Ja, på lørdag er det det store bursdagsselskapetPå fredag skal jeg bake kaken. Har vært innom omtrent alle linkene her inne som omhandler Cacas-formene og tittet på bildene og blitt storimponert
Dette er et stort steg for meg ettersom jeg aldri har bakt en fin kake i hele mitt liv
Det er denne kaken jeg skal bake
Foto: Connie
Jeg har fått lånt meg formen hos betters (![]()
)
og hun har også kjøpt 12 disposable decorating bags, fargene sort, gul og rød i Cacas' konditorfarger og to sprøytespisser for meg. En wilton 2 og en wilton 18.
Så nå håper og tror jeg at jeg har utstyret i orden da..?
Så var det til selve kaken. Først til smørekremen. Har vært innom Connies side og hun har èn oppskrift på smørekrem, og en på hvit smørekrem. Er usikker på forskjellen der, men regner med jeg skal bruke hvit smørekrem, ettersom jeg skal farge den. Oppskriften der er:
Hvit smørkrem
50 g margarin
50 g Flott matfett
300 g melis
1 1/2 ts vaniljesukker
3 ss melk
Denne kremen er fin å farge med konditorfarger. Tilsett gjerne litt smak, f.eks. romessens eller fruktessenser fra apoteket
Lurer litt på den romessensen der... er det noe man bruker i en barnekake? Hva slags andre essenser vil du anbefale til denne?
Connie skriver også
Opprinnelig postet av www.connie.no
Oppskrift på den er
Sjokoladefarget smørkrem
300 g margarin
700 g melis
2 hele egg
3 ts vaniljesukker
3 ss kakao
Bland alt i en bolle og visp kraftig med mikser til kremen er luftig
Tips til hvordan i all verden jeg skal få delt Ole Brumm'en og få sjokolade-smørekremen inni mottas med all hjertelig takk..!! For det aaner jeg ikke![]()
Ellers så har jeg tenkt å lage selve kaken i Møllerens sjokoladekake 1-2-3. Etter tips ja. Så når det går ann, så gjør jeg det. Mer enn nok jobb ellers
Slik har jeg forøvring tenkt å gjøre det:
Tips jeg har fått fra den andre tråden min:Opprinnelig postet av www.connie.no
Opprinnelig postet av E-mamma
Opprinnelig postet av maimamma06
Tar i mot alt av andre tips og erfaringer også ja..!Opprinnelig postet av betters
![]()
Sosiale Bokmerker