutselig en fullstendig ny unge.
    Storesøster begynte også å sove etter vi gikk til homeopat, så det har jeg stor tro på. De behandler kolikk også.
    Er jo desverre ikke alle som får hjelp av alt. behandling (har lest ca 20 %), men jeg syns det alltid er verdt å prøve, om man har råd til det. Ikke minst for barna sin skyld.

Lykke til!
    mai -03 og mai -06

VIP-Medlem
    Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation
    B@mbino's Avatar

Soneterapi, det har fungert på alle 3 guttene guttene våre...

chickpea
    Gjest

Osteopat- uten tvil. De trykker ikke bare på hodet- det er kraniosakralterapi.

En osteopat er en fysioterapeut eller lege med 5 års tilleggsutdanning.
    Jeg har selv vært til behandling for bekkenplager (bra etter 4 ganger). Minsta fikk rettet ut flatt bakhode pga vakuumfødsel og ble "justert" for gulping og magesmerter. Anbefales på det aller, aller varmeste!

Veteranmedlem
    Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation
    Raija's Avatar

Kiropraktor hjalp oss, hun fant punkt i nakken hennes som hun rettet på, og da var hun en helt annen unge etterpå!

Når de hadde vondt i nakken, påvirket det magen!!
    Største

Minste

Desembergirl
    Gjest

Vi var hos akupunktur med størstemann da hun hadde kolikk.
    To runder der og det var stille i huset.

Medlem
    Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation Reputation

Jeg ville også prøvd osteopati, og nei de trykker ikke bare på hodet
    De som driver med barn er som regel veldig erfarne og som fysioterapeut eller lege som utgangspunkt kan de mye fra før...
    Min lillegutt har fått ostepatbehandling flere ganger i sitt 10 mnd lange liv
    Når han var noen mnd. gammel var det magen som plaget han...det kunne gå 1 uke mellom hver gang han hadde avføring....etter trykking og manipulering hos en osteopat, 1 behandling, merket vi bedring..og det ble bare bedre og bedre..

Nå har han vært veldig urolig om natten og osteopaten fant ut at han hadde en stivhet i ve. side av kraniet. Hun løsnet på dette og lillegutt ble mye roligere...
    Stolt mamma til Emma (juli'03)og Simen (mars'06)

Bookmarks

Bookmarks