+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: Barnepass på treningssenter

  1. #1
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    1

    Barnepass på treningssenter

    Har noen erfaringer med barnepass på treningssenter (Elixia kidZ i Oslo)?
    Jeg er i pappepermisjon og kunne tenke meg å benytte tilbudet om barnepass på Elixia og se om sønnen vår (11 mnd) kan trives med det og jeg kan få trent litt på dagtid. Han skal jo i barnehage fem hele dager i uka fra nyttår av, så jeg tenker at det kan være positivt å få litt gradvis tilvenning til det å være borte fra mamma og pappa (i løpet av de 11 månedene har vi vel ikke hatt barnevakt mer enn en kveld eller to, og tilknytning til foreldre synes å være god). Da jeg hørte på Elixia sa de at de tok på seg babyer fra seks ukers alder, så jeg vil jo tro at de har god trening på sikkerheten og at det ikke flyter av gjenstander som babyene kan sette i halsen osv.

    Samboeren min er imidlertid skeptisk og hun sier at de som jobber på barnepass på slike treningssentre ikke har noen utdannelse osv. Jeg sitter igjen med en følelse av at hun vil se på meg som uansvarlig av meg å ta med meg sønnen på Elixia. Hva synes dere? Har hun rett, eller er dette litt hysteri?

  2.  
  3. #2
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Banan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    2,526

    Sv: Barnepass på treningssenter

    Jeg ville prøvd. Trente endel og brukte barnepass på treningssenteret da eldste var liten.
    Hvilken utdannelse mener hun at de skal ha? De skal jo faktisk bare være der og passe dem, leke med dem, se til at de har det fint. Skjer det noe, så blir du kontaktet med en gang.
    Split -07

  4. #3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    kesam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Meldinger
    1,158

    Sv: Barnepass på treningssenter

    Treningsbarnepass er stort sett oppbevaring av barn, slik at foreldra får trent.
    Eg synes ikkje det er noko problematisk å late bornet være der litt. Dei kjem og hentar deg dersom det skulle skje noko. Områda er heilt barnesikre.
    Utfordringen kan ligge i at bornet ikkje vil være der.
    Eg har brukt elixia barnepass sjølv, men for oss fungerte det diverre ikkje, det var berre skriking.
    Du kan feks prøve å time det til sovetida til barnet, at barnet ligg i vogna og søv.
    Lukke til, vonar du får trent litt!
    Tripp, Trapp, Tresko

  5. #4
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tuuli sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Langt borte
    Meldinger
    4,243

    Sv: Barnepass på treningssenter

    Vi har brukt tilsvarende tilbud på SATS, og det har fungert fint. De mater ikke og bytter ikke bleier, så man kan fort bli tilkalt, men det er en bra måte å få trent på. Datteren vår trivdes også godt. Synes ikke du er egoistisk som vil trene litt.


  6. #5
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Smula sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Nedre Eiker
    Meldinger
    3,641

    Sv: Barnepass på treningssenter

    Jeg overlater ikke ettåringen min til ungjentene i barnepassen på treningssenteret der jeg går, men storebror på straks 4 fikk være der en times tid mens jeg trente her en søndag, bare fordi han har mast så lenge om å få "bli med" meg på trening. Han hadde det helt supert der, og fant andre unger å leke med. Han har et godt språk og er rimelig selvgående, så han trenger egentlig bare noen som kan holde øye med han. Men ettåringen blir hjemme, ja. Som noen over her sier så kan du jo prøve legge treningen til sovetida til ungen, så er du hvertfall helt sikker på at ungen har det bra, mens du får tida til å gå på andre måter.
    Snuppa sept03 Mellomsten des06


  7. #6
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Barnepass på treningssenter

    Sitat Opprinnelig postet av Smula Vis post
    Jeg overlater ikke ettåringen min til ungjentene i barnepassen på treningssenteret der jeg går, men storebror på straks 4 fikk være der en times tid mens jeg trente her en søndag, bare fordi han har mast så lenge om å få "bli med" meg på trening. Han hadde det helt supert der, og fant andre unger å leke med. Han har et godt språk og er rimelig selvgående, så han trenger egentlig bare noen som kan holde øye med han. Men ettåringen blir hjemme, ja. Som noen over her sier så kan du jo prøve legge treningen til sovetida til ungen, så er du hvertfall helt sikker på at ungen har det bra, mens du får tida til å gå på andre måter.

    De fleste som jobbe i barnehage har jo også ingen utdanning, 1 for 3 eller 4 voksne bare har.

  8. #7
    Uregistrert
    Gjest

    lol Sv: Barnepass på treningssenter

    De fleste som får barn selv har jo ingen utdanning innen for dette feltet.....

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Treningssenter med kort bindingstid
      Av ashild i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 1
      Siste melding: 04-11-2007, 17:53
    2. Barnepass på treningssenter...
      Av rødtopp i forum Mars
      Svar: 7
      Siste melding: 04-09-2005, 22:43

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine