+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: Få tilbake mensen etter fødsel; fryseforsøk

  1. #1

    Få tilbake mensen etter fødsel; fryseforsøk

    Jeg fikk en skjønn datter for 3 månder siden (IVF). Hun blir fullammet, og jeg har tenkt å fortsette med det til hun er 6 mnd, hvis alt går som det skal.

    Når hun er 10 månder har jeg veldig lyst til å prøve på et fryseforsøk. Jeg ser ulike fordeler med å ha 2 litt tette, selv om det kan bli slitsomt. En viktig grunn til det er at vi vurderer å flytte utenlands for noen år. Det hadde vært topp å få et fryseforsøk før det, og samtidig ha tid til et nytt IVF hvis fryseforsøket mislykkes.

    Hvor lang tid bør man ha hatt mensen før man kjører i gang med fryseforsøk? Kan man event. sette i gang mensen hvis det går veldig lang tid før man får mensen av seg selv?

    Idefix

  2.  
  3. #2
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vava sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Follo
    Meldinger
    229

    Sv: Få tilbake mensen etter fødsel; fryseforsøk

    Hei,

    jeg tror at man må ha hatt to-tre sykluser før du får lov til å sette igang med nye forsøk. Ang. å sette igang syklus så vet jeg ikke helt hvordan det virker, men du kan jo ringe klinikken.

    Lykke til

    Gå inn på SG og se om du finner noen der som har tenkt de samme tankene!
    Klem Vava

    med Storeloppa 09/12-05
    Småloppene 09/06-08

  4. #3

    Sv: Få tilbake mensen etter fødsel; fryseforsøk

    Det finnes tabletter som du kan ta for å få syklusen i gjenge igjen - forutsatt at det er ammingen som hindrer den. Tablettene heter Parlodel og stanser melkeproduksjonen, og det innebærer at du må slutte helt å amme.

    Jeg vet ikke hvor lang tid det må ha gått fra ammestopp til nye forsøk. Her i gården er barnet straks ett år, og jeg har enda ikke sett snurten av noen mens.
    Jente oktober 2006, gutt 22. september 2008.


  5. #4
    ellakatinka
    Gjest

    Sv: Få tilbake mensen etter fødsel; fryseforsøk

    ser det er et litt gammelt iinnlegg men....kan jo være til hjelp for noen lesere

    jeg er hos st olavs...fikk beskjed om å være ammefri 2 mnd før fryseforsøk.

    prinsen vår var 5 mnd da jeg fikk mens selv om jeg fullammet..hele døgnet!!men jeg ammer fortsatt....han er litt over 6 mnd nå...tenker slutte i mars for så å prøve frys et par mnd etter det=)

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine