Når ukjente spør hvor gamle barna er, hva svarer dere da? Jeg opplever nemlig til stadighet at folk stopper meg og skal se på barna, og så kommer selvsagt spørsmålet om hvor gamle de er. Til nå har jeg svart at de er 5 mnd, men da er det så mange som kommenterer at de er små til å være det. Forklarer at de ble født for tidlig, og da begynner en del å virkelig 'grave'. Skal vite hvor lenge før tiden (om jeg ikke nevner det uoppfordret), om de hadde behov for kuvøse, oksygen, osv.. Veldig ofte syns jeg faktisk ikke at ukjente har noe med dette å gjøre fordi jeg selv syns det var en litt sår start for gulla mine (selv om det gikk så bra som det overhodet kunne ha gått og jeg ikke har grunn til å klage). I tillegg er det ikke alltid jeg har tid til å stå og diskutere slikt, spesielt ikke når det skjer til stadighet og gjerne noen ganger om dagen, så jeg har lurt på om jeg bare skal si den korrigerte alderen om tilfeldig forbipasserende spør. Er rimelig lei av å bruke masse tid på slikt, og jeg syns virkelig det fins andre tema som er kjekkere å prate med tilfeldig forbipasserende om.. Føler ikke jeg bare kan skylde på at jeg har dårlig tid hver gang heller, for ofte er det nettopp mens jeg går og "diller" at jeg blir stoppet..
Hva gjør dere andre?
Sosiale Bokmerker