Ja... det er bare jeg som lurer... ?
Er det kvinner som får barn i "moden alder" eller er det oss mødre som begynner å ... bli modne?
Nei kjære nån!! Fri å bevare meg! Nei, gammel vil jeg aldri bli
Men jeg lurte vel på om det hadde noe med alderen da man fikk barn? Jeg fikk faktisk høre at jeg var ung til å være tobarnsmor i en alder av 28 år og dette var 6 år siden. Men jeg er jo relativt moden nå når jeg snart passerer (skrekk og gru) 34 år....
Men det er jo lite aktivitet her inne da...?
Nei,for jeg er ihvertfall ikke gammel...
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,the courage to change the things I can,and the wisdom to know the difference.”Reinhold Niebuhr
September 2005 Mai 2010
Alle blir jo modne mødre etter hvert... Tror gjerne første tolkning er de som blir nybakte mødre i "moden" alder, siden forumet heter nybakt mamma. At et er en blanding av mødre her, både med små og store barn er jo bare kjekt derimot..
Klem ML
Såååå... når er man da kategorisert som en "moden" førstegangsmamma? 25? 30? 35?
Det er et litt vanskelig spm, men det er vel bare for folk her inne å definere det?Synes iallefall ikke 25. Jeg definerer nemlig mødre under 25 som veldig unge.
Jeg tenker "moden mamma" er en eldre mor, statistisk sett, over 35 år ?. At "moden" er hyggeligere enn eldre. Og at alle som er ti år yngre enn meg, født etter 1980 , er unge.
nov 06 mai 08
Det kan i hvertfall ikke være 34 - det fyller jeg i desember. For meg er en moden mor godt over 35!
februar 2009
På SG var "moden" snart mamma fra 35 år og oppover. Moden mamma tolkes som oss som er "over moden" når vi føder barn... Jeg fikk (mitt første barn når jeg var knapt 22 år og) mitt hittil siste nå når jeg er 40 år, da er jeg en moden mamma
Medisinsk er man moden mor når man er 35.
Det er vel en tro om at problemstillingene er litt annerledes for de som har hatt småbarn mens de er i 20-årene enn de er for dem som var passert 35. Personlig er jeg ikke helt sikker på det, men jeg merket nok i barselsgruppen til Emilia at den yngste moren i gruppa ikke var så veldig interessert i kontakt med oss "eldre" uten at vi gjorde noe spesielt, så kanskje er det noe i det alikevel?
aja da.. hvordan havnet du her?
hihihihi...
MCP
"The past cannot be changed,the future is still in your power."
Jeg har nå funnet ut at jeg er en "ung, sprek" moden mamma, som fikk mitt første og eneste barn når jeg var 35 år
Og hadde forumet hett "gamle mødre" hadde jeg selvsagt ikke vært her
Jeg ble født i 1969, og er så defionitivt en moden mamma - uansett definisjon!
En tenåring, to skolejenter, ei barnehagejente og en baby!
- og har ikke tid til å henge her så mye....
Sosiale Bokmerker