+ Svar på diskusjon
Side 1 av 15
1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 286

Diskusjon: 19 mnd, går ikke enda..

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

19 mnd, går ikke enda..

Jenta vår er straks 19 mnd, og går ikke enda

jeg må innrømme jeg er mer utålmodig nå enn bekymret... er så lei av å ha ei som kryper..eller nå kryper a ikke stort...men går og løper på knær
    Hun går langsmed nå..og reiser seg og står utrolig stødig, men slipper seg ikke...hun har gjort det i litt over en mnd Var på helsestasjon i går og ble henvist videre til fysio..ikke fordi hun så noe spes bekymringsverdi..men fordi hun straks er 19 mnd...

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med innlegget....

kanskje høre fra andre som måtte vente leeeeeeeeenge før de begynte å gå?

2.  
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

Sv: 19 mnd, går ikke enda..

Vår gikk ikke før han var 16-17 mnd, husker ikke helt i farten
    Stolt nybakt mamma igjen til februar 11 og august 05

Min side: Sikring av barn i bil.

Jeg trøster fortsatt,skjønner du blir litt utålmodig.Det er nok naturlig,men hun slipper seg ganske snart, tipper jeg. Våre jenter gikk ikke før de var 18-19 måneder, men etter at de slapp seg så var de ikke nedpå knærna igjen.
    19/7-04 19971987

Isa
    Gjest

Siden hun går når hun holder seg fast, og står stødig, så virker det jo ikke som det er noe fysiskt galt. Det er nok mer psykiskt, at hun ikke tør å slippe.. Kanskje noen dårlige erfaringer?

Kusina mi var sen med å gå, men rett etter hun ble året, så fant de ut at hun nesten ikke så (4,5 og 5), så når de bare oppdaget dette, og hun fikk begynt med briller, så løste det seg ganske fort.. Bare som et lite tips..

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Evah sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    2,364

Sitat Opprinnelig postet av Isa Vis post

Kusina mi var sen med å gå, men rett etter hun ble året, så fant de ut at hun nesten ikke så (4,5 og 5), så når de bare oppdaget dette, og hun fikk begynt med briller, så løste det seg ganske fort.. Bare som et lite tips..
    Nesten det samme skjedde her, bortsett fra at det ble oppdaget ganske sent.
    Så ikke rart at han var pysete nei.
    Kjempe sterk gutt hele veien, og sto og gikk rundt bordet lenge før han var året,
    men tørte ikke slippe seg før han var 15 mnd,
    og han ble ikke en ræser med en gang, tok det gradvis.
    Mikael 26/09-03
    Niklas 02/12-04
    Helena 30/04-08
    Emmeli 16/05-11

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

Amalie har nok godt syn og har heller ikke hatt noen dårlig erfaringer med å slippe seg..som fall eller lignende..

16-17 mnd er jo innenfor normalen HH 19 mnd er hele 2-3 mnd lengre og det er ganske lenge...iallefall akkurat nå

Nei jeg er nok fryktelig pesimistisk nå..men jeg er sååå lei, bare joggebukser, ødelegger alle klær, får jo aldri hatt på henne kjole (ja da..det er bare en filleting..men det er utrolig kjedelig for det), en sabla dårlig kombinasjon med ei som vil ut og utforske og som i tillegg bare kryper

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Marilena sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    I huset mitt
    Meldinger
    786

Hun kan ikke ha en låsning et eller annet sted?
    Sønnen til ei venninne av meg hadde en låsning i bekkenet som gjorde at han ikke ville gå. Han krabbet som bare det og gikk rundt bordet, men ville _ikke_ slippe seg. Når låsningen var fikset gikk gutten som bare det.

Noen ganger koster det mer å være feig enn å hoppe uti og se hva som skjer....

Veteranmedlem
    Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

akkurat det har jeg tenkt på også..
    For en annen ting denne jenta er sær på...er rullingen...nr1, hun gjør det svært sjeldent...om vi legger henne på ryggen på gulvet...ligger hun bare der til vi dytter henne over...nr2, om hun ruller..er det kun til venstre...uansettt hvor vanskelig vi gjør det å rulle den veien ...kan sperre veien helt...og høyre er helt fri...alltid og kun til venstre..

tovehe
    Gjest

Jenta mi (nå 22 mnd) var 18 mnd da hun gikk - og jeg var også veldig utålmodig de siste månedene. Ikke pga. at hun ikke kunne bruke kjoler, men pga. at alle andre maste så fælt om dette med at hun ikke gikk tidligere og det ble mye fokus på det. Alle de andre barna, 7 stk., i barselgruppa, gikk ved ca ett år, og da syns jeg det var rart at mi var så sen. Men hun er helt "normal". Faktisk er hun tidlig ute på mange andre områder. Syns ikke du skal bekymre deg så mye. De går når de er klar for det. Det er helt sikkert ikke noe galt, dersom du ser at hun utvikler seg på andre områder. Jeg fikk for sikkerhets skyld undersøkt hoftene til jenta mi på helsestasjonen, og legen tok en kikk på henne ellers også. Men de fant selvfølgelig ikke noe galt.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Marilena sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    I huset mitt
    Meldinger
    786

Da ville jeg nok helt klart sjekket jenta for låsninger. Gutten jeg refererer til hadde også det samme problemet.
    Så lenge hun på sitt vis er mobil hadde jeg ikke vært bekymret. Hun går jo, men trenger å støtte seg. Vil anta at det kanskje gjør vondt et sted hvis hun må legge hele tyngden på kroppen.

Noen ganger koster det mer å være feig enn å hoppe uti og se hva som skjer....

Veteranmedlem
    Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

Hun er fantastisk flink til å prate, telte til 10 i en alder av 15 mnd, og nå synger hun hele sanger og bruker 2-3 ords setninger

Og ja..jeg er dritt lei mas og forventninger fra andre hvaa går hun ikke enda hva er det som er galt da? osv..

Veteranmedlem
    Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

Hun har også vært på UL i forhold til hoftene som nyfødt..ingen feil der

Seniormedlem
    bille sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    1,947

Hun er utrolig flin språklig altså, må si jeg er virkelig imponert over henne! Men skjønner selvsagt at du er utålmodig mht. gåingen, alt er så mye lettere når de går. Lurte bare på hva de har sagt på HS? Og sikkert ikk dumt å ta en ekstra sjekk.
    07, 09. Venter på minstebror.

Veteranmedlem
    Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

Hun ville bare henvise videre til fysio siden hun ikke går enda i en alder av 19 mnd

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

Skjønner godt du blir lei av alt maset, snuppa her er nylig fylt ett, og folk har mast en stund allerede

Jeg synes jenta di er superflink språklig da! Sånn var storebror og, han gikk litt seint (15,5 måneder), men snakket desto mer.

Men du, jeg hadde nok villet sjekke henne for låsninger jeg, kan jo være verdt et forsøk iallefall Nå var snuppa ganske lita da hun hadde låsninger, men hun snudde seg bare til en side iallefall. Tantebarnet mitt på 9 måneder har nettop vært hos kiropraktoren, hun rullet bare til den ene siden. Det var iallefall låsninger der.

Lykke til!
    April-04 August-07 : 03.06.10

tovehe
    Gjest

Hun er jo kjempeflink språklig! Må si en liten ting som jeg ikke skrev i forrige melding; tuppa mi likte veldig godt stillesittende aktiviteter, som pusling, lego, tegning osv. Dessuten satt pappaen veldig mye på gulvet og lekte med henne, de kunne sitte i timesvis, mulig hun ble litt passivisert av dette. Bare en tanke; har det vært lignende hos dere også? Viktig å la dem få drive på mye på egen hånd, ikke bære dem rundt eller sitte rolig på gulvet med dem i lange perioder. Mener jeg da.

Veteranmedlem
    Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

Hun er ei rolig jente..men jeg har ingen tro på at det er vi som har gjort henne rolig og passiv hun har vært en rolig og bedagelig jenta fra starten...veldig glad i bøker osv..

Vi sitter ofte sammen med henne på lekerommet...mens hun kryper rundt og leker selv hun er i en periode hvor hun er veldig opptatt av å både ha med oss og vise oss ting...så å drive alene er noe vi ser veldig lite av for tiden...

regner med det bedrer seg litt når hun begynner i barnehage..

vi har et vennepar som har ei jente født april 07, altså 2 mnd mellom..og de har ei utrolig aktiv jente...eller for oss blir hun det..regner med hun er normalt aktiv jeg...men har ikke noen tro på at det er pga noe de som foreldre har gjort...det tror jeg er avhengig av personligheten til barnet

Eldste min sprang også av gårde på knærne en god stund. Så helt snodig ut, og buksene ble jo litt slitt kan du si.

Jeg har ikke så veldig mange råd, men har du prøvd sånn gåbil? Sånn ala BRIO sin liksom.
    Sist endret av silkepels; 29-08-2008 kl 11:13
    silkepels

Veteranmedlem
    Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

ja...hun kan godt reise seg opp etter den, men så fort den flytter på seg..stiller hu seg på knær å går etter

På vår gåbil så kan jeg stramme hjulene, slik at barnet må "jobbe" litt for å få den fremover. Pluss at jeg la masse tunge bøker i, slik at vogna ble tung.

Gikk veldig greit her.

Men KAN hun gå da? Har du sett om hun går rundt møblene? Bruker hun sko, tøfler, sokker med antiskli, barbeint?
    silkepels

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 15
    1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine