+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 9 av 9

Diskusjon: Dere som har født barn i uke 26-32...noen spørsmål.

  1. #1
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Snurreline sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    8,541

    Dere som har født barn i uke 26-32...noen spørsmål.

    Hei!

    Jeg sitter nå i en spesiell situasjon som jeg ikke ønsker å legge så mye ut om her... men derfor prøver jeg å skaffe meg så mye informasjon om prematur barn som mulig...håper derfor at noen her inne vil hjelpe meg litt.

    Jeg lurer ganske enkelt på hvordan det har gått med barn som er født for tidlig... mellom uke 26 og 32 ca... Vil ha "fakta" selvom det kanskje ikke er solskinnshistorier.

    Hva slags komplikasjoner oppsto i forkant av fødsel? Etter fødsel... hvordan barna har utviklet seg osv osv...

    Takker så masse på forhånd for svar!
    Livet må gå videre...

  2.  
  3. #2
    maylen
    Gjest

    Sv: Dere som har født barn i uke 26-32...noen spørsmål.

    Du kan jo sende PM med de spørsmålene du måtte ha.

  4. #3
    Heldigst
    Gjest

    Sv: Dere som har født barn i uke 26-32...noen spørsmål.

    Fødte i uke 26... Vil ikke legge ut så mye om historien vår her, men om du vil vite, er det bare å sende en pm, så skal jeg svare deg på alt du lurer på!

  5. #4
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Therese78 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    1,099

    Sv: Dere som har født barn i uke 26-32...noen spørsmål.

    Signerer innleggene over. Bare å sende Pm.
    Jeg fødte i uke 29 første gang, og uke 27 andre gang.
    Therese78 med jentene Eline 21.06.99 (uke 29) , Thea 04.08.04(uke27) og lillegutt Jonas som ble født 10.02.11 (uke 39+0)

    (Tøysejenta78 på sm)

  6. #5
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Jalapeno sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    559
    Blogginnlegg
    4

    Sv: Dere som har født barn i uke 26-32...noen spørsmål.

    Fødte i uke 27+3. Hun som var minst er den som sliter mest. Har jo en del komplikasjoner enda. sender deg en prikk der det står hjemmesida vår kan lese mer der. Bare og sende en PM om det er noe
    Storesøstrene født i uke 27 i 2005
    Lillesøster født i uke 38 juni 2009

  7. #6
    Turbomamma
    Gjest

    Sv: Dere som har født barn i uke 26-32...noen spørsmål.

    Fødte i uke 28+6 for 2 år siden

    Komplikasjoner i forkant: Blødninger og preterm prematur vannavgang.
    Komplikasjoner etter fødsel: Pusteproblemer, RSD, BPD, infeksjoner.
    Langtidsperspektiv: Komplikasjoner ifht mat og forstoppelse, forsinket motorikk, pusteproblematikk.

    Historien er lang og legges ikke ut her nå Du får sende en pm da vettu

  8. #7
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Summis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Møre
    Meldinger
    325

    Sv: Dere som har født barn i uke 26-32...noen spørsmål.

    Hei,
    jeg fødte i uke 31. Ble hastesnitt pga HELLP syndrom (svangerskapsforgiftning). Hun var ved fødsel 40 cm og 1480 gram, gikk ned til 1350 gram. Litjemor var prematur og dysmatur (undervektig) for vår del så gikk det over all forventning, rakk å ta 2 stk lungemodningssprøyter i forkant. Ble liggende i kuvøse i 3 uker, sykehuset totalt i litt over 5 uker. Vi hadde ikke noen "spesielle" plager. Litt ekstra oksygen og diverse medisiner var det hun trengte. Vi har nok vært heldige ! Måtte inn på noen etterkontroller pga av øye som ikke var helt utviklet, og en bilyd på hjertet, men det leget seg selv. Hun fyller i år 9 år, og er den største jenta i klassen
    Sist endret av Summis; 22-01-2009 kl 13:23 Begrunnelse: lagt til cm og gram ...

  9. #8

    Sv: Dere som har født barn i uke 26-32...noen spørsmål.

    Jeg fødte i uke 31+3.. Rier startet helt uten grunn og slim proppen gikk.. fikk 2 lungemodningssprøyter..
    Gutten var frisk og rask 40 cm og 1738 g.. Trengte ingen hjelp, de prøvde og sette på han c-pap ( puste hjelp ) men det trengte han ikke, han ble mer sinna, så det var nytteløst hehe.. Lå i kuvøse i 6 dager og i varme seng ca 9 dager og i vanlig seng i ca 5 dager, var på sykehuset i kun 20 dager
    Han blir 3 mnd nå den 4 feb så har ikke så mye utviklig og dele men har litt .. han snudde seg fra mage til rygg når han var knappe 2 mnd, han har smått begynt og gripe etter ting osv fikk beskjed at de premature henger etter enn de som er født til termin, men det har ikke jeg sett noe til, han har vært tidlig ute med alt.. Så det finnes solskinnshistorier om de små nurkene også! )

  10. #9

    Sv: Dere som har født barn i uke 26-32...noen spørsmål.

    Jeg fødte en gutt i uke 29+2 pga kort livmorhals. Jeg fikk satt to lungemodningssprøyter 1 uke i forkant og han var 1140 gram og 37 cm lang når han ble født. Frisk og rask, trengte ikke oksygen og hadde kun c-pap under 1 døgn. Eneste komplikasjonene vi hadde var at han fikk hjerneblødning grad 1, vi ble fortalt at det mest sannsyling ikke kom til å få noen betydning, noe som i etterkant har vist seg å stemme. Vi reiste hjem med gutten vår etter litt over 4 uker på sykehuset og han er nå 1 år og har hele tiden vært frisk. Eneste er at han ligger litt etter motorisk.

    Er det noe mer du lurer på er det bare å sende meg en pm
    Våre små prøverørsmirakler

    Englejente f/d i uke 28
    Prinsen født 08




 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine