fikk vite i går at min snart 6 år gamle jente ikke tåler melk. Og så begynner jeg å sjekke innholdsfotegnelser på ting og det meste er det jo melk i. Noen som har linker til oppskrifter uten melk?
Trenger litt hjelp nå...
fikk vite i går at min snart 6 år gamle jente ikke tåler melk. Og så begynner jeg å sjekke innholdsfotegnelser på ting og det meste er det jo melk i. Noen som har linker til oppskrifter uten melk?
Trenger litt hjelp nå...
Hilsen Turid
og trollbarna
Heisann. Dette kan jeg litt om. Men det avhenger jo litt på HVA i melken hun ikke tåler. Hvis det er laktose, så er det jo mye enklere enn om det er melkeprotein, for i allefall mange av de som ikke tåler laktose, tåler den laktosereduserte melken, og den kan man jo bruke til alt man kan bruke vanlig melk til.
I Sverige har de jo også helt laktosefri melk.
De som ikke tåler laktose, tåler ofte ost og slikt også- i allefall hvitost.
Send meg en mail der du skriver litt mer detaljert om hva du lurer på, så kan jeg svare litt mer.
Det eneste jeg syntes var litt problematisk når ikke lillemor tålte melk, var at så mange fiskeprodukter gikk ut. Det er jo melk i både fiskekaker, fiskeboller og-pudding.
Mange sauser tåles godt å lages på vann i stedet for melk, forresten.
Hei. Ser at dette er en gammel tråd, men behovet kan være der for det. Her er en link: Oppskrifter uten melk.
Lykke til!
Gat i dette forumet og mange fantastiske oppskrifter
muffins Oppskrift - brownies Oppskrift - pannekake oppskrift - pavlova Oppskrift
Sosiale Bokmerker