http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1046797.html
... ikke nok med at vi lever lengre, barna blir også tryggere
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1046797.html
... ikke nok med at vi lever lengre, barna blir også tryggere
Lillegutt kom til verden feb 2009
Jeg tror den sammenhengen er meget enkel å forklare. Jeg vil tro at de reelle årsakene til dette er at kvinner som får barn og etablerer seg seint, gjør dette fordi de har høyere utdanning og karriere og derav har de sosioøkonomiske forutsetningene som skal til for et lengre liv, mens de kvinnene som får barn tidlig sjeldnere har høyere og langvarig utdanning og derav faller negativt på den sosioøkonomiske skalaen.
En tenåring, to skolejenter, ei barnehagejente og en baby!
- og har ikke tid til å henge her så mye....
Se der ja, tar alle positive argumenter imot med takk.
Selvom det ble litt ufrivillig sent med det første barnet her i huset
Godjenta 2009 og Godgutten 2011
nov 06 mai 08
Det positive er at det muligens får mer hjelp fra dem når helsen begynner å skrante. De som får barn tidlig vil jo også etter hvert gå på rullatortur med barna.
Jeg bor i et borettslag der det er mange eldre og jeg har lagt merke til at de som fikk barn sent ser ut til å få mye mer hjelp fra sine barn enn de som fikk barn tidlig. De som fikk barn sent (slutten av 30 årene) ser også ut til å ha mer kontakt med barna sine enn de som fikk barn tidlig.
Av de som fikk barn sent (og det er faktisk en del) så vet jeg ikke om noen som er ensomme mens blant de andre vet jeg om flere som er det.
Jeg er blitt ganske godt kjent med dem nå som jeg går hjemme
Lillegutt kom til verden feb 2009
Litt som jeg. I usikker klasse!
Jeg fikk barn under studier første gang og nr to og tre kom mens jeg var i jobb, tvert avbrekk noen år og så kom minsta rett etter 40-årsdagen min.
Greit å vite at det er heldig i forhold til brystkreft siden vi har dessverre har gener for dette i familien min.
En tenåring, to skolejenter, ei barnehagejente og en baby!
- og har ikke tid til å henge her så mye....
Sosiale Bokmerker