+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: Sikker bilstol forovervendt eller litt mindre sikker bilstol bakovervendt?

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    1,519

Question Sikker bilstol forovervendt eller litt mindre sikker bilstol bakovervendt?

Jeg har en VW Golf, og de er jo ikke så veldig store. Har til nå hatt et Britax Two Way Elite bakovervendt, og junior er godt fornøyd med å sitte denne veien. Derfor har jeg heller ikke hatt noen tanke rom å snu han (han er 2 år).

Men så har jeg også et litt bedre sete HTS Izi Combi (tror jeg det heter) som vi pleide å ha i en større bil. Det har også pleid å stå bakovervendt i den bilen som det pleide å stå i.

Men nå har jeg altså to seter og en bil
    Å ha HTS setet bakovervendt tror jeg ikke går i Golfen. I grunn trangt nok som det er med Britax stolen. (Det er også så lite plass til føttene hans i Britax.)
    Er det noen som har prøvd HTS Izi Combi bakovervendt i en Golf? Noen som har prøvd forovervendt?

Om dere måtte velge - hadde dere valgt å fortsette med Britax stolen bakovervendt, eller ville dere skiftet til HTS og hatt forovervendt? (dersom det ikke er mulig å få plass bakovervendt.) HTS er jo så stor, med de støttebeina og alt.

Når er det man sier det er "ok" å snu barna? Er det 3 år? Ikke satt meg inn i dette siden som sagt min sønn har hele tiden godtatt å sittebakovervendt..
    Mamma til gutt født juli 2005
    Gravid med termin januar 2012

2.  
    Veteranmedlem
    Rykte
    Arachnida sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    3,163

Sv: Sikker bilstol forovervendt eller litt mindre sikker bilstol bakovervendt?

Lillegutt skal sitte bakovervendt til han er minst 5 år...

Se her

Bonus August 2005 i Besafe iziup X3.
    Juli 2006 i Besafe iziup X3
    Bonus September 2007 i
    Besafe iziup X3
    Oktober 2008 i Besafe iziup X3

...og lille bonus som kommer i Mai...

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    _Ella sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    1,268

Vi har hatt hts sete bakovevendt i golf, den har jo god plass bak i i forhold til mangen andre biler. Men vist valget er framovervendt med hts eller bakovervendt med britax. ville eg ha valgt britax setet. Det er vel uansett et veldig godt sete, som mangen skryter av.
    Oksen-07 og Eddik-05

Hva er i veien med Britax setet?

Hadde helt klart valgt det alternativet som er bakovervendt.
    Det er vel bare å prøve HTS i bilen også?
    ...

Golf har god plass i baksetet. Du får plass til HTS-stolen bakovervendt hvis du vil. Samme hvilket sete du velger, bare du setter det bakovervendt. Bakovervendt er bedre enn et forovervendt, enkelt og greit.
    03 07

Mata Hari
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Lady Pink
    Hva er i veien med Britax setet?
    Det lurte jeg også på

Sitat Opprinnelig postet av Lady Pink
    Hadde helt klart valgt det alternativet som er bakovervendt.
    Det er vel bare å prøve HTS i bilen også?
    Helt enig !

Seniormedlem
    Alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    1,519

Er ikke noe galt i britax setet i grunn. Men sammenlignet med HTS er det mindre plass for beina også synes jeg det ikke står så stødig og fast som HTS.

Men HTS ser jo ut som det tar mye større plass enn Britax og Britaxen i lille Golfen min er sånn nå at om noen sitter på foran i passasjersetet så er det trangt da.

Men selvsagt - sikkerheten til sønnen min går jo først.
    Har planer om å prøve å få inn HTS bakovervendt, bare ikke kommet så langt enda. Ser for meg at det er "litt" trangt.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Mar 2006
    Meldinger
    6,260

Lurer også på hva som er galt med TWE?

Den ser kanskje ikke så "solid" ut, men i sidekollisjonstest (finsk test av bakovervendte stoler, ble aldri kjøpt av norske medier) har den faktisk fått vesentlig bedre karakter enn Izi Kid som er samme stol som Combi.

Vår TWE står bom fast, og prøver vi å bevege den gynger hele bilen.

Som andre sier her så er ikke baksetet i Gol av de minste, så det kan godt være du får plass til Izi Combi om du er mer komfortabel med den.
    "De er rett og slett helt unødig skadd på grunn av dårlig sikring,
    og det er grusomt å se dette."

(Tor Einar Calisch, overlege ved Barneintensiv avdeling på Ullevål.)

Sitat Opprinnelig postet av Alibaba
    Er ikke noe galt i britax setet i grunn. Men sammenlignet med HTS er det mindre plass for beina også synes jeg det ikke står så stødig og fast som HTS.
    Om setet står montert riktig er dette setet like bra som HTS.
    Viktig å poengtere det slik at alle de som har TWE som eneste sete ikke skal tro det ikke er sikkert nok.
    ...

LILLEMOR24
    Gjest

Vi har hatt Izi Kid i Golf, det gikk aldeles strålende. Det eneste var at det ble liten plass til langbente passasjerer i forsetet.

Ikke bekymre deg om at det er litt trangt til bena til barnet, tenk på hvor myke de er, hvordan de kan sitte på huk, f. eks.

Seniormedlem
    Alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    1,519

HTS setet fikk plass i Golfen ja

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mammmamia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    3,362

Som Autofil skriver, har jo Britax gjort det bedre enn HTS i kollisjonstester, så at dette setet skal være mindre sikkert er bare tull! Riktig festet er det et KNALLsete..! Og dessuten kan det brukes bakovervendt opp til 25 kg Jeg ville gått for Britax, det er lettere å feste, og tar mindre plass...
    Storebror 2003
    Lillesøster 2006

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine