- Folk som sier: "Må du amme så mye? Du kan vel bare gi litt tillegg?" (når man absolutt ikke vil gi tillegg når det ikke er nødvendig og de sier det bare fordi de er på besøk og vil holde snuppa når hun trenger mat og da må være hos mammaen sin)
- Folk som sier: "la henne skrike litt da, det er bare sunt for lungene" (når man absolutt hører at hun trenger mammaen sin og de sier det bare fordi de er på besøk og vil holde snuppa når hun trenger trøst og kos)
- Fremmede som kommenterer hvor liten hun er for alderen sin, som da tvinger frem min private historie om at "hun er født tidlig, 23 dager faktisk, så man må ta hensyn til det da, når man kommenterer størrelsen blabla... "
- Folk som skal presse 70- og 80-talls mentalitet på oss. (ikke for mye nærhet, 1 pupp hver 4. time, ikke ta opp ungen når hun skriker, gi mme hvis hun er sulten...)
- Folk som vekker henne med vilje for å se øynene hennes, når jeg har slitt i timesvis for å få henne til å sove.
- Gjester som kommer litt for ofte og tar seg litt for mye til rette uten å hjelpe til, selv om vi har sagt klart ifra at etter 20.00 på kvelden er besøk utelukket, for da trenger snuppa kveldsstunden sin med maratonspising for å sove om natta.
- Folk som himler med øynene over at jeg sier nei til aktiviteter på kvelden og som ikke forstår at det ikke er lett å få pumpet ut nok til å være med på ting og la babyen være alene med pappaen (igjen kommer diskusjonen om mme opp. Nei, jeg vil ikke gi det hvis jeg ikke må!). Skal jeg gå ut, og pumpe nok til en hel kveld, da skal det være verdt jobben! Og jeg fikk en baby for 8 uker siden for f! La meg få være i ammetåka litt til da!
Nå klager jeg mye altså, men bedre å få ut frustrasjonen her enn å ta det ut på andre
Flere som irriterer seg over ting? Luft dine frustrasjoner her
Sosiale Bokmerker