+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39

Diskusjon: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

- Folk som sier: "Må du amme så mye? Du kan vel bare gi litt tillegg?" (når man absolutt ikke vil gi tillegg når det ikke er nødvendig og de sier det bare fordi de er på besøk og vil holde snuppa når hun trenger mat og da må være hos mammaen sin)

- Folk som sier: "la henne skrike litt da, det er bare sunt for lungene" (når man absolutt hører at hun trenger mammaen sin og de sier det bare fordi de er på besøk og vil holde snuppa når hun trenger trøst og kos)

- Fremmede som kommenterer hvor liten hun er for alderen sin, som da tvinger frem min private historie om at "hun er født tidlig, 23 dager faktisk, så man må ta hensyn til det da, når man kommenterer størrelsen blabla... "

- Folk som skal presse 70- og 80-talls mentalitet på oss. (ikke for mye nærhet, 1 pupp hver 4. time, ikke ta opp ungen når hun skriker, gi mme hvis hun er sulten...)

- Folk som vekker henne med vilje for å se øynene hennes, når jeg har slitt i timesvis for å få henne til å sove.

- Gjester som kommer litt for ofte og tar seg litt for mye til rette uten å hjelpe til, selv om vi har sagt klart ifra at etter 20.00 på kvelden er besøk utelukket, for da trenger snuppa kveldsstunden sin med maratonspising for å sove om natta.

- Folk som himler med øynene over at jeg sier nei til aktiviteter på kvelden og som ikke forstår at det ikke er lett å få pumpet ut nok til å være med på ting og la babyen være alene med pappaen (igjen kommer diskusjonen om mme opp. Nei, jeg vil ikke gi det hvis jeg ikke må!). Skal jeg gå ut, og pumpe nok til en hel kveld, da skal det være verdt jobben! Og jeg fikk en baby for 8 uker siden for f! La meg få være i ammetåka litt til da!

Nå klager jeg mye altså, men bedre å få ut frustrasjonen her enn å ta det ut på andre

Flere som irriterer seg over ting? Luft dine frustrasjoner her
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.

2.  

Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

Hehehe

Kjenner meg SÅÅÅ godt igjen i det du skriver!

Og får å ikke glemme:

" Samsoving- Hva? Da kommer ikke han til å ville sove i sin egen seng!"

" Triller du allerede- det er da ikke sunt når han er så liten!"

" Hvorfor bærer du han så mye. Spedbarn skal bare spise, rape, bæsje og sove"

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    8

Sier bare til dere begge: AMEN

Er såååå enig m dere alle! Amen!

Mamma til lille Daniel 28.08.11

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    20

Veldig enig i det dere har nevnt!
    I tillegg er jeg lei av at svigermor utelukkende maser om at frøkna må ha på lue (nei, hun trenger ikke det inne!), teppe, dyne, mer klær og jeg vet ikke hva! Svigers liker det godt og varmt og har en innetemperatur på herlige 30 grader. Er det under det MÅ det fyres! Stakkars snuppa mi blir jo kokt

Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

HALLELUJA!! Tror dere har nevnt det som irriterer meg mest for tida..skal tenke litt og se om jeg klarer å tilføye noe mer....

Jeg hadde tidenes mest irriterende når mine besteforeldre var på besøk....sambo var bortreist og j og lille lå alene på vårt soverom. klokka tre om natta står plutselig min mormor på soverrommet mitt og sier "klokka er 3, du må gi ham mat, det er lenge siden sist!!".... oh lord... da klikke jeg...hadde akkurat gitt ham mat og sovna og så kommer hu inn og skal fortelle meg at jeg må mate! Ingen skal komme her og fortelle meg hvordan jeg skal gjøre ting!! aaargh!

Re: Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

lillesilje: å herregud, da tror jeg faktisk jeg hadde sendt dem på dør, og nektet dem å besøke på en stund, det er uakseptabelt!!!! Og så utrolig frekt!!! Noen ganger lurer jeg på om folk har lagt igjen folkeskikken hjemme....
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    10

Sv: Re: Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

Men lillesilje! Hvem er det som har lært mormoren din folkeskikk da?? Omg!

Lite som irriterer meg denne gangen, jeg tar imot lite besøk og har lite aktiviteter både dag og kveld. Dermed er det ingen andre enn mann og barn som kan irritere meg.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

Sier som de andre her : AMEN!!
    Du verden så mange rare folk det er rundt om.
    Men det med bestemora det tok kaka altså. Hadde noen kommet inn på mitt rom sånn hadde jeg fått hjerteinfarkt av skrekk

Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

åh, åh åååååh!! Jeg kom på noe!!

Svigerfar som sier til snuppa: "Ååå det blir så kos når vi kan gi deg masse sjokolade! Jaaaa, det er godt det. Du skal få sjokolade, og is. Nam!"
    ___

Jeg håper da han har tenkt å spørre meg først om ho får lov?!?! Akkurat den krigen der kommer til å være vanskelig altså. For de er veldig sånn "Å nå må vi kose oss!"-->masse is, brus, sjokolade osv. Men det har jeg ikke tenkt at jenta mi skal begynne med så snart ho kan spise fast føde!! Hvem er det da som "koser" seg når de presser sånn mat på barn? Er det for virkelig for at barna skal kose seg?! Eller meste for de voksne????.....

Re: Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

Sitat Opprinnelig postet av kiikii22 Vis post
    åh, åh åååååh!! Jeg kom på noe!!

Svigerfar som sier til snuppa: "Ååå det blir så kos når vi kan gi deg masse sjokolade! Jaaaa, det er godt det. Du skal få sjokolade, og is. Nam!"
    ___

Jeg håper da han har tenkt å spørre meg først om ho får lov?!?! Akkurat den krigen der kommer til å være vanskelig altså. For de er veldig sånn "Å nå må vi kose oss!"-->masse is, brus, sjokolade osv. Men det har jeg ikke tenkt at jenta mi skal begynne med så snart ho kan spise fast føde!! Hvem er det da som "koser" seg når de presser sånn mat på barn? Er det for virkelig for at barna skal kose seg?! Eller meste for de voksne????.....
    Sånn holder min far på også, men husker selv at han skjelte ut min mormor for å gi oss godteri uten at han hadde godtatt det, så innerst inne vet han hvor dust han høres ut Jeg kan bare si det sånn, at hvis de i fremtiden skal sitte barnevakt og går imot mine regler gang på gang, ja da er sjansen til å ha kontakt med barnebarnet uten meg til stede oppbrukt frem til de skjerper seg. Snuppa her skal ikke utsettes for masse sukker, her har vi bestemt oss for å holde en sund linje pga diabetes og overvektsproblemer i begges familier. merkelig at man må begynne å oppdra sine egne foreldre når man selv får barn?

Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

Sitat Opprinnelig postet av Tårnfrid Vis post
    Sånn holder min far på også, men husker selv at han skjelte ut min mormor for å gi oss godteri uten at han hadde godtatt det, så innerst inne vet han hvor dust han høres ut Jeg kan bare si det sånn, at hvis de i fremtiden skal sitte barnevakt og går imot mine regler gang på gang, ja da er sjansen til å ha kontakt med barnebarnet uten meg til stede oppbrukt frem til de skjerper seg. Snuppa her skal ikke utsettes for masse sukker, her har vi bestemt oss for å holde en sund linje pga diabetes og overvektsproblemer i begges familier. merkelig at man må begynne å oppdra sine egne foreldre når man selv får barn?
    Ja det er rart det der! Og glemte jo å skrive at noen ganger så har han faktisk sagt, "når vi har deg for oss selv" og slik. "Når mamma ikke ser"!!! nei altså, da er det som du sier, slutt på at de kan være barnevakt. Det handler om respekt rett og slett!
    _______

Kom på 2 til midt på natta, men orka ikke opp for å skrive det og nå husker jeg bare en

Folk som sa: "De er da veldig godt beskytta av morsmelk da, så du trenger ikke være sååå hysterisk med håndvask" (Dette er mitt første barn, og det er sikkert veldig sant det du sier. Men MiTT barn, så JEG bestemmer. Gå bruk 30 sek på å vaske hendene dine før du tar overalt på ansiktet og hendene til dattera mi for f***!!! Ho var jo bare én uke gammel!)

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

Ååhh,,jaa..Sjokolade..Svigermor forer sønnen min med sjokolade. Ikke en liten,neida..Men den største plata med sjokolade. Også rett før vi skal spise mat. For da vil han gjerne ha mat,,NOT!!
    Har sagt det til henne at det er unødvendig. Han har ikke godt av all den sjokoladen. Han får faktisk abstinenser av det. Bedt henne om å kjøpe lego figurer for pengene, som koster det samme. Men neida..

HVA ER DET SOM FEILER FOLK SOM IKKE FORSTÅR NÅR VI SIER NOE!!!!!

Re: Sv: Re: Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

Sitat Opprinnelig postet av kiikii22 Vis post
    Kom på 2 til midt på natta, men orka ikke opp for å skrive det og nå husker jeg bare en

Folk som sa: "De er da veldig godt beskytta av morsmelk da, så du trenger ikke være sååå hysterisk med håndvask" (Dette er mitt første barn, og det er sikkert veldig sant det du sier. Men MiTT barn, så JEG bestemmer. Gå bruk 30 sek på å vaske hendene dine før du tar overalt på ansiktet og hendene til dattera mi for f***!!! Ho var jo bare én uke gammel!)
    Samme opplevde vi, folk som himler med øynene når jeg ber dem om å vaske seg eller bruke håndspriten jeg har satt frem på bordet rett foran dem. Morsmelken beskytter mot mine bakterier ja, men ikke alle andres! Dessuten, jeg bestemmer når det er mitt barn, og vil jeg være litt hysterisk i starten så er jeg det

Re: Sv: Re: Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

Sitat Opprinnelig postet av TanteBrun Vis post
    Ååhh,,jaa..Sjokolade..Svigermor forer sønnen min med sjokolade. Ikke en liten,neida..Men den største plata med sjokolade. Også rett før vi skal spise mat. For da vil han gjerne ha mat,,NOT!!
    Har sagt det til henne at det er unødvendig. Han har ikke godt av all den sjokoladen. Han får faktisk abstinenser av det. Bedt henne om å kjøpe lego figurer for pengene, som koster det samme. Men neida..

HVA ER DET SOM FEILER FOLK SOM IKKE FORSTÅR NÅR VI SIER NOE!!!!!
    Amen!

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

Nå skal det klages, på alt som irriterer meg!

Når det gjelder ungen så er det kjempe irriterende når jeg er på besøk eller har besøk og folk sier; "se han er jo så sulten stakkars. Du må jo gi han mat, se hvordan han leter". Nei, han er ikke sulten, han har nettopp fått mat. Men han leiter når han har mageknip, som for tiden er veldig ofte.

Så er det heller ingen dans på roser med to små unger. Ingen av de går selv så det blir mye bæring. De er syke hele tiden og eldstemann setter snart verdensrekord i grining. Jeg er så utrolig lei av å høre på det. Minstemann er forkjøla og puster og kaver på, han har de siste 5 dagene hatt mye magevondt til alle døgnets tider. Men når han er stille griner han andre. Når den ene sover er alltid den andre våken. Når jeg skal spise er det alltid en som gråter. Jeg må ofte ha selskap når jeg skal på do, for jeg orker ikke spetakkelet til eldstemann hvis han må sitte igjen utenfor. Ikke er det noe "godt" å gå på do heller for hemoroiden min sprekker hver gang. Og hvor er mannen? Joda han er her av og til han også. Men han har jobba masse nattevakter (som varer i 19.5 t) og han har vært på kurs. I natt har han vakt igjen og på fb har han skrevet:
    er på husfarsferie på jobb...

Ellers har han vanlig arbeidsdag fra 8-16. Men når han kommer hjem så er han så trøtt og sliten, og oppfører seg deretter. Jeg da? Jeg er dausliten. Han sover mer enn meg og han sovner selv om begge ungene gråter. Jeg skal rydde huset, lage mat og ikke minst ha lyst på sex. Når i all verden skal jeg klare dette. Hunden legger fra seg et tonn med pels, det er hunde hår over alt, til og med i truseinnlegget har jeg funnet hundehår. Og når jeg først er innom denne hunden så kan jeg like godt fortsette. Han er livredd regn. Jysla praktisk når vi bor på vestlandet der det regner minst 360 dager i året. Han stresser, peser og ikke minst stikker av så sant han få sjans. Jeg er møkklei av å springe rundt på bygda etter den hunden som ikke tåler noen regndråper før verden hans raser sammen. Så hvis noen er hundepsykolog så betaler jeg snart hva som helst for å sku hodet til den hunden rett sammen igjen.

Jo, en ting til. Mannen er veldig grei altså, jeg kunne ikke tenkt meg å byttet han ut. Men svigermor hadde lyst å komme i slutten av denne mnd. De bor på østlandet så det er et stykke mellom oss. Men hun har ikke villet mase og mannen har ikke kommet så langt at han har ringt, men så sier han han venter på svar fra meg. What? meg? må spørre da mann hvis det er noe du lurer på. Så i dag sendte jeg sms og spurte om hun kommer snart for nå trenger jeg pause. Så hun kommer flyvende i morgen eller på tirsdag.

Og jeg er lei disse sippe hormonene. Tåler jo ingenting før jeg sitter og gråter. Sukk!!!

Tror jeg kunne fortsatt i det uendlige. Føler det var litt mye irritasjon her. Rart jeg ikke fillerista hunden i stad når jeg var ute og leita etter han, det kommer tross alt 4 dråper regn her nå. Det må kalles selvkontroll.

Håper dere ikke har gidda og lese dette her. Var egentlig bare litt deilig å få det ut.
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

Bare en ting til. Hvordan i all verden skal jeg orke og ha sex. Hver gang han prøver seg har jeg lyst å grine, jeg vil heller bruke den tiden på å sove!!! Og så er det så frustrerende og vite at mannen snart eksploderer av seksuell frustrasjon.
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

Jeg leste alt Ingi! Og jeg måtte le litt.. ikke av situasjonen din altså! Ikke misforstå, men måten du skrev det på! Utrolig bra. Dumme hund altså!

Ikke snakk om sexlyst. Eller jo, jeg har jo lyst. Men som regel er jeg kjempetrøtt hver gang mannen skal prøve seg, og når jeg prøver meg på han så er jo han trøtt!
    _____

Men jeg er ganske lei av at mannen kommer hjem drit sur pga jobben og setter seg i stolen sin med dataen, og tar etter hvert på headsettet (ofte når snuppa griner). Og om jeg er på do, eller ut av rommet, og hører at ho gråter...så kommer jeg da inn så snart jeg kan og sier "Ja du kunne jo ha tatt henne opp altså!" Hva sier mannen? Jo "Jeg skulle akkurat til å ta henne opp, men så kom du inn"

Men sier som du ingi, han er fantastisk og jeg har ikke lyst å bytte han ut! Veldig flink idag da ho var urolig. Jeg holdt henne og ho gråt en del og så spurte han om han skulle gå litt rundt med henne. Da ble mamma glad Ikke ofte han tar initiativ slik når ho griner nå for han blir så stressa selv.

Hehe veldig godt å få le litt i denne søvnløse og hormonelle perioden! Du skriver utrolig bra. Som kiikii sier; j ler ikke av din situasjon, men av måten du skriver på. You nailed it! Huff, for en slitsom hverdag du har.... Godt vi har hverandre å klage til.
    Sender dg en god klem du er supermum!!!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

Lignende diskusjoner

1. Svar: 19
      Siste melding: 11-12-2006, 20:12
    2. 3 ting som irriterer!
      Av Mimosa i forum Mai
      Svar: 7