+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 17 av 17

Diskusjon: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

  1. #1
    Rub76
    Gjest

    Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Hei,

    Vi ha bestemt oss for å forsøke prøverør etter at det har vist seg at jeg har nedsatt sædkvalitet. Valget falt på privat ettersom det var veldig lang ventetid offentlig.

    Min samboer har allerede startet på behandlingen med hormoner og slik etter utredning på Hausken-klinikken. Dr. Hausken gir oss 60% sjanse på positivt resultat på første forsøk. Men ettersom kliniken operer med pakketilbud, hvor du får ditt 3. forsøk gratis blir jeg veldig i tvil hva jeg skal velge.

    - Kr. 22000 for ett forsøk - kontra pakketilbud på kr. 44000,- for 3 forsøk.

    Jeg blir velig i tvil på hva jeg skal gå for her. En trygghet psykisk med 3 førsøk pakket inn, men skulle det bli "jack pott" på 1. forsøk har vi jo "tapt" halve summen - om det er lov si det, når ditt høyeste på denne jord oppfylles.

    Hva tenker dere ut i fra at vi har 60% sjanse på første forsøk?

  2.  
  3. #2
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Underlig sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    1,724

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Hvis dere har råd tror jeg at jeg ville valgt pakketilbud. Hvis dere "treffer" på første kan dere kanskje spare de to andre til søsken?
    + + +

  4. #3

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Sitat Opprinnelig postet av Underlig Vis post
    Hvis dere "treffer" på første kan dere kanskje spare de to andre til søsken?
    Med full klaff på første får du barn, men du har ingen forsøk til gode!
    Likevel, gå for trepakningen. Du trenger ikke det ekstra stressmomentet ved at "alt" står og faller på ett forsøk.
    60 prosent høres for godt til å være sant - de fleste andre klinikker opererer med 30 prosent per forsøk. Hausken kan jo "komme over" utfordringer hos deg underveis, som han ennå ikke kjenner til. Kanskje responderer du dårlig på medisinene? Kanskje blir du uvel, overstimulert, kanskje slimhinnene ikke er så mottakelige som en skulle tro? Mange ørsmå faktorer spiller inn, og ved en del klinikker regnes første forsøk som et "prøve og feile"-forsøk, slik at de kan prikke inn dosering osv til neste. Men for all del, rundt 1 av 3 klaffer det for på første forsøk - men det blir et sjansespill!
    E n d e l i g - mamma etter 11 ivf
    - to herlige julimirakler 03 og 05
    og tvillinggutter med termin 18.10, født 28.08.08, 33+0

  5. #4

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    hm.
    jeg vet at det ikke er det du spør etter, men det er jo fritt sykehusvalg i Norge. og det er ikke alle sykehus som er så lang ventetid på.
    vi har prøverør gjennom det offentlige, og har samme "problemet" som dere har. for oss gikk tiden fra vi satte i gang mølla til vi hadde vårt første forsøk forbausende fort. mye raskere enn vi hadde trodd.
    og nå sitter vi her med en jente på 4,5 mnd og 5 egg på frys. de skal vi begynne på søskenforsøk med nå, og den "papirmølla" er også igang, og vi skal snart igang igjen






  6. #5
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Louise73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,182

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Enig med de over her, gå for 3 forsøk.

    (vi lyktes på 2ndre forsøk, lillebror er bonus og kom helt uten help...)
    Jente juni 2005. Gutt april 2007. Jente august 2010.

  7. #6
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,487

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Hadde nok også gått for 3 forsøk, da har man den "tryggheten".
    Når det er sagt, så er det mange som er heldig og får full klaff på første ICSI/IVF også.
    Men hvis det blir full klaff på første, så tror jeg ikke dere vil tenke særlig på de 22.000 som gikk "tapt"
    Stolt mamma til tre;
    Jente f '08, Gutt f/d '09 og Jente f '11

  8. #7
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Sitat Opprinnelig postet av Mrs.SeaCaptain Vis post
    hm.
    jeg vet at det ikke er det du spør etter, men det er jo fritt sykehusvalg i Norge. og det er ikke alle sykehus som er så lang ventetid på.
    Vi har laget barn ved UNN (Tromsø - offentlig sykehus), og der kunne vi så å si bare spasere inn. Ingen venting.
    Men nå er dere jo i gang allerede, så lykke til! Har egentlig ingen formening om 1 eller 3 forsøkspakke. Vi var så heldige å lykkes på 1. forsøk, men det er jo mange, mange som trenger tre eller flere forsøk.

  9. #8
    Fryda
    Gjest

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Vi gjorde private forsøk mens vi venta i kø og valgte å ikke gå for pakketilbudet. Vi hadde ett og et halvt forsøk privat før vi klaffet (første fikk vi ikke tilbakesetting av egg, og betalte da heller ikke for fullt forsøk)

    Vi var inne i det offentlig etter nr 2, og kunne gått rett over i det offentlige om det ikke hadde klaffet for oss. Det offentlige har like bra resultater (som jo er det viktigste) - men vi følte oss veldig godt ivaretatt på Aleris i Oslo.

    Lykke til.
    Sist endret av Fryda; 13-01-2009 kl 10:30

  10. #9
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pusa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    6,719

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Vi gikk for pakkeløsningen. Første gangen fikk vi full klaff på første forsøk. Ja, vi tapte litt på det økonomisk, men det spilte ingen rolle da.

    Med nr 2 ble vi litt i tvil, men valgte pakkeløsningen denne gangen også, heldigvis. Denne gangen trengte vi alle forsøkene for å lykkes!!
    -Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet

  11. #10

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Jeg ville ha valgt ett forsøk, og sendt søknad til det offentlige fortere enn svint, for så å ta de tre forsøkene man får der. Trodde ikke ventelistene var så veldig lange for tida..?
    Jente oktober 2006, gutt 22. september 2008.


  12. #11
    hayplay
    Gjest

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Sitat Opprinnelig postet av Elinblu Vis post
    Jeg ville ha valgt ett forsøk, og sendt søknad til det offentlige fortere enn svint, for så å ta de tre forsøkene man får der. Trodde ikke ventelistene var så veldig lange for tida..?

  13. #12

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Enig med Bluen Vi fikk også estimert gode sjanser for å lykkes på første forsøket (det var mens Hausken enda jobbet på sykehuset), men vi trengte 10 forsøk før vi lyktes (de to siste ved Klinikk Hausken) så det er ikke alltid spådommen slår til - selv om Hausken er aldri så dyktig

    Men dere trenger jo ikke ta alle forsøkene privat for det. Tror det er ca 3 mnd ventetid ved sykehuset i Hgsd nå så er dere lure sender dere søknad nå, og tar et privat forsøk i ventetiden. Forhåpentligvis slipper dere å ta mer enn det ene forsøket.
    Endelig mamma etter mange år og forsøk ..Og så ble vi plutselig enda flere

  14. #13
    mor til fire
    Gjest

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Vi tok et forsøk hos hausken og ble gravid.
    vi spurte om vi skulle ta en pakke eller et forsøk da sa hausken at vi skulle ta et forsøk for sjansen for å bli gravid var veldig stor for jeg ble så fort gravid før jeg tok å steriliserte meg for 12 år siden, og det fikk han rett i gutt våres kom 11.10.08

  15. #14

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Sitat Opprinnelig postet av Elinblu Vis post
    Jeg ville ha valgt ett forsøk, og sendt søknad til det offentlige fortere enn svint, for så å ta de tre forsøkene man får der. Trodde ikke ventelistene var så veldig lange for tida..?
    Det vill jeg også gjort.

    Vi ventet i kø i det offentlige vi da og da var det 2 måneders ventetid fra søknaden ble sendt til vi satt på forsamtale og så begynte vi ved neste mens og fikk full klaff. Mener å ha sett at ventelistene på Riksen ikke er noe lengre i år
    oktober 2010

    oktober 2008

  16. #15
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,487

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Enig med Elinblu

    Var nettopp inne på sidene til Porsgrunn, der er det 2-3 mnd ventetid nå
    Stolt mamma til tre;
    Jente f '08, Gutt f/d '09 og Jente f '11

  17. #16
    Rub76
    Gjest

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Hei,

    Takker så mye for råd og erfaringer. Vi har bestemt oss for å gå for pakken, pga tryggheten.

    Blir veldig spennende dette, min samboer hadde mange fine og store egg nå ved kontroll hos gynokologen. Så nå blir det tur til Haugesund for egguttak.

    Vi krysser fingrene!!

  18. #17
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,487

    Sv: Gå for ett eller tre prøverørsforsøk

    Sitat Opprinnelig postet av Rub76 Vis post
    Hei,

    Takker så mye for råd og erfaringer. Vi har bestemt oss for å gå for pakken, pga tryggheten.

    Blir veldig spennende dette, min samboer hadde mange fine og store egg nå ved kontroll hos gynokologen. Så nå blir det tur til Haugesund for egguttak.

    Vi krysser fingrene!!
    Lykke til! =)
    Stolt mamma til tre;
    Jente f '08, Gutt f/d '09 og Jente f '11

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine