+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Diskusjon: Nyfødt og snørrete!

Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Darkannie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Langt Nord
    Meldinger
    25

:( Nyfødt og snørrete!

Kjenner jeg blir litt fortvilet, poden er blitt forkjølet, ikke mer enn litt over en uke gammel! Det er nesten så han ikke får puste, og jeg blir helt stresset av hele greia, kan ikke sove mer enn 10-15 minutter av gangen, føler jeg må sjekke hele tiden at han puster! Har dryppet morsmelk i nesen hans med jevne mellomrom, og da klarner det, men det tar ikke lange tida før nesen er nesten tett igjen...
    2009

2.  
    Supermedlem
    Rebekk@ sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    Jæren
    Meldinger
    935

Sv: Nyfødt og snørrete!

Lillebror er også tett... Kjipe greier, han ble nok smitta av storesøs ja... Jeg drypper også mm + at jeg har kjøpt saltvannsspray til baby på butikken. Her føler jeg at det hjelper å heve hodeenden på vogga og senga.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Det fins en saltvannspray på apoteket som er på store flasker med trykk. Det er egnet til spedbarn fordi det er bare saltvann men det rensker opp mer enn vanlig saltvannsoppløsning iom at dette har trykk og kan da renske ut lengre opp i nesehulen og i bihulene samt at trykket presser ut snørret. Det ser litt voldsomt ut men jeg skal love deg at det funker =)
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

Juniormedlem
    Darkannie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Langt Nord
    Meldinger
    25

Ja, har hevet hodeenden med bøker både i babysenga og vugga....må gå til innkjøp av sånn spray!!!! Gjorde vel heller ikke saken bedre da jeg plukket han opp i morrest og hendene hans var iiiiskalde.... Snakk om å være uerfaren førstegangsmor, kjente jeg fikk mega dårlig samvittighet, hva slags mor er jeg liksom...
    2009

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Eh i natt la la jeg pledd og dyna oppå snuppa selv om jeg kjente det ikke var kaldt i rommet. Hun hadde ullpysj og nattapose på fra før.. Etter 20 min begynte hun å hoste som en gal. Mistenkte at hun var varm.. Tok bort pleddet.. Fortsatt hostet hun.. Tilslutt måtte jeg åpne vinduet på gløtt og legge på henne kun et heklet teppe. Ja DA sluttet hun å hoste. Moralen: En er førstegangsmamma selv om barna ikke er små lengre og en gjør fortsatt dumme ting. Vi kommer til å lære så lenge vi er mammaer, ja min mor lærer ENDA ting sier hun.. Så ikke vær for hard mot deg selv. Tabber skjer og det kommer maaaaaange flere. Og du vet hva de sier? Heller for kald enn for varm mtp krybbedød. Kalde babyer klager, varme babyer forvinner ned i en slags dvale og merker kanskje ikke at de slutter å puste... Og vet du? Snuppa her er alltid kald på hendene selv om hun er varm. Kanskje det er sånn hos dere og?
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

Juniormedlem
    Darkannie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Langt Nord
    Meldinger
    25

Man lærer vel så lenge man lever ja, får ta det med som en erfaring...har vært hjemme en knapp uke, og har akkurat "lært" meg å håndtere og holde ham uten å føle meg for klumsete...
    2009

Medlem
    ibi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Vest-Telemark
    Meldinger
    54

Vet du, det er ikke uvanlig at disse små bebbissene våre er kalde på hendene, uten at de har frosset. Slik var storesøster og slik er det med lillesøster her også. Gode og varme på kroppen ellers, men kald på hendene. Til og med føttene kan være kalde, selv om de er godt pakket inn. Om du skal kjenne tempen, kjenn i babyens nakke og på brystet, det gir en mye bedre oppfattelse om tempen. Og som nevnt over her, heller for kaldt enn for varmt.

Og du; man feiler både som førstegangs- og flerbarnsmamma. Du skal ikke ha dårlig samvittighet og du er en god mor!

Juniormedlem
    Darkannie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Langt Nord
    Meldinger
    25

Sitat Opprinnelig postet av ibi Vis post
    Vet du, det er ikke uvanlig at disse små bebbissene våre er kalde på hendene, uten at de har frosset. Slik var storesøster og slik er det med lillesøster her også. Gode og varme på kroppen ellers, men kald på hendene. Til og med føttene kan være kalde, selv om de er godt pakket inn. Om du skal kjenne tempen, kjenn i babyens nakke og på brystet, det gir en mye bedre oppfattelse om tempen. Og som nevnt over her, heller for kaldt enn for varmt.

Og du; man feiler både som førstegangs- og flerbarnsmamma. Du skal ikke ha dårlig samvittighet og du er en god mor!
    2009

Supermedlem
    Bittemor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    HORDALAND
    Meldinger
    547

lillebror her også er snørrete og det har han vært siden han kom yil og da sa barnelegen at jeg skulle bruke mm og evt. kjøpe saltvannsoppløsning, i dag når JM var her nevnte jeg det for henne og da sa hun at så fremt han ikke hadde feber så skulle jeg bare fortsette med mm og saltvann og bygge opp hode enden på vogna og senga, men fikk han feber måtte jeg ta kontakt med lege med engang for da skulle de ha legekonsultasjon for babyer under tre mnd. skal ikke ha feber. sa hun
    Bittemor. prinsessene 98 og 03, prinsen 06

Vi giftet oss 12.juli 2008 bryllupsrapport

Medlem
    Inspira sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    147

Her hadde jeg skrevet et langt svar som forsvant i det h******* databasekræsjet..

To recap:
    Sondre var også forkjøla, han ble smitta av meg. Vi brukte OtriComp Baby og nesesug, og det funka som bare rakkern. Hvis nesesuget er for stort til å komme inn i nesa hans kan du kjøpe noe som heter jordmorsug på apoteket for 10,- eller noe sånt. Det er en tynn slange du stikker opp i nesa hans, også suger du i andre enden til det begynner å renne. Eller noe. Du får sikkert instruksjoner på apoteket hvis du spør.

Sondre liker IKKE å ha hendene og armene under dyna uansett hvor langt under jeg putter dem. De sniker seg opp igjen! Han er også alltid kald på hendene, men det er ganske vanlig for de små, har jeg skjønt.

Ja min er også snørrete og har vert det siden fødselen. De mente han hadde drukket forstervann og derfor men jeg vet ikke er jo over to uker siden nå da. det størtse problemet med det er at når han spiser så sluker han så mye luft fordi han hele tiden må puste med munnen. og det hjelper jo ikke akkurat på at hendene hans alltid er iskalde uansett hva han har på seg de er nesten helt blå. og mamma er her og "hjelper" og det er jo kon stant krangling hun vil ha på han lue inne og slikt

Seniormedlem
    minsten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    over to broer...
    Meldinger
    1,902

lillebror her har vært tett i nesen minst to ganger per døgn siden han ble født.. letter endel med saltvann-drypp og om det fremdeles henger fast og nesesug ikke jelper har jeg gjort noe en helst ikke bør gjøre, - q-tips for å lirke det litt løs.. man tager hva man haver for å hjelpe den lille.

Men jeg vet fra storebror at det går over om noe sånt som noen måneder..
    Storebror aug-07 (39+4) og lillebror nov-09 (35+4)

Medlem
    ibi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Vest-Telemark
    Meldinger
    54

Og da var lillesøster her også snørrete... Snørrer, nyser og surkler i nesa. Er nok storesøster og/eller pappa'n som har smittet, for de er snørrete og "neseforkjøla" blitt begge to. Er vel ikke lenge til jeg er i gang også da.
    Sist endret av ibi; 01-01-2010 kl 12:28 Begrunnelse: Masse trykkleifer pga "en-finger-skriving" mens lillesøster er på armen...

Seniormedlem
    elmar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    2,170

Tassen min er litt tett i nesa han også,og jeg gjorde som minsten,tydde til en q-tips og dæsken for en bubbis som kom ut..Ikke rart han var tett

Henrik er også nokså snørrete stadig vekk, helsesøster mente det var fordi han gulper endel (også ut av nesa) og da kan det ligge litt rester. Fikk beskjed om å dryppe i saltvannsdråper hvis han trengte det!
    Han er heller ikke noe glad i å ha hendene under dyna så han blir iskald på hendene ofte selvom han er varm og god på kroppen.. Han sover med pysj og pledd under dyna når det har vært så kald også en liten søt nattlue, ser litt ut som 7.far i huset

Seniormedlem
    minsten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    over to broer...
    Meldinger
    1,902

olivia: bør ikke bruke både pledd OG lue altså. enten eller.. dette pga at babyene svetter ut fra hodet sitt, og med teppet kan det da bli for varmt. så enten lue eller pledd under dyne!
    Storebror aug-07 (39+4) og lillebror nov-09 (35+4)

Penny Lane
    Gjest

Prinsessa her er også forkjøla. Skikkelig tett i halsen og nesa, og hoster så det høres ut som hun kveles. Jeg suger ut snørret med en Näs-Frida og spruter saltvann. Og så er vi mye oppe om natta, for da er hun tettest. God bedring til dere, DA!

Sitat Opprinnelig postet av minsten Vis post
    olivia: bør ikke bruke både pledd OG lue altså. enten eller.. dette pga at babyene svetter ut fra hodet sitt, og med teppet kan det da bli for varmt. så enten lue eller pledd under dyne!
    Det har vært noen dager hvor det var fryktelig kaldt på soverommet, vi bor i et litt trekkfullt hus, så da ble han pakket godt inn. Han er ikke så stor ( rett over 3kg og 4uker gammel) så han blir fort kald

Juniormedlem
    Darkannie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Langt Nord
    Meldinger
    25

Takk for svar jenter!! Her er det også gått over til kun om natta! Nesesuget tok ingenting, for nå høres det mer ut som han tetner nesten helt i nesen mens det surkler i halsen! Det rare er at tar jeg han ut av soverommet blir han nesten helt bra...har 18 grader på rommet, så det kan ikke være problemet...
    2009

Medlem
    Inspira sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    147

Sitat Opprinnelig postet av Darkannie Vis post
    Takk for svar jenter!! Her er det også gått over til kun om natta! Nesesuget tok ingenting, for nå høres det mer ut som han tetner nesten helt i nesen mens det surkler i halsen! Det rare er at tar jeg han ut av soverommet blir han nesten helt bra...har 18 grader på rommet, så det kan ikke være problemet...
    Sånn er det her og. Men det blir bedre og bedre! Gjør ingenting..

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine