Vet ikke helt hvor jeg skal legge dette, så prøver her.
Jeg har ei jente på 3,5 år som ikke klarer å holde seg tørr. Vi sleit med å venne henne av med bleiene, prøvde hele sommeren 2008, men hun tisset på seg stadig vekk. Så ventet vi en stund, prøvde på nytt, og måtte igjen gi opp. Men så var hun i barnebursdag hos en venninne i oktober, og ble med henne da hun skulle på do, og etter det fant hun ut sjøl at hun også skulle slutte. Og det gjorde hun. Ganske bra ihvertfall, hadde en del uhell innimellom, men egentlig veldig bra. Sov med bleie om natta fram til januar i år, da skulle vi bare prøve en natt uten, og det gikk bra.
Men så begynner problemene; hun tisser på seg stadig vekk, idag har hun tisset igjennom 5 skift. Har fire utedresser til vask, samme med de tykke ull-klærne hun bruker i barnehagen, aner snart ikke hvor jeg skal klore fram nok klær til henne, dressene tørker ikke over natten, heller ikke det tykke ullet. Men det er jo ikke det største problemet.
Jeg har truet og lokket med alt mulig, ingenting nytter. Hun sier hun ikke klarte å holde seg, men det er jo ikke bare dråper, hun slipper alt i buksa. Igår når hun kom hjem fra barnehagen var hun våt helt opp til ryggen, så ut som hun hadde tisset i dressen hele dagen uten å gi beskjed ( går i friluftsbarnehage) Jeg spurte hvordan det kunne skje, da sier hun at A...., H.... og T... var på do før de gikk ut idag. Jeg spurte om ikke hun var det da. Nei, hun hadde sagt til de voksne at hun nett hadde vært på do. Altså lurer hun de voksne for å slippe å gå på do. Har prøvd å true med å gå tilbake til bleier, men da blir hun bare glad, virker som det er et ork å gå på do. Har tenkt at hun har et problem/noe som feiler blæra o.l., men hun klarer jo å holde seg tørr om natta. Da våkner hun og går på do.
Noen som har tips eller ideer til hvordan jeg bør gripe denne situasjonen på best mulig måte? Jeg kjenner det sliter veldig å ha det sånn, det kommer liksom på toppen av husbygging og natte-amming, så jeg føler jeg er helt utslitt her....
Sosiale Bokmerker