+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 20 av 20

Diskusjon: bilstol nr to

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

bilstol nr to

Hjelp! Snuppa her hater sin duologic 2 så nå leter jeg etter et nytt sete til å ha i hovedbilen. Hun sitter nå i maxicosi babystol og storkoser seg i den ()

Noen som har tips til en god stol? Vi har isofix i bilen. Snuppa er over 12 kg.
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

2.  
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Sv: bilstol nr to

*dytter*

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cathie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    3,024
    Blogginnlegg
    14

Har dere stor bil?
    Vi har et fixway og ett izi combi isofix, veldig fornøyd med begge egentlig!
    Snuppa sitter i izi combien, og sitter veldig godt der!! Den er veldig "god og lun/myk" virker det som... Og veldig god lenestilling ift den "gamle" izi combien!
    Ellers er fixwayen veldig høy med veldig god utsikt! Bygger litt mindre utover enn izi'n...
    September 06
    Juli 08

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Har en Honda crv som hovedbil. Hvordan er de stolene å montere, er det støtteben eller seler?

Hvorfor hater hun duologicen da? Sitter hun ikke noe godt? Ser hun ikke ut vinduet? Benplass? Hodestilling? Mulighet for å sove?
    silkepels

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Silke jeg vet faktisk ikke hva det er? Men hun liker seg i babystolen enda..

Snodig....

Enn om dere tar med bilstolen inn da? Og lar henne sitte og kose seg foran TV'n eller lese en bok mens hun sitter der? Bare for å venne seg til stolen?
    silkepels

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

I forgårs ville hun ut og da gikk hun bort og koste litt med stolen sin.. Viste tydelig at hun ville ut, men når hun sitter i stolen er hun tydelig misfornøyd med noe... Hadde jeg bare visst HVA? Er den for lav? Sperrer den for siktet? Er den ikke komfortabel å sitte i? Blir den varm/klam? Er det at mammaen ikke kjører pent nok () Er det bare at hun er ensom? Hun kan ike kjede seg for jeg har bilen full av leker som jeg hiver bak etterhvert og mer barnemusikk enn jeg egentlig orker å høre på (). I dag satt hun i babystolen til Arendal - TRE TIMER lang biltur, og bare sutret litt innimellom. Null soving da, men alikevel en passe ok tur. I DL har jeg trøbbel å få henne INN i setet.. HUn ser bilen, klamrer seg fast og gjør seg stiv som en stokk mens hun hyler og vræler når jeg prøver å sette henne inni stolen. Det er 15 min fra bhg til hjemmet vårt men det kan føles som år.. Monsterbaby som skriker seg hes til hun brekker seg.. Så kommer vi hjem jeg åpner bildøren og så smiler hun og sier blidt "hei". Forstå det den som kan?

Merkelig. Eldstejenta mi reagerte sånn da jeg introduserte TWE'en i bil nr. to for henne første gang. Hun er jo vant med å sitte i en Cosmic Comfort i hovedbilen.

Bil nr. to er rød, og jeg sa at det var Postman Pat-bil Da var det plutselig HEEEEEEEEEEEELT greit å sitte i den bilstolen gitt Hehe...
    silkepels

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Var det alt som skulle til? Hvor gammel var hun da?

Litt før 2,5 år, så litt eldre enn din jente da. Men kan godt hende at snuppa di skjønner noe tilsvarende.

Skader ikke å prøve

Liker hun drømmehagen? Små Einsteins-romskipet? Postman Pat?
    silkepels

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Vet ikke.. Vi har ikke sett barne-TV enda...

Hehe, ok. Men er det noe annet hun kan relatere bilen til da? Noe dere har sett i en bok? Feks traktor, sykebil, politibil, buss
    silkepels

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Ehh.. Vet faktisk ikke.. Men skal definitivt begynne å lete!!

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Rart det er ok å sitte i MC i samme bilen...? Satt blid og fornøyd i stolen i dag mens vi kikket på nye bilstoler..

Nå er jo MC ganske bakoverlent. Kanskje DL'en blir for bratt til sammenligning?
    silkepels

Ps, her kommer noe dere kan prøve på!

Hva om du sier til henne at MC'en skal nå dokka få sitte i. Og at A - som nå er stor jente - skal sitte i DL'en.

Så finner du den største dokka du har, setter dokka pent i MC'en og spenner fast beslter og alt. Også kjører dokka og A på tur sammen med mamma

Sett gjerne på bilstol-leke, ha helsepledd på dokka og ellers det som du pleide å ha på A da hun var baby
    Sist endret av silkepels; 27-08-2009 kl 12:59
    silkepels

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

Har du DL for bratt i ryggen kanskje? Hun kan vel ligge ganske bakoverlent i den hvis det er det om å gjøre... bare hiver ut noen tanker siden hun liker "baby"-stolen sin enda?

Her klatrer Olle Bolle inn i bilen selv, han prøver ofte å slenge seg i storebrors stol men med litt overtalelse hopper han en stol videre og setter seg i sin egen Heldigvis koser han seg i DL sin, vi har ryggen på nr 2 men jeg tror jeg skal prøve med nr 3 siden han ikke sover i bilen uansett.
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Mar 2006
    Meldinger
    6,260

Det er ikke fordi den er ny da? Hun kjenner seg kanskje tryggere i den gamle stolen?
    "De er rett og slett helt unødig skadd på grunn av dårlig sikring,
    og det er grusomt å se dette."

(Tor Einar Calisch, overlege ved Barneintensiv avdeling på Ullevål.)

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Den ble kjøpt i Desember så den er ikke "ny" lengre. Vi byttet tilbake til MC for ikke lenge siden for å se om det var stolen eller bilen (elelr sjåføren ) men det ER altså DL2. Vi har hatt den på babystilling og det var helt ille, så i sommer heiste vi den opp til neste hakk. Det har hjulpet litt men det er ikke greit nok..

Silke jeg skal teste det med Ba (dukken hennes som er nesten like stor som henne. Hun tror hun er ekte og vi bruker henne som leke eller sovevenn hos mormor.)

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine