+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: Hvor raskt kan man øke grøtmengden?

Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mariposamamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Oslobygda
    Meldinger
    2,019

Hvor raskt kan man øke grøtmengden?

Sunniva fikk grøt for første gang i går etter råd fra helsesøster. Hun har over flere uker hatt dårlig vektoppgang, urolige netter (for henne å være) og hun har vært nokså misfornøyd sene ettermiddagene/kveld.

Så i går fikk hun sin første smaksprøve med grøt. Hun fikk Holles økologiske hirsegrøt med morsmelk, og det falt virkelig i smak. Hun gapte og svelgte i stor stil. Den planlagte ene t-skjeen, ble til 2-3.. Og hun ble nesten litt småsnurt når vi stoppet med det. Hun har ikke vist tegn til at disse skeiene med grøt har gitt noe form for magevondter.

Så til spørsmålet: Hvor raskt anbefales det at man øker mengden grøt? Bør vi gi samme menge i ettermiddag, eller kan vi øke litt?

Grunnen til at jeg ønsker å øke allerede i dag, er at hun virker mindre og mindre fornøyd med mengde melk i puppen. Jeg tåler fint 14 dager med øking jeg, men hun er 5 mnd og veier ikke 6 kg enda, så hun trenger litt mer kan du si...

2.  

Sv: Hvor raskt kan man øke grøtmengden?

Dytter litt på denne...

Jeg brukte ganske lang tid, sikkert lengre enn jeg hadde treng...jeg gav smaksprøver ca annenhverdag i 14 dager (det var sikkert mye lengre enn nødvendig) så økte jeg gradvis iløpet av en uke til halv porsjon. Nå gir jeg en halv porsjon (grøt av 50ml melk) formiddag og kveld. Det ser ut som det er nok, men aner som sagt ikke om jeg har gjort det riktig da...synes hele detta grøt greia er litt vanskelig

For verden er dere bare to i mengden
    For meg er dere alt

Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Mariposamamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Oslobygda
    Meldinger
    2,019

Her sitter jeg og googler... Og gjett hva som dukket opp...jo, min egen usikkerhet for drøye 3,5 år siden. Og jaggu er vi ikke akkurat der igjen. Bare med den forskjellen at denne jenta er 7,5 kg men har sunket litt på kurven sin, og siste uken vist litt misnøye med maten i puppen på kvelden. Og begynt å våkne en gang på natten. Ikke at det er unormalt, langt i fra, men hun har sovet 10-12 timer i strekk i flere måneder.. *bortskjemt*

Så vi begynte med smaksprøver for to dager siden. I dag gapte og gapte hun, lo for hver skei, søler ikke, og vil bare ha mer... Noen som har et godt råd i 2011?

Om ikke, så tror jeg at jeg gjør som sist. Øker nokså kjapt.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lykkelig77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Harestua
    Meldinger
    2,495

Med første barnet var jeg oppe i full porsjon etter en uke trur jeg. Denne gangen har det gått tregere og hun har nå fått grøt i 1 mnd og vi gir enda ikke fulle porsjoner. Så lenge magen tåler det bra er det vel bare å øke tenker jeg
    Stolt mamma til Alva, født 14. april 2008 og Vera, født 24. mars 2011

"Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage
    of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively
    short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."

Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Mariposamamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Oslobygda
    Meldinger
    2,019

Takk for råd lykkelig.

Jeg lar henne rett og slett spise så mye som hun ønsker jeg nå. Og det er tydelig populært med grøt altså.

Liksomtvillinger Vera'en din og Elvira'en min.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lykkelig77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Harestua
    Meldinger
    2,495

Sitat Opprinnelig postet av Mariposamamma Vis post

Liksomtvillinger Vera'en din og Elvira'en min.
    Er de det? Så moro
    Stolt mamma til Alva, født 14. april 2008 og Vera, født 24. mars 2011

"Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage
    of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively
    short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine