+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Jenta mi sutrer hele tiden trenger råd

Hun sutrer hele tiden og er veldig avhengi av meg, pappan får nesten ikke lov til å gjøre noe og hvis han sier i fra til henne hvis hun gjør noe galt blir hun kjempelei seg og kommer gråtende til meg med engang.Jeg blir så utrolig sliten av den sutringen hele tiden andre som opplever noe av det samme?Hva kan jeg gjøre med sutringen?prøver og overse henne innimellom men det nytter ikke da henger hun rundt bena mine og blir kjempelei seg.Dette er utrolig frustrerende og ekstremt slitsomt.
    Blir veldig glad om noen har noen råd til meg.
    Storesøster 04.08.05 og lillesøster 28.04.10

Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    10,052

Sv: Jenta mi sutrer hele tiden trenger råd

Vi har hatt slike perioder med alle ungene. Det jeg har gjort er å fysisk være ute av huset noen Å gå til pappa og forholde seg til ham. Da har jeg fått gått ut for å treffe venner, handle mat, ordne med ditt og datt, trene... mulighetene er mange

Pappa har også fått ta legging og andre hyggelige affærer (vet legging ikke at hyggelig hos alle, men prøv å finne positive opplevelser de kan dele). Det har gitt resultater på ganske kort tid, men krever mye av alle parter.
    - Happy -
    Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)

Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    charlie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4,905

regner uten videre med at han håndterer henne på en fin måte, ellers er det jo der problemet ligger. hvis hun foretrekker deg, er det fordi dere har oppdratt henne sånn. signerer happy!

har du hovedomsorgen for barnet (dette gjelder jo SPESIELT hvis du er hjemme på dagen) er det helt naturlig at hun foretrekker deg, og da må dere lære henne noe annet. hvis du rett og slett ikke er der, knytter de bånd - det må de jo! så er det viktig at de får noen fine og hyggelige stunder sammen, og at dere to er likeverdige partnere ifht omsorg for barna.

er mamma barnesjefen, får jo hun også sutringen - selvfølgelig.
    hilsen fra

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
    http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bergensis sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Ikkje i Bergen
    Meldinger
    4,715

Me hadde også ein sånn periode rundt 3-4 årsalderen. Det var ingen openbar årsak, og til slutt ba me henne gå på rommet sitt for å sutre ferdig. Det fungerte veldig bra. Etter ei stund kom ho tilbake i stova og sa "no er eg ferdig å sutre". Av og til gjekk ho frivillig på rommet; "eg går på rommet mitt og sutrar litt, eg". For oss virka det som om denne pausen virka positivt inn på henne.
    Bergensis
    Storesøster 2002
    Lillebror 2007

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    3,020

Ha vert igjennom det jeg også. Syntes det går bra nå.
    Hun sa hun skulle slutte å suttre til 4 års dagen, men det skjedde ikke. Nå er det mer eller mindre borte.
    Her har det vert mye Mamma, selv om jeg har vert borte noen kvelder har ikke det hjulpet.
    Bare tiden her som har hjulpet

Du får prøve rådet til Happy. Lykke til
    Lita, 01 og 04

Vært sånn her og. Gjør som Happy: rømmer huset. Da går ting sååå mye bedre.
    Gullgutten 5 år
    Lille 4 år

Tusen takk for alle svar, har begynt å gå litt ut av huset så får se om det hjelper etterhvert.Hun er jo veldig mammajente så bør nok få mer tid sammen med pappaen også.
    Storesøster 04.08.05 og lillesøster 28.04.10

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine