+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Isse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Ålesund
    Meldinger
    3,686

Lønn som assistent i barnehage

Jeg lurer på hva dere tjener, både som ufaglært og faglært, i timen? Skrive gjerne dere som er ped ledere også, eller annen utdanning som jobber i barnehage.
    Får dere noe tillegg som f.eks slitasje på klær o.l.? Og er det 8 timers dager eller har dere lønnet pause, og har 7,5 time?

og ta gjerne med hvor mye ansenitet dere har..
    -07
    Oktober -09

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ankimor81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    ski kommune
    Meldinger
    3,480

Sv: Lønn som assistent i barnehage

Hei
    Har jobbet i 7 år, tjener som vanlig assistent 221000 kr i året. Kommunal bhg.
    7.5 t ,lønnet pause.
    Koselig jobb, men man bli ikke rik av det.
    Sist endret av ankimor81; 21-05-2008 kl 20:19
    Mathias 16.01.2004 annicken 12.12.2005 Mikkel 04.08.2010
    hjemmesiden:http://mathiasgullet.piczo.com ...(bilder av lillesøster også)

Supermedlem

Medlem siden
    Jun 2002
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    766

På KS sine hjemmesider (søk opp side 43) kan du se minstelønnssatsene for ufaglærte, faglærte og høyskoleutdannede (førskolelærere) i kommunale barnehager. De fleste private barnehager følger nok dette regulativet noen lunde, men noen lønner bedre, andre lønner dårligere. Dessuten har de fleste kommunale lokale tillegg, som gjør at lønna er noe høyere enn du ser her. Dessuten skal ped.ledere lønnes høyere enn førskolelærere, men det varierer hvor mye dette tillegget er fordi det enda ikke er sentralt regulert (Utdanningsforbundet forhandler i disse dager om at det skal settes til kr. 10.000). Jeg tror at det er noen kommuner som ikke krever utdanning som fagarbeider i assistentstillinger, så da lønnes alle som ufaglærte enten de har fagbrev eller ikke. Loven krever nemlig ingen utdanning for personalet annet enn for pedagogiske ledere.

I tillegg vil det for de fleste påløpe noe overtid ved personalmøter, foreldremøter og enkelte arrangementer i barnehagen, men dette varierer ikke bare fra kommune til kommune, men også noe mellom de enkelte barnehagene.

Det varierer nok også om man har lønnet pause eller ikke. I Tønsberg har vi 20 min ulønnet, men praktiserer i tillegg 10 min lønnet, dvs. at assistenter og fagarbeidere jobber 7 t og 50 min hver dag.

Veit ikke hvordan det er overalt, men i Tønsberg har vi en klesgodgjøringsavtale på kr. 1.200 i året (i full stilling, reduseres i samsvar med stillingsprosent) som utbetales månedlig.

Jeg har vært førskolelærer og jobba i barnehage i snart 12 år (med et par barselpermisjoner som avbrudd), vært førskolelærer og ped.leder, varierende fra 50 % (i kombinasjon med tillitsverv) til 100 %. Akkurat nå er jeg på småbarnsavdeling og stortrives med det. Jeg syns jeg har en ultraviktig jobb, kan gi mye og får utrolig mye tilbake.
    Sist endret av May; 21-05-2008 kl 21:05
    Hilsen fra May
    Gjermund, mai 2002 - verdens fineste gutt
    Ingrid, februar 2006 - verdens vakreste - og staeste! - jente

Seniormedlem
    Gelé-dama sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Meldinger
    1,943

Fra 1. august får jeg ca 307000 (6 års ansiennitet). Er ped.leder. Har 7 timers dag (inkl 30 min ulønnet pause).

Seniormedlem
    Muffe sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    På Vinterbro :)
    Meldinger
    2,128

268000 7,5t og har 10års ansennitet. Er assistent. En ekstraordinær sådan

Jeg vet en kollega av meg, også ass. ligger 1000 lappen over ped.leder i mnd, til tross for at ped.leder er utdannet. Så vidt jeg vet så teller alt man har som erfaring for en assistent, mens for en ped.leder er det kun barenhagerelaterte jobber som teller som ansenitet.... Mulig jeg misforsto dette, men mener en kollega sa dette. Ass betaler dog mere skatt.
    29.juni 05.Kl 09.06 ble du meningen med livet, Leander Ingen deg, ingen meg......

Venter en til i Oktober

Supermedlem

Medlem siden
    Jun 2002
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    766

Sitat Opprinnelig postet av Muffe Vis post
    268000 7,5t og har 10års ansennitet. Er assistent. En ekstraordinær sådan

Jeg vet en kollega av meg, også ass. ligger 1000 lappen over ped.leder i mnd, til tross for at ped.leder er utdannet.

Så vidt jeg vet så teller alt man har som erfaring for en assistent, mens for en ped.leder er det kun barenhagerelaterte jobber som teller som ansenitet.... Mulig jeg misforsto dette, men mener en kollega sa dette. Ass betaler dog mere skatt.
    Må være store lokale tillegg her, da, eller kanskje privat barnehage som ikke har tariffavtaler mellom arbeidsgiver og arbeidstaker??? I KS finnes nemlig en såkalt sikringsbestemmelse som sikrer at ped.leder (eller andre ledere) skal ha høyere lønn enn den de er satt til å lede. Men bestemmelsen sier ikke noe om hvor mye mer.

Hvor mye man betaler i skatt har vel ikke noe å gjøre med hvilken stilling man har???
    Hilsen fra May
    Gjermund, mai 2002 - verdens fineste gutt
    Ingrid, februar 2006 - verdens vakreste - og staeste! - jente

jpht
    Gjest

Jeg har jobbet som assistent i 8 år i kommunal barnehage i Oslo og tjener nå 20058 kr før skatt. Jeg får 100 kr i arbeidsklærgodtgjørelse pr måned.
    Jeg jobber til vanlig 7,5 timer pr dag, men har 1 time ammefri nå. Jeg har betalt pause på 30 min, men bør heller ikke forlate arbeidsplassen i pausa.
    Jeg har ingen utdannelse.

Veteranmedlem
    Rykte
    Isse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Ålesund
    Meldinger
    3,686

Hva er timeslønna til dere som ikke har fast? Jeg har 130, og er vikar.
    -07
    Oktober -09

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carpe Diem sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,536

Sitat Opprinnelig postet av Isse Vis post
    Hva er timeslønna til dere som ikke har fast? Jeg har 130, og er vikar.
    Det vil jeg tro er godt betalt for å være vikar om du ikke har utdannelse i den retningen iallefall.

Jeg er barne og ungdomsarbeider, full ansiennitet i kommunal barnehage og har årslønn på 281 000 ved 100% stilling. Dvs 143 kr timen. For 2 år siden, med 8 års ansiennitet hadde jeg 119 kr timen......

Seniormedlem
    Merete79 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    1,658

Orker ikke regne ut timelønna mi..
    Men jeg har iallefall 268 000 i årslønn, 10 års annsinitet, privat bhg.
    Jeg er assistent, og jobber 100%.

Vi har 7,5 times arbeidsdag, og 30 min lønna pause og 1000 kr arbeidsgodtgjørelse i året.

Jeg er ped.leder med 4 års ansenitet. Har 340 000 i årslønn.
    Jobber i en privat barnehage i Oslo.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine