+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 17 av 17

Diskusjon: Jeg er litt lei meg

  1. #1

    :( Jeg er litt lei meg

    Adian har vært virkelig helt eksemplarisk de to første ukene, nesten som en liten dukke. Sov 3 timer og ville ha pupp, også sov han videre.

    Han fikk sin første skrikeøkt på tirsdag, og jeg ble helt satt ut. Onsdagen var mer av skriking, to ganger han våknet fikk han pupp og ble illrød stakar, han roet seg ned når han ble båret en del og sovnet ved puppen. Torsdag- heelt eksemplarisk med kun en skrikeøkt! Igår var det heelt forferdelig, hver gang etter oppvåkning og pupp fikk han reale skrikeøkter. Trodde han var sulten så fikk han mme, men jeg skjønte igårkveld at jo jeg har nok melk for jeg klarte å håndmelke relativt kjapt 60 ml rett etter amming.

    Idag morges var det på'n igjen, en urolig og anspent unge som har masse luft i magen. Minifom har blitt prøvd ut, ingen effekt. Sukkervann roer han ned og massering av magen.

    Jeg er lei meg siden jeg aldri lenger ser han blid og våken Hvorfor må det være slik.. Huff måtte få det ut, håper dere forstår .

  2.  
  3. #2

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Gir deg en god
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  4. #3

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Huff, det høres ikke noe kjekt ut Jeg har dessverre ikke noen gode råd, men vil også sende over en god til deg.

  5. #4
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    8

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Jeg forstår deg kjempegodt! Jenta mi har vært ganske så misfornøyd de første ukene av livet. Det er først siste uken hun kan være våken og fornøyd på en gang.

    Håper han blir sitt gamle jeg snart, for det tar på for alle å ha det sånn!

  6. #5

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Kjære snuppa mi,
    Dette høres ut som en kopi av vår hverdag...de siste to dagene har lille vært hissig og sutrete hver gang han skal spise. Jeg har blitt frustrert og lei meg og på gråten flere ganger...forstår ikke hvorfor han gråter

    Forstår du er frustrert og lei deg, som mamma vil vi jo det beste for våre nurk og vi elsker å se de fornøyde. Jeg og sambo har kommet frem til at han har en vokseperiode..han har kanskje vondt/kribler i kroppen og han tror selv han ikke får nok mat. Men vi har funnet et knep; jeg prater rolig, er avslappet, stresser ikke når jeg pupper. Vi har gode pauser med raping, prating ev.skifter bleie, deretter tar vi mer pupp og så går vi litt rundt med ham på armen. Så når melka får synke blir han fornøyd og mett.
    Det kommer selvsagt litt sutring innimellom, men vi prater m ham og gir ham masse kos.

    Du kan også forsøke babymassasje! det fungerer kjempefint! jeg har prøvd

    Håper det er bare en periode og at du får tilbake den "gamle" judoboyen!!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  7. #6
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Kjære, søte, alltid positive SJ da!

    Har du fått snakket med HS om det? Er virkelig ikke gøy at det må være sånn hos enkelte. Urettferdig! Jeg håper du får tilbake din blide solstråle veldig snart. Har du prøvd ammete? Det funka her!

    Stoooooooor klem til deg snuppa

  8. #7
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mama Maria sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Porsgrunn
    Meldinger
    457

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Uff, føler med deg.
    Har ikke spedbarn lenger, men husker jo...
    Babyer gråter fordi de er sultne, er utilpass eller har vondt... Om han har fått pupp og kos så har han kanskje vondt? Luftsmerter er ikke godt.
    Prøv å ta deg god tid under ammingen, gjerne en time... og la ham få rape skikkelig. Gi ham babymassasje, eller bare stryke ham på rygg og mage.

    Dokka her var en "rolig" baby. Men hun fikk pupp når hun ville ha, gjerne hver 2. time. Døgnet gjennom. Til hun var året. Hun ble båret, lå / satt på et fang eller lå i slynge hele dagen. Hun fikk masse kroppskontakt! Min eller andres, spilte ingen rolle så lenge hun var mett.
    Ja, det er slitsomt - velkommen til mammaverden!
    Innimellom var jeg så fustrert! Så måtte jeg bare innse at "Maria" ikke eksisterte lenger. Nå var jeg "mamma". Slutt på å sy, male, strikke, lese bøker eller gjøre noe for meg selv. Dokka var alltid med. I begynnelsen i slynga, siden i vogn. Jeg var mange steder, men alltid med henne. Når hun var blitt vel 3 måneder var hun blitt en så trygg unge at hun fint kunne ligge på teppet sitt på gulvet i "timesvis" av gangen. Og hun kunne bli med hvemsomhelst hvorsomhelst. Det var deilig!

    La oss håpe at det bare er luftsmerter som plager gutten din. Gi ham pupp når han vil ha, ikke vent til han skriker seg blå.
    Blir han ikke bedre - sjekk med helsesøster.

    Lykke til!
    savner min og og vil ha

  9. #8
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kitty80 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    tilbake i Indre
    Meldinger
    1,201

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Vil bare si at kolikksmerter og at babyene gir uttrykk for dette kommer gjerne etter at de har levd et par uker. Akuratt nå husker jeg ikke hekt hva vi prøvde, men jeg er sikker på at det er en "haug" tråder her inne på NM om kolikk. Håper det ikke er det og at han snart er sitt gamle jeg igjen.
    Mamma til verdens beste

  10. #9
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Jæren
    Meldinger
    24

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Gutter 04, 08 og 11

  11. #10
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tobbes mamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Oppegård
    Meldinger
    2,930

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Kjære søte SJ. Vil gi deg en stooor De to eldste var kolikkbarn så jeg vet alt om hvor tungt og slitsomt det er. Helt forferdelig når de bare gråter og gråter og man ikke klarer å trøste

    Et besøk til kiropraktor kan ofte gjøre susen om det er kolikk som plager han. Ellers vet jeg at søte Anny har hjulpet flere bebiser med kolikk Håper det bare en et lite blaff og at dere snart har solstråla deres tilbake igjen
    10.09.05 + 25.04.08 + 06.09.11
    På SM er jeg Tutta79


  12. #11

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Tuseen takk for fine ord, blir så rørt

    Han har fortsatt magevondt men jeg er fast innstilt på å jage dette bort. Første ting ut er kiropraktortime førstkommende onsdag

    Tobbes mamma: Søta jeg var innom Annie sist torsdag med lillemann (han var helt ekspemplarisk da gullgutten min). Hun begynte å grine når hun så han, ble helt sjarmert Skal ha henne i bakhodet dersom kiro ikke hjelper, men det vet jeg at det kommer til å gjøre det

  13. #12
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Hei søte deg!

    Åssen gikk det hos kiropraktor idag?

  14. #13

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Heisann

    Tusen takk for alle fine ord, d varmer

    Idag hadde vi vår første kiropraktor time, og flinke kiromannen bekreftet mistanken, vår judoboy er helt ufattelig stiv mellom skulderbladene og i nakken som igjen forårsaker magevondt/kollikk ! Nurket hylskrek av smerte stakar når han ble forsiktig massert, men sovnet rett etterpå Jeg er så glad vi dro dit selv om han er såpass liten. Neste time er allerede på tirsdag, og kiromannen sa at dersom 2-3 behandlinger ikke hjelper så er det ingen vits i å fortsette.

    Jeg kommer uansett til å fortsette å oppdatere denne tråden, forhåpentligvis som en guide til alle kolikk foreldre.

    Jeg har nemlig kuttet ut ALT av melk fra kosten, som har ført til kortere skriketokter. Massasje av magen er et must, og raping underveis i ammingen er alfa og omega. Jeg gir forresten nurket 5ml av en blanding av fennikelte, kamillete og 1ts sukker rørt i 1dl vann. Virker beroligende og driver ut luften.

    Vi skal dessuten innom en flink refleksolog på fredag og manuellterapeut neste torsdag Alt for nurket

    Og til slutt vil jeg si : STOL PÅ MAGEFØLELSEN, jeg visste så å si fra fødselen at noe var rart. Kjempeviktig å ta tak i ting så fort så overhodet mulig.

  15. #14
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tobbes mamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Oppegård
    Meldinger
    2,930

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Så bra dere fikk hjelp av manuellterapeuten SJ! Krysser fingrene for at dere merker bedring fort
    10.09.05 + 25.04.08 + 06.09.11
    På SM er jeg Tutta79


  16. #15

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Så bra SJ!!! Håper alt ordner seg!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  17. #16
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Follo
    Meldinger
    14

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Så bra at du har lyttet til magefølelsen din . Flinke mammaen.
    Victoria født 23.09.11

  18. #17
    Medlem
    Rykte
    Jon Blund sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Asker
    Meldinger
    77

    Sv: Jeg er litt lei meg

    Hvordan går det med Adian? Har han blitt bedre etter kiro timen?

    Håper det løser seg raskt, ikke kjekt å ha vondt i magen...
    - 2004
    - 2009
    - september 2011

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Svar: 61
      Siste melding: 18-04-2008, 08:04
    2. Trenger litt råd fra dere kloke damer..(kanksje litt langt)
      Av Tidl. bruker i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 27
      Siste melding: 31-05-2007, 21:03
    3. Svar: 54
      Siste melding: 05-11-2006, 18:54
    4. helt knust. litt langt og kansje litt skrive feil sorry
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 4
      Siste melding: 07-01-2006, 00:46
    5. Svar: 33
      Siste melding: 13-12-2005, 23:39

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine