+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: Grøt til en som er 17 mnd

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Katta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    572

Grøt til en som er 17 mnd

Vi har brukt Småfolk og Hipp sine grøter siden Brage var 6 mnd. Men nå har han spist 12 mnd grøtene til Småfolk i 5 mnd, så han begynner å bli lei.

Vi har derfor begynt å lage havregrøt til han hver kveld. Men siden han fremdeles er så glad i grøt får han også grøt til frokost. Er derfor på jakt etter flere gode tips til enkel grøt å lage (som er næringsrik, lavt sukker innhold og som går granske raskt å lage, gjerne i microen!). Håpet det var noen her som hadde gode forslag.

Ønsker derfor å vite dette:
    - Råvarer
    - Hvor får jeg tak i råvarene (helsekost, vanlig butikk etc)
    - Hvordan lager jeg grøten
    Katta

2005, 2008 og ventet i mars 2011

2.  
    sofia
    Gjest

Sv: Grøt til en som er 17 mnd

Jeg syns havregrøt er genialt jeg! Enkel å lage i mikro, kan varieres i smak, næringsrik og godt. Jeg kjører 1 dl melk og 1/2-3/4 dl lettkokte havregryn i en dyp tallerken i mikro på 800 W i 1 1/2-2 min. Pass på mot slutten så det ikke koker over! Mens det koker fyller jeg oppvaskkummen med iskaldt vann som jeg kan sette fatet i når den er ferdig. Da blir den fortere spiseklar. Mens den står til avkjøling bør den røres i så den ikke stivner. Blir den veldig fast, tilsett mer melk.
    Jeg smaksetter med kanel og sukker, en liten smørklatt, eller eplemos. Det liker poden godt. Kan også gi med syltetøy på.

Supermedlem
    Katta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    572

Takk for tipset, havregrøt får han allerede i dag. Vi søter den med hjemmelaget fruktmos av div frukt.
    Katta

2005, 2008 og ventet i mars 2011

Tidl. bruker
    Gjest

Bøllefrøet får Weetabix med Blåbær Biola til frokost. Det synes han er kjempegodt. Pleier å ha i litt havregryn og. Weetabix er jo fullkornshvete og bygg. Det blir egentlig som en grøt. Av og til får han vanlig melk på og Nora sitt 100% Blåbærsyltetøy. Eller Cultura med Pæresmak.

Veteranmedlem

Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    3,043

Snuppa her er veldig glad i grøt enda hun, men spiser det ikke hver dag lenger. Det sluttet vi med ved juletider. Men hun spiser i grunn alle typer grøt, både de fra Nestle og havregrøt (til voksne) osv.

Smukkeline
    Storebror april 1999
    Snuppis 14.08.2005

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Tidl. bruker Vis post
    Bøllefrøet får Weetabix med Blåbær Biola til frokost. Det synes han er kjempegodt. Pleier å ha i litt havregryn og. Weetabix er jo fullkornshvete og bygg. Det blir egentlig som en grøt. Av og til får han vanlig melk på og Nora sitt 100% Blåbærsyltetøy. Eller Cultura med Pæresmak.
    Mener å ha lest at barn ikke skal ha biola

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine