+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Diskusjon: Denne nattesøvnen

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    monica75 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nannestad
    Meldinger
    2,965

Denne nattesøvnen

Hvordan er det med deres småtasser, sover de natten igjennom?

Er ganske så frustrerende, men lillebror våkner fortsatt 2-3 ganger pr natt. Tenkte at da han ble 2 år, så ville ting hjelpe på. Men neida, den gang ei. Noen ganger er han veldig våken, andre ganger trenger han bare smokken. Prøvd å legge mange smokker i senga, så han kan finne de selv. Egentlig gjort det siden han var baby. Hjelper ikke.
    Skal jo sies at han har slitet mye med vokseverk, og fått homeopat medisiner. Vel, får vel håpe det går seg til etterhvert. Kanskje når han blir 3 år?
    Storebror 24.05.05 Lillebror 11.03.09

2.  

Sv: Denne nattesøvnen

Me har det vel mykje likt Ikkje mange samanhengande netter med søvn sidan ho vart fødd. Her er det ofte også berre sutten som trengs, og ho klarar IKKJE å finna den sjølv uansett kor mange som finns i senga...men merka at det er lettare no når ho ikkje søv på rommet mitt lenger. No får eg fleire heile netter med søvn - eg høyrer sikkert i mindre grad at ho romsterar rundt, og kanskje finn ho sutten til slutt likevel...? Her er det heller ikkje nokon logisk forklaring på den urolege sovinga.
    Mamma til
    storesyster aug 2000
    mellomsyster april 2004
    og vetlajenta fødd 17 mars 2009

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Annba sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    på høyden!
    Meldinger
    1,718

Jostein sover heldigvis bra. Han røra litt en periode for 1-2 mndr siden. Begynte plutselig å våkne på nettene og hyyyyle. Holdt på med det helt til vi kasta ut sprinkelsenga og satt inn køyeseng til han og "store"bror isteden.
    Nå sover han godt om natten, men vi har hatt noen uker der vi har holdt på alt fra 10 - 90 minutter med å få han til å sovne... han kommer seg jo ut av senga selv nå, og du kan si det sånn at han har visst å benytte seg av det! De to siste kveldene har han imidlertid ligget rolig og lagt seg pent til å sove, så jeg krysser fingre for at han er ferdig med grensetestingen nå.
    Det hender innimellom at han kommer tuslende og vil ligge i midten hos oss sånn i 5-6 tida om morran. Det skjer ikke ofte og når det skjer er det bare kos

Ja, jeg vet jeg er utrolig heldig som har fått en sovebaby/sovebarn, og jeg føler inderlig med dere som ikke har det så greit på søvnfronten. Når det er sagt så strevde vi så intenst og så lenge med mellomste at jeg synes rett og slett jeg fortjente en unge med godt sovehjerte som sistemann.
    Keiserinna '03 Kronprinsen '07 Lynvingen '09
    bitttittpassesegboAnnba er endelig Mrs. T
    flyttelittpå denne bortover h

Medlem
    PollyJean sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    275

Dette er en interessant tråd, for jeg tenker at E. sover hele natta igjennom selv om han våkner en gang eller to mellom leggetid og morgen. Det er i hvert fall uhyre sjelden at han sover som en stein i 11 timer, da skal han ha slitt seg fullstendig ut dagen før i hvert fall.

For oss er ikke oppvåkningene et veldig stort problem, for han trenger aldri mer enn 10 sekunders oppmerksomhet, som regel vil han ha litt vann, eller så fryser han kanskje og roer seg når dyna legges godt over ham. Det er mulig at jeg er preget av at han aldri sov mer enn to timer om gangen frem til han var åtte måneder, for én eller to korte oppvåkninger i løpet av natta ødelegger heldigvis ikke søvnen min.
    Storebror E: mars 09
    Lillebror E: august 11

Her sover han gjerne hele natta, men han sover rellativt få timer i døgnet. Akkurat nå om dagen er han så trøtt om ettermiddagen at han kan finne på å sovne av seg selv. Men de få gangene vi har latt han sove litt på dagen så sovner han sent på kvelden. Dagen starter mellom 6 og halv 7 og natta starter halv 8 - 8.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Murbella sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    379

P har sovet gjennom 1 gang, det var rundt 2-årsdagen. Men han våkner kun 1-2 ganger og da strekker jeg bare ut armen og putter inn smokken eller pakker dyna rundt ham også sover han videre, så det er ikke noe problem i det hele tatt. Han sover relativt få timer i døgnet, syns jeg. 10-11,5 t ca.

Som PJ over meg skriver noe om så er også jeg vant til mye mer oppvåkninger så dette er en drøm. Jeg nattammet frem til rett før han ble 2, da avvente han faktisk seg selv. Og da begynte han å sove bedre, eller hvis han våkner så finner han ofte roen igjen selv. Dvs egentlig begynte han å sove bedre og deretter slutte å spørre etter pupp. For så å plutselig sove gjennom. Men frem til da våknet han minst hver andre time. Så dette er nye tider for meg!

Men vet godt hvordan det er å sove dårlig og det er ikke moro. Håper alle barna snart begynner å sove godt om natten.
    f. 190309

f. 031011

Medlem
    nenoda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    252

Her har vi lite problemer på natten heldigvis. MEN naboene har slitt mye med sin datter så jeg sa de kunne låne en av aksels soveposer og teste med det og det funka! De har vært og kjøpt seg babysafe til henne og plutselig sover hun natta igjennom og våkner kl 7 (mot 5-6 tidligere). Verdt et forsøk?
    Mamma til verdens nydeligste gutt mars 09.

Seniormedlem
    Rykte
    pusi1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Vesterålen
    Meldinger
    2,401

Hva er en hel natts søvn Her har det enda ikke skjedd, selvom noen netter er bedre enn andre. La han kl 20 idag og han har allerede vært våken 1 gang Vil nok våkne etter par ganger til vil jeg tro(vanlig) og han har aldri vært noe sovebarn. han ligger i storseng, går ikke ut av den selv hvis det ikke er noe med bleien eller at puta er våt.
    Sover bedre i storseng enn i sprinkelsenga, men dog ikke optimalt

97,99,03 og 09

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

Etter vi nattavvente fra puppen i desember, sover minste veldig godt på natta. Gjerne 14 timer i strekk.

06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Simba77 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,391

Mariell har sovet bra siden hun var 15-16 mndr.Men for 3uker siden ble hun mørkredd og livredd for å legge seg,selv med lys og døra åpen.Hun våknet om natta og var helt hysterisk og redd.nå har vi gitt etter og hun får komme i senga vår når hun våkner,da sovner hun godt igjen.
    november-05 februar-09

Tidl. bruker
    Gjest

Ingen av barna våre har hatt gode sovehjerter og metoden tålmodighet har vært flittig brukt.
    Som babyer sov de gjerne bare 1 time av gangen, maks 2 timer om vi var riktig så heldige.

Eldste sove ikke natta gjennom før han begynte med sovemeidisner i en alder av 4 år
    Mellomste begynte å sove natta gjennom litt over halve uka da hun var 1 år og 8 mnd gammel.
    Yngste begynte å sove natta gjennom over halve uka like før han ble 2 år. Ingen sov natta gjennom i det hele tatt før de var langt over et år gamle, men det skulle ta enda lenger tid før de hadde flere netter hvor de sov natta gjennom enn de var våkne.

Når minste nå våkner om natta, er det stort sett bare 1 ganger per natt, noen ganger 2 per natt. Da er det litt vann, smokken og ut igjen ganske kjapt heldigvis. Men ja, det har tatt veldig lang tid å komme dit.

Før ungene begynte å sove "natta gjennom", var de våkne 5-10 ganger om natta. Det var i perioden 1-2 år gamle.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Annba sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    på høyden!
    Meldinger
    1,718

*blir igjen full av beundring for berta som har hatt TRE barn som ikke har vært gode sovere - jeg hadde jo klikka for leeeeeenge siden hvis det hadde vært meg*
    Keiserinna '03 Kronprinsen '07 Lynvingen '09
    bitttittpassesegboAnnba er endelig Mrs. T
    flyttelittpå denne bortover h

Seniormedlem
    monica75 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nannestad
    Meldinger
    2,965

Sitat Opprinnelig postet av Annba Vis post
    *blir igjen full av beundring for berta som har hatt TRE barn som ikke har vært gode sovere - jeg hadde jo klikka for leeeeeenge siden hvis det hadde vært meg*
    Enig Annba.

Seniormedlem
    monica75 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nannestad
    Meldinger
    2,965

Storebror sov rundt da han var ca 1 1/2 år. Og har siden da alltid vært snill å legge og om nettene.

Vi har prøvd sovemedisiner til lillebror, og da for en 3-dagers periode. Fordi legen tenkte han kunne komme i gjenge. Men etter de 3 dagene, merka vi ikke forskjell.

Sovepose har vi prøvd flere ganger, hadde det til storebror. Og stor seng har han ligget i lenge, da han overhode aldri har likt sprinkelsenga. Han begynte vel med stor seng i fjor sommer. Merka jo stor forbedring da, slutt på hyl og skrik da han ble lagt. Men var jo selvsagt en prøvelse da han gikk ut av senga x-antall ganger hver eneste kveld. Men gikk seg til etter 4-5 mnd.

Vel, skjønner at dere har det likt som oss. Så da skal jeg iallefall ikke syte. Og trøste meg med at den dagen kommer hvor nettene blir sammenhengende

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Murbella sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    379

I natt sov han faktisk hele natten gjennom igjen, dvs han våknet såvidt en gang litt over kl.06, for deretter å sove 1 time til. Men det regner jeg som å sove hele natten, attpåtil 1 time mer enn han pleier. Håper alle bare får bedre og bedre netter! For min del er det slik at en veldig kort oppvåking type nesten-ikke-våken og sovner igjen med en gang er helt ok, det er hvis han er våken lenge av gangen at jeg sliter. Det liker jeg ikke om natta. Heldigvis har vi lite av det nå.

Stine-mor: 14 timers søvn om natta!? Utrolig! Høres litt deilig ut altså.

Håper det snart retter seg for dere, monica75.
    f. 190309

f. 031011

Seniormedlem
    monica75 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nannestad
    Meldinger
    2,965

Satser på at det retter seg før han blir konfirmant iallefall..hehe..

Medlem
    PollyJean sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    275

Sitat Opprinnelig postet av Murbella Vis post
    For min del er det slik at en veldig kort oppvåking type nesten-ikke-våken og sovner igjen med en gang er helt ok, det er hvis han er våken lenge av gangen at jeg sliter. Det liker jeg ikke om natta.
    Akkurat slik tenker jeg også. Og heldigvis () så er det slike korte oppvåkninger E. har, med mindre det er noe ekstraordinært som mareritt eller at han er veldig syk. Jeg hadde altfor mange netter tidligere med mating og rugging i timesvis (i hvert fall føltes det slik ), så disse småoppvåkningene er på nivå med å måtte en ekstra tur på toalettet midt på natta. (Noe det i og for seg også er en del av for tida )

Håper dere får den søvnen dere har behov for snart, Monica!
    Storebror E: mars 09
    Lillebror E: august 11

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

Jeg hadde ikke trodd denne jenta kunne sove stort, men det kan hun visst! I natt sov hun fra rett etter kl 18 til rett etter kl 8. Da lå jeg og ventet på at folk skulle våkne.

Hun sover ikke på dagen. I bhg hender det hun sover 45 minutter, og da sovner hun litt senere på kvelden, men på hverdager må vi vekke henne mellom kl 6 og 7.30, alt ettersom hvilken vakt jeg har.

Medlem
    Murbella sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    379

Det er deg vel unt, Stine-mor. Fire barn og alt. må innrømme at jeg syns det hadde vært godt med lenger natt, men man får ta det man får. Nyter å få bedre nattesøvn i hvert fall!
    f. 190309

f. 031011

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

Nuvel. Nå har vi påskeferie, og søplebilen vekte alle barna i god tid før kl 7.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

Lignende diskusjoner

1. Nattesøvnen
      Av Mex i forum Desember
      Svar: 6
      Siste melding: 12-10-2007, 19:37
    2. Nattesøvnen
      Av solstrålen i forum Februar