+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 17 av 17
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ~Lykke~ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    6,590

Question Kan bhg kreve...i f.h.t. ferie:

Vi fikk et skriv om at 3 av de 4 ukene barnehage barna skal ha, fortrinnsvis skal taes ut mellom St.hans og 16.august.

Vi hadde allerede bestemt ferie i uke 30, 31 og 32 - og ga beskjed om dette.

Fredag morgen ringte styrer i barnas bhg meg på jobben, og sa at torsdag og fredag i den siste ferie uka vår, falt på den 16. og 17. 8 - som er over i neste bhg år. Så de manglet 2 dager på 3 uker ferie i sommer. Og fordi enkelt dager ikke tellte, måtte de ha en x-tra uke til, og jeg fikk frist ut dagen til å finne ut hvilken uke det ble.

Kan styrer kreve dette?
    Jeg er blodgiver og reg.beinmargsdonor - er du?
    www.giblod.no

Vi glemmer deg aldri Minstemann!

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,578

Sv: Kan bhg kreve...i f.h.t. ferie:

Se i forskriftene, de reglene godtar dere når dere takker ja til plassen. Og ja jeg antar at de kan det, da nytt barnehageår starter da.
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    943

Jeg ville lest vedtektene.

Jeg sitter selv i FAU i vår barnehage og er med i SU i kommunen.

I vår barnehage så kunne du søkt om dispensasjon for de to dagene som går over i neste barnehageår(slik at ferien ble godkjent for inneværende år selv om den går over i neste barnehageår), og heller tatt to enkeltdager før ferien starter.

Og vår barnehagestyrer er så real og grei(snakker av personlig erfaring) at du hadde fått dispensasjon for 16. og 17. august.

VIP-Medlem
    ~Lykke~ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    6,590

Spurte om de da kunne ta 2 x-tra dager tidl. på sommer'n, men det måtte bli en uke i såfall fikk vi beskjed om

Det vi gjorde da var å ta en x-tra uke i juni, så nå har de 4 uker tot. i sommer.
    www.giblod.no

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pio sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Meldinger
    2,189

I alle dager. Det var da veldig firkantet... :hmmm:
    Vi har også lignende regler, men viser stort slingringsmon, slik at det passer for den enkelte.
    Tunfisken-04 Konfirmanten-06

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    MTB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,480

De kan kreve det om det står i vedtekene, men det hørtes veldig firkanta ut! I bhg til snuppa har de ferie fra 15.6-15.8, kom ikke på det da jeg skrev opp ferien hennes, og vi skal ha ferie i hele juni.Men styreren der lot det ordne på seg, selvom vi i utgangspunktet måtte ta en til uke med ferie..det kommer helt an på styrer, og hvor villige de er til å "føye litt" på reglene...
    april-05 & okt-07

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    2,364

Sånn er det i vår barnehage også..
    Man må avikle 3 ukers ferie på sommmern men det går ann å søke om å få ta ferie andre tider på året..
    Synnes det var litt drøyt av barnehagen å ikke godta to dager utenfor den fastsatte ferien..
    Ha en fantastisk fin dag!

tove32
    Gjest

Jeg syns det hørtes veldig firkantet ut, så jeg ville lest vedtektene hva som står der. I vår barnehage er vi ganske fleksible på ferien, og det er ingen problemer å ta enkeltdager, blant annet kan planleggingsdagene regnes som 1 ferieuke.

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tjorven75 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    4,570

Jeg er helt enig i at også barna skal få ha sammenhengende ferie om sommeren. Men styreren i barnehagen virker jo veldig firkantet.

Men står det i vedtektene er hun nok i sin fulle rett til dette.

Barnehagen til snuppa er stengt i fellesferien, så den saken er jo grei. I tillegg vil de gjerne ha noen ukers forvarsel på annen ferie som vi skal ta, og det ønsket skjønner jeg.
    Tjorven
    stolt mor til snuppa (januar 2005) og knerten (oktober 2007)

Merkelig!

Det må da være bedre for styrer at dere tar fri et par dager i august, enn en hel uke i juni. Dette begrunner jeg med at det er jo ganske hektisk i en barnehage i august pga. nye barn, evt. også nye ansatte. Å ha to barn mindre i denne perioden mener jeg vil være til de ansattes fordel.
    I juni er det nok noen som avvikle ferie, så det kan være en fordel at dere tar en uke da - dersom en til av de ansatte kan ta ferie pga. deres fravær. Men det er nok heller tvilsomt. Barnehagen skal vel slås sammen i 2,3 eller 4 uker i juli - og da vil de aller fleste av personalet ha ferie.

Å kreve en hel uke ekstra for de to dagene mener jeg er sprøyt! Det er da ingen logikk i det!!!!

Vedtektene her sier følgende om ferie:
    ÅPNINGSTIDER:
    De fleste barnehagene har åpningstid fra kl. 07.00 til kl. 17.00. Barnehageåret går fra 16.08. til 15.08 påfølgende år. Barnehagene er åpne alle virkedager unntatt lørdag, jul- og nyttårsaften, og onsdag før skjærtorsdag. Barna skal ha minst 4 ukers ferie.
    Gullgutten 5 år
    Lille 4 år

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Urt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    På toppen
    Meldinger
    2,587

Me fekk samme beskjeden. Fekk ikkje godkjent den siste veka sidan ferien skulle bli tatt innan den 15.8 og sidan den datoen var på ein onsdag fekk me ikkje bruka den veka.
    Så me måtte flytta om på heile ferien til trollet. Berre synd mannen ikkje kunne gjera det samme
    Trollet 04, Tulla 05 og Lille Tulla 07

Fotorier, min lille fotoblogg

VIP-Medlem
    ~Lykke~ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    6,590

Det blir problemet her også, ungene og mannen må nå ta ferie mens jeg jobber
    www.giblod.no

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Urt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    På toppen
    Meldinger
    2,587

Eg har permisjon så det blir ikkje så ille her. Men trollet blir vel vekke i ein 5-6 veker frå bhg viss me tar han ut i heile mannen sin ferie og.
    Trollet 04, Tulla 05 og Lille Tulla 07

Fotorier, min lille fotoblogg

VIP-Medlem
    ~Lykke~ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    6,590

Jeg tok det styrer sa for god fisk jeg, men når jeg sjekker så er de to siste feriedagene i siste ferieuka vår på torsdag 9. og fredag den 10.
    www.giblod.no

Tidl. bruker
    Gjest

I vår barnehage er det bare de som ska begynne på skole som er bundet av denne ordningen. Ellers kan en ta ut ferie ut august.

Veteranmedlem
    Ritamor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Finnmark
    Meldinger
    4,873
    Blogginnlegg
    1

Er glad jeg leste hele diskusjonen, skulle akkurat til å si til deg at 16. og 17. ikke var i uke 32...
    Klemmer i kø fra Ritamor
    Hestejenta -99 og Prinsessa -04

VIP-Medlem
    ~Lykke~ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    6,590

Sitat Opprinnelig postet av Ritamor
    Er glad jeg leste hele diskusjonen, skulle akkurat til å si til deg at 16. og 17. ikke var i uke 32...
    Var superstressa da styrer ringte meg, 2. uka på ny jobb, så jeg tenkte ikke over hvilke datoer han snakket om.
    www.giblod.no

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine