+ Svar på diskusjon
Side 1 av 4
1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 67

Diskusjon: Trenings- og motivasjonstråd

  1. #1
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    kidoki Trenings- og motivasjonstråd

    Tenkte det var lurt med en slik, jeg De av oss som ammer, skal vel ikke slanke seg, men jeg har store planer om å passe litt på hva jeg spiser

    I dag var jeg flink og gikk 5 km, og så fant jeg frem rockeringen og rocka 4 minutter hver vei. Noe mer rakk jeg ikke, snuppa sover lite på dagtid så jeg regner med det stort sett blir turgåing og lite annen trening fremover.
    Og så har jeg vært ganske flink til å spise sunt denne uka! I dag kom mannen med sjokolade til meg, og jeg var vel ikke så tungbedt da, men
    April-04 August-07 : 03.06.10




  2.  
  3. #2
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frøken F. sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    786

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Så bra du lagde denne tråden!!! Passet helt utrolig bra for meg i dag, har nemlig vært flink og klart meg uten sjokolade i dag I tillegg gikk jeg min første tur med vogna der jeg valgte litt bratte bakker og tråkka på litt (var deilig å gå alene, uten store barn ved siden av). Har ikke noe vondt etter KS lenger, så i dag følte jeg virkelig at kroppen min er tilbake (og ti ekstra kilo som jeg satser på blir borte til neste år når jeg skal trene til halvmaraton!!)
    oktober 2004 mai 2010

  4. #3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vårgull sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    BorgenToppen
    Meldinger
    887

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    -8 kg til startvekt her +5 kg til som skal bort, så denne tråden skal jeg bruke effektivt!

    Har godtestopp sammen med lillesøster, "godtestop" vil si Godis bare i helgen, ikke brus, oboy, godis i hverdagen. Is er lov en om dagen (nå på sommeren er det umulig å ikke spise is). Kake er lov om det er bursdag. Lillesøss har gått ned 1kg av dette allerede, vi spiste godis hver dag!

    Ellers prøver vi å gå mye turer, og det tar på å gå med hunder og barnevogn. Ca 30 min til 1 times turer med oppoverbakker!
    3.juni kom vår lille jente!

  5. #4
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Jeg har fått beskjed om å bremse vektnedgangen litt, så da spiser jeg is med god samvittighet i varmen. Jeg har noen kilo til som skal bort, men jeg er ikke helt klarert for treningsstart enda. Litt plagsomt, for jeg var sikker på at jeg kom til å kunne begynne etter 6-ukerskontrollen. Foreløpig gleder jeg meg bare over at bekkenet er så bra at jeg klarer å gå turer! Forrige gang tok det jo evigheter.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

    September 2005 Mai 2010

  6. #5
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vårgull sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    BorgenToppen
    Meldinger
    887

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    ja fader, det var dette bekkenet da! Fikk så vondt etter en runde med Men kan ikke huske om det er lik vondt som jeg hadde med bekkenløsningen. *glemsk* Men det stråler ned i beinet, så lurer på om det kan være en nerve i klem.. Så har bare blitt få turer etter det..
    3.juni kom vår lille jente!

  7. #6

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Her også hindrer bekkenet meg en god del enda, men det har blitt mye bedre bare den siste uka, så nå kan jeg iallefall gå en liten trilletur hver dag , så begynner å få håp om litt lengre trilleturer utover høsten/sensommer Når det gjelder søtsaker må jeg virkelig skjerpe meg, det er målet nå fremover ja :/



  8. #7
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Det har blitt særdeles dårlig med både trening og sunn spising her i det siste Snuppa har sovet lite på dagen, og ungene har hatt ferie fra bhg, så da har jeg ikke fått gått tur noe særlig heller. Og i helgen var det først klassetreff og så bryllup (2 dager på rad), så jeg har levd temmelig usunt. Men, i dag prøver vi å starte på nytt Jeg fant jo et par kjeks her isted da men
    Nå har jeg nettopp trent litt pilates, jeg har en dvd jeg bruker. I dag ble det power pilates i 15 minutter (pluss oppvarming).
    April-04 August-07 : 03.06.10




  9. #8
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Det går litt dårlig med treningsoppstart her i gården. Minsten sover ikke så mye på dagtid lenger, og når han sover så forsvinner tiden i ting som må gjøres i huset. Og det er helt bingo hvor lenge han sover. Før trente jeg alltid på kvelden, men eldste legger seg 20-21 nå i ferien, og minsten 21.30-23 en gang. Etter det frister det ikke så mye å trene... Jeg gleder meg til det blir litt mer rutine på dagene, mtp soving og sånn.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

    September 2005 Mai 2010

  10. #9
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vårgull sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    BorgenToppen
    Meldinger
    887

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    gleder meg også til ting er rutine og det skjer vel når huset blir ferdig, før det er alt bare kaos. MEN jeg skal kjøpe meg en sånn stoor rokkering med sånne "tagger" inni. Kusinen min hadde gått ned 2 cm på 1mnd! Prøvde den hos henne nå, og kjente det var trening jag Noen som bruker denne?
    3.juni kom vår lille jente!

  11. #10
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Jeg har en sånn Vårgull, men hhar ikke fått brukt den så mye etter fødselen enda Det mangler litt på både mtivasjon og tid, men det blir, det blir!
    April-04 August-07 : 03.06.10




  12. #11
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vårgull sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    BorgenToppen
    Meldinger
    887

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    jeg var litt redd for å prøve pga vondt etter ks, men ble overrasket over at det ikke var vondt der! Men hold meg oppdatert når du begynner å bruke den da
    3.juni kom vår lille jente!

  13. #12
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frøken F. sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    786

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Nå har ikke jeg noe vondt etter KS lenger i det hele tatt, og det er deilig. Trenger ikke tenke på hvordan jeg reiser meg fra senga osv. Nå har jeg faktisk tatt på meg nye treningsklær (måtte ut og handle i en størrelse større her om dagen) og skal ut og gå tur med ei venninne. Må ha med Maren i vogn, for resten av familien skal på stranda. Det blir nok ikke særlig trening, men en rask gåtur med gode løpesko blir nok bra uansett
    oktober 2004 mai 2010

  14. #13

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Jeg skal også begynne å gå tur med vogna nå. Men dagene er fortsatt veldig ustrukturert. Faktisk evig nok å få tid til husarbeid noen dager. Andre dager blir det bedre tid. Men her er ett sånt dritt vær at det ikke frister å gå tur med vogna. Hadde jeg kjent meg trygg på at hun trivdes i vogna kunne det vært lettere å motivere seg for å gå ut i regn og 11 grader...

    Men jeg skal begynne å trimme! Snart.....
    Gullpia våres kom 06.07.10, så stor og fin og flott
    Tenk at hun er egget som festet seg i magen
    og testen som endelig ble positiv

  15. #14
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frøken F. sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    786

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Åh, jeg er glad ikke vi hadde regn og 11 grader i dag! Jeg fikk en skikkelig lang og god gåtur, første i sitt slag - med løpesko, vannflaske og greier. Eneste som er litt kjedelig her er at i vogna skal man visst være mye våken... går ikke an å stoppe og prate med noen i hvert fall. Var ute og gikk i ca halvannen time - men det tror jeg ikke blir så ofte.
    oktober 2004 mai 2010

  16. #15
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Så flink du var til å gå da Frøken F, hjelper nok at det ikke var sånn møkkvær som det har vært her i det siste

    I dag har jeg først gått 5 km i raskt tempo, så har jeg trent pilates i 20 minutter, og rocket i 12 minutter Deilig! Men jeg merker veldig godt at jeg er langt ifra i like god form som før svangerskapet, ja!
    I dag har jeg bestilt denne:
    http://www.play.com/DVD/DVD/4-/11755...d/Product.html

    Spent på åprøve den, jeg! Tror det blir ganske hardt til å begynne med, siden jeg er utrent, men sta er jeg jo
    April-04 August-07 : 03.06.10




  17. #16
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frøken F. sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    786

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Det var bra innsats, Humlesnurr! Ikke så rart formen er litt dårligere enn den var, og det skulle jo bare mangle. Det viktigste er at vi er tilbake og bruker kroppen igjen. (Eneste som er dumt er at jeg har fått et lite kink i ryggen i dag, sikkert pga turen i går - men kommer jeg ordenlig i gang med trening igjen vet jeg at ryggen blir helt bra).
    oktober 2004 mai 2010

  18. #17
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Jeg har vært flink og gått 5 km både i går og i dag Dessuten kom den nye treningsdvden min i dag, 30 Day Shred, og jeg fikk prøvd ut den Fy, det var veldig heftig, jeg ble helt gele i hele kroppen etterpå Merkes at jeg er helt utrent nå ja, men det kommer seg vel I morra skal jeg ta mål og skrive ned, og måle på nytt en gang i uka for å se om treningen funker

    På matfronten er jeg ikke fullt så flink Har hatt litt for lyst på godteri, men en dag jeg får tid skal jeg rydde ut alt godis av skapet!
    April-04 August-07 : 03.06.10




  19. #18
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vårgull sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    BorgenToppen
    Meldinger
    887

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    hvordan trening er det på denne dvd'en humlesnurr? leste komentarere på den linken og vurderer sterkt å kjøpe den! Men er det med vekter, eller bare kroppøvelser? Type øvelser? :P
    3.juni kom vår lille jente!

  20. #19
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Det er både med og uten vekter. Nå har jeg bare prøvd nivå 1 enda, så jeg kan bare svare for det Først er det 2 minutter oppvarming, så er det intervaller. Først 2 minutter (eller var det 3?) med styrkeøvelser (feks armhevinger, og div øvelser med vekter samtidig som man trener muskelgrupper i bein og rumpe feks), så 2 minutter kondisjonstrening (feks "jumping jacks", rumpespark osv) og så 1 minutt med mageøvelser. Det er tre runder med slik intervalltrening, og da er det forskjellige øvelser hver gang. Det er ingen pauser, så det var litt heftig Men helt sikkert effektivt!
    April-04 August-07 : 03.06.10




  21. #20
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Trenings- og motivasjonstråd

    Jeg har trent både i går og i dag, men har ikke fått gått tur da I morgen skal jeg rydde ut av godteriskapet og kaste all godisen vår!
    April-04 August-07 : 03.06.10




 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 4
    1 2 3 4 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Trenings-dvd å anbefale?
      Av Lurendreier i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 2
      Siste melding: 14-09-2006, 10:10
    2. Trenings tråd2
      Av Rennanet i forum Mars
      Svar: 15
      Siste melding: 01-09-2006, 19:30
    3. Trenings- dvd?
      Av Karamell i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 5
      Siste melding: 05-01-2006, 19:15
    4. Trenings-stafett!
      Av Monipen i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 1
      Siste melding: 27-10-2005, 13:59
    5. Trenings-dvd?
      Av Mummimamma i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 2
      Siste melding: 23-06-2004, 13:37

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine