Jeg vet at man ikke skal bruke salt og sånt.
Hva med oregano, timian, meriam, karri, karve, muskat, anis, pepper?
Skal lage masse babymat i helga tenkte jeg.
Og hva kan man ha i fruktmosene? kanel?
Jeg vet at man ikke skal bruke salt og sånt.
Hva med oregano, timian, meriam, karri, karve, muskat, anis, pepper?
Skal lage masse babymat i helga tenkte jeg.
Og hva kan man ha i fruktmosene? kanel?
09 og 11!
Jeg bruker kanel hvertfall. Ikke så mye da, for det er jo ganske sterkt.
Ellers så bruker jeg annet rene krydder som ikke er tilsatt salt også, men har ikke sjekka at det er ok, kom jeg på nå..
Håper noen kan svare da
Emma-Sophie født 05.10.09
Jeg bruker det jeg har av urter osv. Har en kyllingrett jeg bruker kardemomme i. Den er ganske god.
Rene krydder er greit: kanel, muskat, kardemomme, ingefær
Krydderurter: dill, koriander, basilikum, persille, timian
Og så kan man sette smak med andre ting, eks. løk (vårløk er veldig mild og bra å starte med), hvitløk, chili.
Men alt med måte og det kommer jo an på hvor sterke de ulike krydderne er, har ikke helt oversikt her. Alt du nevner er vel greie rene krydder og urter. Utenom karri da, der må du nesten sjekke hvilken blanding den du bruker er. Og husk at kanel kan brukes i middag også, ikke bare i dessert...
Kanel er rik på antioksidanter, men inneholder stoffet kumarin, som kan gi skade i leveren. Derfor må det brukes med forsiktighet.
Skal man bruke noe særlig med krydder I barnematen?? Jeg brukte ingenting krydder når jeg kokte opp mat da de var helt små..Når de begynte og spise vår mat fikk de jo litt krydder men brukte lite da også, så fikk heller vi voksne krydre litt ekstra..
Stolt mamma til 4 gutter og ei lita prinsesse..
Sosiale Bokmerker