+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Valerina Natt/Valerina Forte - noen med erfaring med bruk av disse?

  1. #1
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    2,869

    Valerina Natt/Valerina Forte - noen med erfaring med bruk av disse?

    Jeg sliter generelt med å få god søvnkvalitet. Har ikke problemer med å sovne, men våkner lett om natten og får ikke sove igjen før jeg skal stå opp. Jeg har Imovane (lett sovemedisin) men kvier meg for å bruke dem og tar en tablett så sjelden som mulig.

    Jeg har kjøpt et kosttilskudd på apoteket som heter God Søvn, men synes ikke det har noen effekt. Så har jeg sett at det finnes noe som heter Valerina Natt og Valerina Forte, reseptfritt. Er det noen som har prøvd dette og som kan dele erfaring?
    2006 2008

    Når man er ung, lengter man ut.
    Når man er gammel, lengter man hjem.


  2.  
  3. #2
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Valerina Natt/Valerina Forte - noen med erfaring med bruk av disse?

    Sitat Opprinnelig postet av Simane Vis post
    Jeg sliter generelt med å få god søvnkvalitet. Har ikke problemer med å sovne, men våkner lett om natten og får ikke sove igjen før jeg skal stå opp. Jeg har Imovane (lett sovemedisin) men kvier meg for å bruke dem og tar en tablett så sjelden som mulig.

    Jeg har kjøpt et kosttilskudd på apoteket som heter God Søvn, men synes ikke det har noen effekt. Så har jeg sett at det finnes noe som heter Valerina Natt og Valerina Forte, reseptfritt. Er det noen som har prøvd dette og som kan dele erfaring?
    Skjønner ikke hvorfor du gruer deg til å ta en medisin som gir deg nok søvn i løpet av en natt? Du kan feks dele dem i to. Overhodet ikke sikkert at du trenger 7,5mg for å klare å sove videre.
    Det er bivirkninger med alt av medisiner også de fleste naturmedisiner til en viss grad. Hadde God Søvn eller noe annet preparat som er tilgjengelig i helsekost fungert veldig bra så hadde det definitivt vært resept på det.

    Det finnes en del andre preparater som kan holde deg sovende gjennom natten, men bivirkningene er der uansett.

    Kvitt deg med noen problemer du har, eller rydd opp i tankegangen rundt dem og legg en plan og ikke still for store krav.
    Prøv kiropraktor/naprapat, massasje, meditiasjon eller yoga for å løsne opp spenninger i kroppen.

    Jeg har selv forsøkt alt av preparater over de siste 7år. Imovane har hjulpet en del og det er veldig leit å måtte bruke medikamenter for å få nok søvn, men helsekostpreparater kan du bare hoppe et steg forbi. Funker de så har man nok en veldig lett og forbigående søvnforstyrrelse eller så har et preparat på resept blitt tilgjengelig og solgt under et annet navn i "vanlig " butikk.

    Jeg har forsøkt valerina forte og jeg ble heller mere våken av den. Sove te etc.... bortkastet.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Noen som har erfaring med bruk av Magnesium mot leggkramper?
      Av Blue Lady i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 2
      Siste melding: 30-05-2007, 10:20
    2. Begrensninger i bruk av koseklut - Noen med erfaring?
      Av Turkis i forum Lek, stimulering og oppdragelse
      Svar: 11
      Siste melding: 06-03-2007, 16:46
    3. Noen som har erfaring med bruk av antidepressiva i gravidtet?
      Av Uregistrert i forum Psykiske problemer
      Svar: 12
      Siste melding: 07-11-2006, 09:25
    4. Valerina Forte
      Av Aminah i forum Søvn
      Svar: 1
      Siste melding: 14-07-2006, 20:17
    5. Valerina Natt
      Av Desembermamma i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 2
      Siste melding: 17-12-2004, 20:06

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine