+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Diskusjon: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

  1. #1

    kidoki Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Fortsetter treningstråden fra SM, for at vi skal kunne oppfordre hverandre til å trene oss opp igjen etter fødsel. Det er klart ingen av oss kan trene før vi er klarert av legen, annet enn litt gåturer og lett styrketrening, men om få uker er alle klare igjen!

    Kjør på!!!
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  2.  
  3. #2

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Jeg starter jeg!

    Ble klarert for trening på 6 ukers kontrollen min, og kan begynne så snart jeg føler meg klar, og så snart snuppelure kan sove gjennom en økt på Sats. Eneste jeg må vente litt med er jogging, siden det er litt hardt på bekken og bekkenbunn. Foreløpig går jeg turer hver eneste dag. Dette er planen for denne uka:

    Mandag: Gå tur på ca 7 km --> gjort
    Tirsdag: Gå tur på ca 5 km med innlagt lunsjpause hos oldemor --> gjort
    Onsdag: Kort tur, magetrening på kvelden
    Torsdag: Skogstur sammen med god kompis med baby, ca 7 km
    Fredag: Samme tur som på mandag
    Lørdag: Tur sammen med pappaen, ca 5 km
    Søndag: Samme tur som på fredag, med innlagt cafébesøk

    Går litt i det samme hver dag med andre ord... Neste uke vurderer jeg å prøve meg på en zumbatime på Sats, eventuelt hvis de har noen tren med barn-timer. Skal også sjekke opp mulighetene for babysvømming, da hun kan begynne på det om ca 1 uke (da er hun 2 mnd) På tirsdag skal vi i kirken på dåpssamtale, så da blir det en gåtur dit, ca 8 km fram og tilbake Men kommer tilbake med de planene senere.
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  4. #3
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Nå går det i trilleturer og husvask Gleder meg sånn til å kunne trene igjen! Skal kjøpe zumba til PS3'n og sette i gang med "prosjekt deilig" så snart jeg kan

  5. #4

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Godt initiativ!! Skal på kontroll i morgen så da lager j plan etterpå hvis j får grønt lys

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  6. #5

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    HERLIG TRÅD Tårnfrid

    Jeg tenkte å poste den på mandag, men syntes d var litt for tidlig, også har jeg jo lite å bidra med fremover, iallefall til de første 6 ukene har passert ! Men jeg kommer likevel å poste min ukentlige treningsplaner, NOE ER NEMLIG BEDRE ENN INGENTING!!

    Stå på jenter, vi skal forbli spreke

  7. #6
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Jæren
    Meldinger
    24

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Bare litt over to uker igjen så er jeg forhåpentligvis klarert.
    Gutter 04, 08 og 11

  8. #7

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Da er jeg klarert for trening! Herlig!
    Tar det litt med ro i begynnelsen så øker jeg heller intensiteten etterhvert.

    torsdag: gå-tur 45 min
    fredag: gå-tur 1 time
    lørdag: Elixia (endelig!!) elipsemaskin og lett styrke 1 time
    søndag: gå-tur 1 time
    mandag: gå-tur 2 timer
    tirsdag: gå-tur 45 min, Elixia, elipse og styrke
    onsdag: gå-tur 1 time

    Da håper jeg at jeg klarer å overholde dette!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  9. #8

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Jippi, nye treningsplaner , men nå som mamma

    Da det kun er litt over en uke siden jeg ble mamma, må undertegnede ta det med ro iallefall de neste 5 ukene.. MEN, det er dermed ikke sagt at jeg skal holde meg helt i ro

    Hovedfokuset mitt fremover vil bli bekkenbunnen og kjernemuskulatur. Etter hvert vil jeg gå lengre samt hyppigere turer.

    Men her er iallefall ukens treningsplan:


    Judoboy 1 uke gammel
    Treningsplan for uke 40:

    ©Mandag: Trening bekkenbunn og kjernemuskulatur
    ©Tirsdag: Treningsfri
    ©Onsdag: Trening bekkenbunn
    ©Torsdag: Trening bekkenbunn og kjernemuskulatur
    ©Fredag: Trening bekkenbunn
    ©Lørdag: Treningsfri
    ©Søndag: Gå tur – 4 km

  10. #9

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    De av dere som har født på Ullevål har sikkert vært på barselgym- jeg synes iallefall det var et fint opplegg for nye mammaer.

    Der fikk vi et gult påminnelsesark med følgende treningsråd for oss som nettopp har født:

    Hva man kan trene umiddelbart etter fødselen:
    • tren bekkenbunnen - 5 knip feks ved amming to knip nå og da
    • gå tur
    • stå på alle fire, trekk magen inn-slipp den ut
    • bekkenløft fra ryggliggende
    • sykling kan også være bra (MEN: her ønsker jeg å tilføye at spinning kan være litt hardt for høna, spesielt dersom man har sting)

  11. #10

    Re: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Utfordringen min er å få snuppa til å sove lenge nok i strekk til at en økt uten vogn er mulig... Jaja, alt til sin tid...

    Hun sover hele natta, men på kvelden når papsen er hjemme henger hun i puppen fra sju-tida med nesten ingen pauser fram til leggetid... Sutter og sutter og spiser og hyler og sloss med puppen. Så liten tid til noe annet enn pupp...

    På dagtid kan vi kanskje på gode dager skvise inn en økt under en tuppelur, men nærmeste treningssenter med barnepass er en halvtime unna, så det også virker vanskelig. Satser på gåturer eller joggeturer med vogn og korte styrkeøkter hjemme framover, det funker det også. Evt når jeg blir venner med pumpa, noen joggeturer på kvelden mens papsen kan gi flaske(r).
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  12. #11
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elanesse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    936

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Kjapt innom her

    Jeg har ikke trent annet enn bekkenbunn (4 uker idag), men ville bare bemerke at så lenge man har hatt et normalt svangerskap og fødsel så kan man begynne å trene etter 2 uker. Det finnes ingen studier som viser noe negativt ved å trene så kjapt etter fødsel. Selv har jeg rett og slett ikke følt for det

  13. #12

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Sitat Opprinnelig postet av Elanesse Vis post
    Kjapt innom her

    Jeg har ikke trent annet enn bekkenbunn (4 uker idag), men ville bare bemerke at så lenge man har hatt et normalt svangerskap og fødsel så kan man begynne å trene etter 2 uker. Det finnes ingen studier som viser noe negativt ved å trene så kjapt etter fødsel. Selv har jeg rett og slett ikke følt for det
    Ja, noe kan man trene etter noen uker, men jeg har fått beskjed om at jogging og aerobics etc bør vente til eter 6 uker. Jeg har heller ikke følt for noe annet enn turer og litt styrketrening enda, men nå er jeg klar! Utfordringen blir som sagt å få tid mellom ammingen til å få trent noe som ikke involverer barnevogna

    Uansett, i dag har jeg tatt meg treningsfri! Er litt øm i det ene brystet, og er redd jeg begynner å få tette melkeganger der, så jeg har fremprovosert et økedøgn der snuppa får sutte minst annenhver time, og jeg skal sitte varm og god i sofaen og se ut på sola.
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  14. #13

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Treningsplan snuppelures uke 7-8:

    Man: 2 timer tur, bekkenbunnstrening
    Tir: 1 times tur, bekkenbunnstrening
    Ons: 1 times tur, bekkenbunnstrening
    Tor: 1 times tur, bekkenbunnstrening
    Fre: 2 timer tur, bekkenbunnstrening
    Lør: Joggetur, 45 min, styrke mage, rygg, nakke
    Søn: Kosetur i skogen, 2-3 timer, bekkenbunnstrening

    Starter pent med 1 joggeøkt, så øker jeg til 2 neste uke, en av dem intervalltrening
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  15. #14

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Jippi , ny uke (dog veldig slitsom hittil) og jeg har mindre enn fire uker igjen til jeg kan gjenoppta trening

    Her er iallefall ukens treningsplan:


    Judoboy 2 uker gammel



    Treningsplan for uke 41:



    ©Mandag: Gått tur- 3 km

    ©Tirsdag: Gått tur- 2 km

    ©Onsdag: Treningsfri

    ©Torsdag: Trening bekkenbunn og kjernemuskulatur

    ©Fredag: Trening bekkenbunn og kjernemuskulatur

    ©Lørdag: Treningsfri

    ©Søndag: Gå tur – 4 km

  16. #15
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Mandag: gikk tur fram og tilbake til UiA- 5km
    Tirsdag: 2 turer ned til byen 4km + én tur hjem 2km (tok buss én gang hjem da Anna hadde vondt i magen og vi måtte skynde oss)= 6km
    Onsdag: treningsfri
    Torsdag: trilletur til byen 2km
    Fredag: trilletur fram og tilbake til UiA- 5km
    Lørdag: treningsfri
    Søndag: ser det an foreløpig
    ______

    Fortsetter med turer jeg da jeg har kjent det litt i bekkenet. Hva slags bekkenbunnsøvelser tar dere?

  17. #16

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Første joggetur på en evighet er gjennomført! Å herregud så sliten i kroppen Jaja, stolt av meg selv er jeg i hvert fall
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  18. #17

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Sitat Opprinnelig postet av kiikii22 Vis post
    Mandag: gikk tur fram og tilbake til UiA- 5km
    Tirsdag: 2 turer ned til byen 4km + én tur hjem 2km (tok buss én gang hjem da Anna hadde vondt i magen og vi måtte skynde oss)= 6km
    Onsdag: treningsfri
    Torsdag: trilletur til byen 2km
    Fredag: trilletur fram og tilbake til UiA- 5km
    Lørdag: treningsfri
    Søndag: ser det an foreløpig
    ______

    Fortsetter med turer jeg da jeg har kjent det litt i bekkenet. Hva slags bekkenbunnsøvelser tar dere?
    Kikki søta, jeg tar knipeøvelser både foran og bak og i tillegg en del core /kjernemuskulatur. Foreslår at du tar en titt her: http://cathrineslilleboble.blogg.no/..._etter_fd.html

    Sitat Opprinnelig postet av Tårnfrid Vis post
    Første joggetur på en evighet er gjennomført! Å herregud så sliten i kroppen Jaja, stolt av meg selv er jeg i hvert fall
    Way 2 go Tårn!!

  19. #18

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Tror alle har fått med seg at jeg har et lite nurk som har magevondt, som utrolig nok sovner straks han legges i vognen sin Så her er det trilletur både her og der, gjør ikke meg noe for å si det sånn :


    Judoboy 3 uker gammel



    Treningsplan for uke 42:



    ©Mandag: Gå tur i byen

    ©Tirsdag: Gå tur rundt Østensjøvannet +bekkenbunntrening

    ©Onsdag: Gå turi byen

    ©Torsdag: Trening bekkenbunn og kjernemuskulatur+ Gå tur

    ©Fredag: Trening bekkenbunn og kjernemuskulatur + Gåtur

    ©Lørdag: Gå tur- 4 km

    ©Søndag: Gå tur – 4 km +bekkenbunntrening





  20. #19

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    Treningsprogram forrige uke fulgt til punkt og prikke, men byttet litt om på dagene

    Program Snuppelures uke 8-9:

    Man: 2 timer tur, bekkenbunnstrening
    Tir: Joggetur, 40 min
    Ons: 2 timer tur med god venninne, bekkenbunnstrenig
    Tor: Joggetur, 40 min, styrke mage, rygg, nakke
    Fre: 2 timer tur, bekkenbunnstrening
    Lør: Sjauing, ordning og fiksing til barnedåp
    Søn: Barnedåp, så treningsfri

    Skal holde hardt det her, men er så dum at jeg har hvit sjokolade i huset, så da MÅ jeg rett og slett trene litt ekstra timer...
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  21. #20
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Septemberdamene skal (for)bli spreke!!!

    8 uker etter fødsel idag, her kommer min plan!
    _______

    Mandag: 30 min POPpilates (total body workout) + mage check
    Tirsdag: 50 min POPpilates (rygg, skuldre, armer) + 15 min POP cardio check
    Onsdag: 50 min POPpilates (mage) + POP HIITS begynte litt for hardt så tok heller fri...
    Torsdag: tur til byen + POP cardio
    Fredag: 1 time POPpilates (mix)
    Lørdag: friiiii (kanskje en gåtur, kommer an på været)
    Søndag: friiiii
    Sist endret av kiikii22; 26-10-2011 kl 20:46

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Svar: 13
      Siste melding: 02-08-2007, 21:44
    2. Uteklær til spreke mammaer?
      Av Wynja i forum Klær og utstyr
      Svar: 15
      Siste melding: 10-09-2006, 00:01
    3. Dææææsken, Sessan og jeg er spreke!
      Av Jamba i forum Februar
      Svar: 12
      Siste melding: 01-04-2006, 18:28
    4. Svar: 15
      Siste melding: 18-06-2005, 15:51

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine