(Soppen fra sm her)
Vet at amminga gjerne er et sårt tema for mange men jeg spør alikevel... hvordan går det med amminga? Her går det dritt...eller hun spiser hele tiden, og da mener jeg hele tiden...Hun gråter så fort vi legger ho i fra oss...jeg har melk og ho legger bra på seg, men hun småspiser bare. Koser og sover mer en hun suger.
Hun holder på slik hele dagen, sover minimalt om ikke det er med puppen i munn da. Har pumpet litt og gitt ho på flaske til kvelds men det sier seg selv at det blir begrenset med pumping siden hun spiser hele tiden!
Hadde besøk av helsesøster på Onsdag og hun ville at jeg skulle gi tilegg/eller det jeg har pumpet på flaske...hun trodde nemlig at knøtta ikke rakk å bli ordentlig mett men heller ikke sulten nok til å spise effektivt....Hun legger nok på seg så det er jo ikke det at det er for lite melk...
Men i går gjorde jeg som helsesøster sa og la hun til 30 min på hver pupp...så fikk ho ca 30-40 ml med nan og det jeg fikk pumpet...Da spiser hun jo alt det i et uten å sovne og hun er mye roligere...hun ligger å titter og følger med...sov 3 timer i vogna gjorde hun også...og var da også mer sulten og effektiv ved puppen når hun våknet...
Men jeg har så dårlig samvittighet! Føler meg som verdens værste mamma som ikke bare holder ut og har ho til puppen hele tiden...spesielt siden amminga gikk så dårlig sist med brystbetennelse,blødenes og værkenes sår...pumping av blodig melk i 3 måneder osv osv...så håpet jeg å kunne fullamme nå siden jeg har melk,hun vil ha, ikke spesielt sår lenger...osvosv...men hva hjelper det når hun ikke suger effektivt nok
Hvorfor kan man ikke bare få det til liksom...
Sosiale Bokmerker