+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 9 av 9

Diskusjon: Hull i ørene - betennelse

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Emmami sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Bergen, vel
    Meldinger
    5,882

blæ Hull i ørene - betennelse

Storesøster er så frustrert, for hun fikk hull i ørene for snart 6 uker siden, men etter nesten 4 uker fikk hun betennelse på begge sidene. Vi har vasket grundig med Pyrisept morgen og kveld hele tiden.

Men det er bare litt puss som tyter ut når vi trykker lett, hun er ikke varm, rød eller øm på øreflippene. De øredobbene hun har på er de som ble skutt inn i øret, hun har aldri tatt dem av. (skulle ta dem ut etter 4 uker når det var grodd, men det er jo åpenbart ikke grodd) Hvordan skal vi bli kvitt denne betennelsen? Snart 2 uker uten bedring. Vil det være bedre å ta ut disse midlertidige dobbene og sette inn noen av gull som vi kan ta ut og rense? Bør vi smøre ørene med noe betennelseshemmende? Bacimycin eller noe slikt, er ikke det mot betennelse? (husker ikke helt)

Hjelp, please, hun er så fryktelig skuffet over å ikke få bruke de fine kaninøredobbene sine til bursdagen...
    + = 1997 og 2005

2.  
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pusa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    6,719

Sv: Hull i ørene - betennelse

Bruk Bacymycin Ha på både øret og dobben!
    -Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mor til 4 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Meldinger
    2,399

Ville nok prøvd Bacymycin ja.
    Men jeg har hørt at man ikke skulle rense med pyrisept lenger, min datter fikk den beskjeden i fjor da hun tok et hull til i det ene øret, var noe med at det var såpe i den ? skulle bruke klorexidin (vet ikke hvordan det skrives) i stedet,

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Emmami sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Bergen, vel
    Meldinger
    5,882

Tusen takk til begge!

Da går jeg over til klorhexidin og bacimycin.

Men skal jeg ta ut de midlertidige øredobbene og gå over til vanlige?
    + = 1997 og 2005

Satinka
    Gjest

Du skal vite at kroppen produserer noe som ligner puss, for å gjøre rent sår selv. Derfor er det helt normalt å væske fra nye piercinger i begynnelsen, uten at det er betennelse.
    Hvis dattra di ikke har vondt og ikke er rød, er det nok ingen betennelse der, men hullene som jobber med å gro og rense seg selv.
    Men det er jo viktig å rense ørene ofte i begynnelsen uansett. Lykke til!

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Emmami sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Bergen, vel
    Meldinger
    5,882

Takker for svar!

Vi tok ut øredobbene, for de var så grisete, følte at jeg ikke fikk rengjort dem skikkelig, og nå bruker hun vanlige øredobber. Vi har to par som hun bytter på, vi legger dem i klorhexidin etter bruk, og så renser vi øreflippen godt med klorhexidin og har på Bacimycin. Har etter dette ikke sett noe mer til det som lignet på puss, og hullene ser ut til å gro fint nå.
    + = 1997 og 2005

Så fint at det har blitt bedre!
    Lurt å bytte på, og rense øredobbene også.
    1998 2003 2005

Athiqa
    Gjest

Til opplysning, dette er helt vanlig, siden det kommer masse bakterier når man skyter hull i ørene. Denne prosessen er igrunn veldig uhygienisk, da pistolen aldri kan rengjøres eller desinfiseres ordentlig.

Uregistrert
    Gjest

Litt sent, men vrir dere på øredobbene? Jeg fikk beskjed av frisøren hos Nikita når jeg tok mine hull at jeg ikke skulle vri på øredobbene, for da tar det lenger tid for såret å gro. Fikk ikke skutt inn plastikkøredobber da, så kan hende det er litt forskjellig.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine