+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: D-vitamin

zendeke
    Gjest

D-vitamin

Hei,

er det noe i dette med at mixed kids trenger ekstra D-vitamin? Hørte noe om det her forleden og det er kanskje ikke helt utenkelig...?

Sønnen min har også hatt endel depigmentering i ansiktet etter fødselen.. Noen som har erfaringer med dette. Pappan er nigeriansk og jeg er norsk og fargeforskjellen oss i mellom er stor.

2.  
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    saki78 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    3,840

Sv: D-vitamin

Det jeg hørte på radioen var at etterhvert skulle det bli en ordning på at barn med ekstra farge skulle få D-vitamin på blå resept. Dette fordi vi har mer pigment i huden og trenger mer sol (som det ikke er så mye av her i Norge) for å lagre D-vitamin. Jeg (er adoptert fra Bangladesh) har bedre beskyttelse mot solen enn etniske norske, men trenger desto mer sol for å få nok D-vitamin.

Spurte foreldrene mine og de hadde ikke fått info om at vi trengte mer D-vitamin (men jeg tar nå triomega for women med D-vitamin og kalk ). Spurte helsesøsteren om jeg skulle gi mer til Gard (siden han er halvt brun), men fikk beskjed om at det måtte jeg ikke gjøre (det står det også på flasken..)
    Gard 31.05.06 Brage 14.07.08 Jarand 28.04.11

Jeg har hvertfall hørt at pakistanere i Norge ofte har mangel på D-vitamin. Jeg vet ikke om vi skal gi noe ekstra..?
    Mamma til tre
    Jente 2001, Gutt 2006 og
    lille A 16.9.08

Minasmamma
    Gjest

Tror ikke en skal gi noe mer enn det som er anbefalt, men det er desto viktigere aa gi i det hele tatt

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine